Gjest Lunis Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 For de av dere som har "fulgt" meg og saken min her, så vil jeg først uttrykke min takk til de som ønsker meg lykke til. Jeg vet jo selv hvor håpløst dette er, jeg stirrer jo tross alt oddsen i fjeset nesten hver eneste dag. Men det er bra å vite at jeg ikke er den eneste som tør å være litt gal i kjærllighetens navn iblant. Det er veldig godt å vite. De av dere som mener jeg ikke har sjangs i havet bryr jeg meg pent lite om, det er bare sånn jeg er. Men jeg vil formode om at man ikke prater så mye om akkurat det her, jeg regner med at dere vet hva jeg mener. Jeg tenker nemlig..veldig mye på en del ting. Ettersom jeg har oppdaget dette inni meg nå, at jeg faktisk foretrekker eldre kvinner har jeg begynt å tenke mye på hvordan å "selge seg selv". Tro meg, alt i denne verden er en form for salg. Et spedbarn som skriker om smokk er salg, prostitusjon er salg, politikere som vil ha stemmer er salg og en forvirret ung mann som ønsker å bli forstått av andre rundt seg er salg. Bare så det er sagt, liksom. Jeg er inneforstått med at "folk er forskjellige" og at man strengt tatt ikke kan bruke slike difuse rammer for å definere folk, i forhold til generasjon, alder osv. Men man blir jo voksen, og det må jo bety noe! Nå er det jo ikke alle som blir det... men mange. Man sier at noen er ung til sinns for alderen mens andre kan være veldig modne i forhold til alderen, og dette er tydeligvis bevis på at folk har en slags idè om hvordan man skal være i forhold til hvilken alder man har. Uansett! Nok preik! Det jeg ikke klarer å...se for meg er hva kvinner i midten av tredveårene liker å gjøre på fritiden. Hvordan er det å være med dem i forhold? Vær så snill å ikke ta opp det-dere-vet. Jeg er ute etter en generell analyse. Altså, jeg vil jo dette! Jeg tror det kommer til å bli helt fantastisk, men jeg bare...jeg har en eller annen forestilling om at det kommer til å bli veldig, veldig forskjellig fra det jeg gjør nå. Jeg liker å se film, jeg spiller dataspill og jeg leser mange bøker. Har en over middels interesse for språk og litteratur. Men det er noe i meg som ønsker å kvitte seg med alle disse "barnslige" interessene, jeg har nok litt issues ja, men jeg har det for meg at jeg må fremstå så voksen som overhodet mulig - mye, mye voksnere enn alderen min tilsier, for å kunne tiltrekke meg kvinner i den alderen jeg ønsker meg. Er det slik at kvinner i den alderen vil synes sånne "nerdete" ting er totalt uattraktiv eller hva skal man gjøre? Jeg har ikke noe imot dette, men må jeg forandre meg? Mitt interessefelt? Ikke litteraturen så klart, jeg snakker om dataspillene og det "geekete". Hvis man er født i 1974 har man vokst opp med Aha, Techno, Micheal Jackson, Prince og Madonna. Warlocks og Tu-pac, for å nevne noen. Hva slags holdninger til kjønnsroller kan man forvente av disse kvinnene? Personlig er jeg veldig demokratisk og fleksibel i forhold til dette og har ingen problemer med å verken skifte dekk eller bake kake. Men jeg...jeg vil så gjerne være alt det som forventes av meg for en kvinne i den alderen. Jeg vil så gjerne. Jeg har en sterk personlighet og kan stå for meg og mitt, men føler likevel jeg har så utrolig utrolig mye å gi. Hvorfor går det så galt hver eneste gang? Jeg leser og leser om hvordan forelskelse er en psykose og at jeg kommer til å våkne opp en dag og ikke skjønne hvor jeg har vært, men det virker så fjernt. Jeg vil ikke tenke tilbake på denne tiden som den ò store sorgen i mitt liv hvor det gikk virkelig galt fordi jeg ikke innså mine egne begrensninger eller noe i den duren. Den eneste virkelig store begrensingen min, slik jeg ser det, er at jeg ikke klarer å se helt klart hva kvinner setter pris på med meg. Men jeg er en bra fyr. Jeg er det. Virkelig. Svar som dere måtte ønske, men vær så snill å spar dere for å spy gallesyre. Begynner å bli litt lei av folk som til stadighet skal provosere på måfå.
