Gå til innhold

Bofellesskap

Gjest Gjest_Lise_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Hei!

Jeg har flyttet inn i et bofellesskap med 1 jente. Foreldrene hennes eier huset og er naboene våre.

Hun jeg bor sammen med, "Kari", har nettopp fått seg kjæreste og er mye der. Men han er mye her også, spesielt i helgene. Da kommer de hjem fra fylla, krangler, hun griner og jeg får ikke sove. Jeg har soverom vegg i vegg med henne, og veggene er papirtynne.

I natt fant de visst ut, klokka fem om natta, at han skulle komme på besøk. De snakket, hadde sex og snakket enda mer, noe som førte til at jeg ikke fikk sove før klokka halv sju i morges.

Jeg skal kjøpe meg øreplugger, men jeg bare lurer på om det ikke er vanlig at man sier i fra? Hun vet det er lytt, jeg har sagt i fra flere ganger at de må HVISKE men neeeeida.

Jeg har spurt om de ikke kan snakke i stua om man skal være oppe senere enn 12 og joda, det var greit. Men telefonsamtaler taes på rommet klokka to om natta gitt, og han kommer som sagt og tramper og styrer klokka fem om natta.

Overreagerer jeg eller burde jeg si fra igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ta det opp med henne igjen, true med å flytte ut hvis hun (og han) ikke skjerper seg. I bofelleskap er man nødt til å ta hensyn til de andre, ellers går det ikke. Good luck :)

(Jeg har også bodd i bofelleskap, og der kom og gikk det både kjærester og onser, men alle tok hensyn så det gikk veldig bra)

Skrevet

Jeg bor i kollektiv med 6 andre og måtte bare venne meg til det der med en gang. Krangling, sex, latter, lekeslossing, TV, jeg får med meg alt. Øreproppene er mine beste venner.

Jeg syns ikke hun skal behøve å gi beskjed hver gang hun får besøk av typen og han skal overnatte, det blir litt stress. MEN hun burde kunne ta mer hensyn! Jeg kan leve med sånt bråk nå når vi er 7 i huset, men ikke om jeg hadde bodd med bare en! Har bodd med ei venninne tidligere, som alltid hadde typen på besøk, han kom gjerne midt på natta, men de bråkte aldri, så det skal være mulig...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...