Gjest Purple Haze Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Kanskje du vil litt for mye? Du tenker og analyserer litt for mye, syns jeg. Og er veldig opptatt av å framstå som noe annet enn det du faktisk er. Det fungerer ikke i lengden. Hvis du ønsker å få et forhold til en eldre kvinne til å fungere, så er første bud at dere har kjemi, er på bølgelengde, har de samme mål og ønsker for livet. Det er jo det som må fungere i alle forhold, uavhengig av alder. Jeg er 41, og helt sikkert over din grense på alder, men jeg har jo også vokst opp med de samme tingene som damer i midten av 30-åra. Selv om man hørte på den og den musikken på 80-tallet, betyr ikke det at man fortsatt gjør det. Når det gjelder kjønnsroller, så er jeg vant til at menn på min alder ser på meg som likeverdig. At man gjør de oppgavene man er best på, uavhengig av kjønn, når det gjelder husarbeid o.l. Når det gjelder interessene dine, så er det pluss i margen for å like å lese bøker. Og da mener jeg skjønnlitteratur. Dataspill er helt ok, bare det ikke tar helt overhånd. Film er de fleste interessert i, så det er også helt ok. Ellers så er damer like forskjellige som menn, og har ulike interesser og hobbyer, så det nytter ikke å si noe veldig generelt om hva kvinner i 30-åra foretrekker.
Gjest Lunis Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Takk for svar. Det jeg kanskje ikke fikk fram så tydelig var min bekymring for at mange kvinner i den alderen kanskje ikke er så interessert i å "gå bakover". Du sa du er 41, ville du hatt noe imot å være sammen med en på 28 år? Hva skal til for at du faller for en som er så mye yngre enn deg? Tror du dette er veldig individuelt? Det er nettopp dette som gjør at jeg føler at jeg må forandre meg. Jeg er enig i at det er dumt å fremstå som noe annet enn det man er. Og det skal jeg ikke heller, jeg jobber med å bli flinkere til å ikke dekke over ting jeg ikke er så stolt av alltid. Er vel bare det at jeg har en dyptgående frykt for å bli avvist fordi jeg gir damene en uggen følelse av at jeg bare er en liten guttepjokk...de vil ha et real mannfolk liksom. Jeg VET jo at jeg ikke er noen guttepjokk, langtderifra! Men...dette er nytt for meg. Helt nytt terreng. Derfor så usikker på hvordan jeg skal gå fram. Og hva er et realt mannfolk? Føler vi burde hatt brutal mann på banen her nå, men jeg har ihvertfall bestemt meg for at det ikke har noe med hår på brystet, store muskuløse overarmer og fotballinteresse å gjøre. En real mann er en som kan ta ansvar for det han sier og gjør. En som ikke handler imot det han selv sier. En som behandler damen sin som en prinsesse når hun er langt nede og ikke skjemmer henne bort når hun er høyt oppe. Det er så mangt man kan si om den saken, men til sist har vi alle forskjellige oppfatninger av hva som betyr noe i denne sammenhengen. Og hva vil det egentlig si å "ha kjemi"? Dumt spørsmål, og jeg vet det jo egentlig...men det hadde vært ålreit å høre noen andre definere det.
Gjest Purple Haze Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Personlig ville jeg ikke vært sammen med en på 28. Det handler om flere ting. For det første at vi er på veldig forskjellig plass i livet. En mann på 28 ønsker seg sikkert barn med tid og stunder. Det er jeg ferdig med. Jeg kunne ikke vært sammen med en mann som er bare 6 år eldre enn sønnen min. Men det er nok individuelt. Andre damer på 40 kunne sikkert hatt et forhold til en på 28. Jeg ser heller ikke på menn på 28 som guttepjokker. I mine øyne er de voksne menn. Det som skiller gutter fra menn for meg, handler om interesser, oppførsel, holdninger, tanker og instilling til livet. Er man på bølgelengde her, spiller alder mindre rolle. Kjemi er noe udefinertbart. X-faktor, at man føler tenning, forelskelse, samhørighet og fellesskap med den andre. I mine øyne da.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Vel, ikke alle kvinner har fått de barna de ønsker seg ved 40. Noe jeg er dritalei av å høre! Men kunne heller ikke tenke meg forhold til mann under 35. Og huff, ikke med noen menn her inne ...som holder lange tirader med bla. bla. Og som gjerne svarer andre frekt.
Gjest Paa Skrevet 25. oktober 2009 #6 Skrevet 25. oktober 2009 Litt utenom spørsmålet, men jeg vil bare berømme TS for å ta opp dette. De siste månedene har jeg selv oppdaget at jeg finner eldre kvinner mer spennende og ikke minst mye mer tiltrekkende enn kvinner på min alder. Min siste avstandssverm var/er for ei moden dame som faktisk nesten er dobbelt så gammel som meg. Ærlig talt så har jeg aldri tidligere opplevd en slik tiltrekning til et annet menneske noen gang. Hun er meget ungdommelig, og holder seg svært godt, og jeg fascineres og liker personligheten hennes. Selv tror jeg det er vanskelig å klare å få oppleve en eldre kvinne på et dypere plan (et kjæresteplan), rett og slett fordi de fleste holder seg til "det som er akseptabelt" her i samfunnet. Synd, men sant.
leirbål Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Hei Lunis. I det siste har jeg blitt glad av å lese innleggene dine. Du har forandret deg mye til en mer åpen og positiv person. Aller først, husk at kvinner er forskjellige. Så det finnes ikke en oppskrift. Hadde jeg vært deg ville jeg opprettet en profil på en nettdateing side, og tatt kontakt med voksne damer der. Ikke nødvendigvis fordi du er interresert i alle, men for å øve deg litt. Det er greiere å tråkke i salaten overfor ei du ikke er forelsket i, enn til ei som virkelig får hjertet ditt til å banke fort. Men ikke gi dem intrykk av at du ønsker noe mer om det ikke stemmer. Men du må nok kjempe hardere enn andre, fordi du kanskje må vinne over fordommer både hos henne og omgivelsene. Det som er viktig for meg og vennindene mine er respekt, gjensidighet og likeverd. Og at de viktige verdiene er felles. At du leser bøker og er opptatt av historie er jo bare bra. Ton ned dataspill og fyll. Du bør kanskje bruke litt ekstra tid på la dem bli kjent med deg som den du er, før du gjør et fremstøt. Da er det lettere for dem å se på deg som mere moden enn dine jevnaldrende. Ikke dra frem aldersforskjellen. La dem ta seg av bekymringene der. Vær heller litt rolig og svar trygt når spørsmålet evt. kommer om dette er lurt. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #8 Skrevet 25. oktober 2009 Ja, har du 6+ i historie så kunne du jo kanskje være noe....................... Ellers er ihvertfall jeg på fylla ofte og fester mye og drar unge gutter som bare det.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #9 Skrevet 25. oktober 2009 Hvorfor har du så dårlig tid? Tror du kvinnene snart ligger i grava...
Gjest Purple Haze Skrevet 25. oktober 2009 #10 Skrevet 25. oktober 2009 Vel, ikke alle kvinner har fått de barna de ønsker seg ved 40. Noe jeg er dritalei av å høre! Men kunne heller ikke tenke meg forhold til mann under 35. Og huff, ikke med noen menn her inne ...som holder lange tirader med bla. bla. Og som gjerne svarer andre frekt. Hvis du leser innlegget mitt skikkelig, så ser du at jeg kun snakker for meg selv. Og at jeg til og med påpeker at andre kvinner sikkert kan mene det helt motsatte.
Gjest Lunis Skrevet 25. oktober 2009 #11 Skrevet 25. oktober 2009 Hvorfor har du så dårlig tid? Tror du kvinnene snart ligger i grava... Neida, det går vel mere på at jeg er redd for at min utkårede skal finne seg en kjekk førtiåring med en helt sinnsyk lønn og et digert hus før jeg når fram til henne...
Gjest brutal_mann Skrevet 25. oktober 2009 #12 Skrevet 25. oktober 2009 Den eneste virkelig store begrensingen min, slik jeg ser det, er at jeg ikke klarer å se helt klart hva kvinner setter pris på med meg. Det at du stiller dette spørsmålet er problemet. Kvinner vil ha en Mann. Ergo du skal ta det som en selvfølge at kvinner skal sette pris på deg. Hvorfor de skal sette pris på deg? Hvem bryr seg?
Gjest brutal_mann Skrevet 25. oktober 2009 #13 Skrevet 25. oktober 2009 Neida, det går vel mere på at jeg er redd for at min utkårede skal finne seg en kjekk førtiåring med en helt sinnsyk lønn og et digert hus før jeg når fram til henne... Det kan hun gjøre etter du har nådd frem også...
Gjest Lunis Skrevet 25. oktober 2009 #14 Skrevet 25. oktober 2009 Nåja... min urokkelige selvtillit og glitrende personlighet vil legge henne i bakken og få henne til å trygle om mer på sekunder. Helt sant.
Gjest brutal_mann Skrevet 26. oktober 2009 #16 Skrevet 26. oktober 2009 Nåja... min urokkelige selvtillit og glitrende personlighet vil legge henne i bakken og få henne til å trygle om mer på sekunder. Helt sant. La meg si det slik, ver like tøff i trynet med damene, og du kommer langt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå