LindaMor Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg er nysgjerrig om det er noen som kan si litt om hva som skjer den første legetimen for utredning. Er litt nervøs kan en si ja. Skal inn 13november. Akkurat den dagen jeg skal ha eggløsning etter mine beregninger. Er det noen prøver som skal takes hos fastlegen, sambo skal også være med på denne timen. Om hvor lenge det vil ta før vi kommer inn til gu å det der. og evt om vi bare begynner på pergo. Håper virkelig at det er noen som vil hjelpe med svar på dette.
Phobaeticus Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Hei. Når jeg var hos fastlegen min og fortalte at vi hadde prøvd å få barn i over ett år uten å lykkes gjorde hun ingenting annet en å skrive henvisning til utredening til Ullevål og Aleris for meg + en henvisning til sædprøve for samboeren min.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Det er vel litt forskjellig fra lege til lege. Jeg måtte ta noe blodprøver for å sjekke om disse var fine før jeg evt skulle starte på pergotime. Disse var ikke fine, så da ble jeg henvist til ultralyd hos gynekolog. Har så vært på HSG-undersøkelse på sykehuset, men den var helt i orden, så nå skal jeg tilbake til fastlegen min for å starte på pergo. Det kommer altså veldig ann på legen din, hvor mye hun/han vil gjøre selv. Lykke til!
Redlady Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Det sies at en har rett på utredning om en ikke er blitt gravid innen ett år. Men hvordan regner en det når man har vært gravid, men mistet? Er det fortsatt ett år etter en startet å prøve, eller begynner en "på nytt" igjen med å telle og regner ett år fra spontanaborten?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er nysgjerrig om det er noen som kan si litt om hva som skjer den første legetimen for utredning. Er litt nervøs kan en si ja. Skal inn 13november. Akkurat den dagen jeg skal ha eggløsning etter mine beregninger. Er det noen prøver som skal takes hos fastlegen, sambo skal også være med på denne timen. Om hvor lenge det vil ta før vi kommer inn til gu å det der. og evt om vi bare begynner på pergo. Håper virkelig at det er noen som vil hjelpe med svar på dette. jeg var på første time hos min fastlege idag. vi har prøvd i 8-9 mnd. jeg gikk dit pga jeg har så lange sykluser (50 dager..). han ga meg henvisning til gynekolog! ingen tester eller noe sånt idag.
LindaMor Skrevet 2. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2009 Kan si d sånn at vi har prøvd i 6år nå, vi hadde en spontan for 6 år siden, men slapp heldigvis å ha utskraping da. Så de sa at d var bare å prøve igjen. Men d har liksom ikke skjedd, men nå så vil vi finne ut av dette. Men er veldig spent på om hva som skjer. Om en skal gå på pergo eller hva som skjer. Sitter i høy spenn hele kroppen, er jo lenge til jeg skal inn, men det er tanken som er litt skremmende, at nå er det noe som skjer kansje vil vi ha små i huset om ikke altfor lenge hvis ikke er noe som setter en stopper for dette da.
Eneri 72 Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Når vi hadde prøvd i litt over 1 år, så reiste jeg til fastlegen min. Jeg tok der noen blodprøver og hun henviste oss videre til fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Samboer avla sin prøve der. Skal til ny samtale denne uka for å videre utredning og behandling. Har ikke gått på noen medisiner enda. Lykke til
LindaMor Skrevet 9. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2009 Nå er det bare noen dager igjen før skal til legen. Kjenner at jeg blir litt stresset ja. Huff... Er litt redd for at de skal finne noe. Håper bare vi kan få hjelp.
LindaMor Skrevet 15. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2009 Har nåmvært hos legen. Hun skulle sende henvisning videre, så tok en del blodprøver av meg, men ingen ting av mannen min. Men håper at vi kommer raskt inn på sykehuset, til videre utredning. Vil liksom ikke vente enda et år før vi kommer igang igjen. Noen som har noen peiling på hvor lang vente det er på sykehuset (st. olavs)?
Phobaeticus Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 Ser det står 16 uker som ventetid på nettsiden: http://www.frittsykehusvalg.no/start/Vente...&typeInst=1
LindaMor Skrevet 16. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 16. november 2009 Hmm kansje d er håp etter 16uker da. Håper virkelig d. Er virkelig gira på å få gjort noe nå ja.
Gjest Prøver forgjeves Skrevet 17. november 2009 #12 Skrevet 17. november 2009 Hmm kansje d er håp etter 16uker da. Håper virkelig d. Er virkelig gira på å få gjort noe nå ja. Husk at det er fritt sykehusvalg i Norge, så om du er utålmodig og har et annet sykehus som ikke er så langt unna så går det ann å prøve å få komme inn ett annet sted.
LindaMor Skrevet 7. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 7. april 2010 I morgen skal jeg på time på sykehuset. Har nå tatt blodprøver, å sambo har tatt blodprøver å levert sædprøve. Er d noen her som veit hva som vil skje på i denne timen på sykehuset? Er litt nervøs, for om de har funnet noe galt. Hadde blitt glad om noen hadde visst dette.
Phobaeticus Skrevet 7. april 2010 #14 Skrevet 7. april 2010 Hei igjen! Tiden går :)Lykke til i morgen!! Den første gangen jeg (vi) var inne på Ullevål fikk vi svar på sædprøven. Den var fin, og så tittet hun på meg med ultralyd. Alt så fint ut, så da henviste hun meg videre til nye blodprøver (hadde tatt noen før vi kom også) og LAP. Eller var det litt sånn snakk rund - er dere frisk, trener, røyker, drikker... I ettertid ser jeg at jeg skulle ha spurt om resultatet av blodprøvene kort tid etter at de var tatt, for det viste seg jo at de ikke var helt som de skulle (manglende EL), men det fikk jeg først vite i år (blodprøvene var tatt i februar/mars 2009) når jeg var inne til samtale som var 6mnd etter LAP. Og det var ikke før jeg fortalte at jeg trodde at jeg ikke fikk EL at de titta på de, og jo'a - stemte det - hadde ikke EL på de to "rundene" med blodprøver... ARG!
pusilus Skrevet 7. april 2010 #15 Skrevet 7. april 2010 Hei. Først var det hilsing og litt generelle spørsmål ala det Phobaeticus sier. Der etter gikk vi gjennom prøvesvarene til både meg og gubben, mine blodprøver var fine Kjære sin sædprøve stod det desverre ikke så bra til med. Det ble GU og innvendig UL på meg for å se om forholdene så bra ut, jeg ble så sendt for å ta en blodprøve mens de undersøkte kjære pga de mindre bra resultatene. Etter undersøkelsen av begge to ble vi forespeilet ICSI pga kvaliteten, det ble rekvirert flere blodprøver av begge to og det ble sendt henvisning til LAP på meg pga magesmerter og langvarig spotting. Ønsker dere lykke til i morgen
LindaMor Skrevet 9. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 9. april 2010 Var inne til time i går. D gikk egentlig ganske bra. Gubben hadde VELDIG bra kvalitet. Han Varlangt over normalen for å si d sånn. Hos meg så var ikke alle svarene så bra. Mulig jeg har svakt pcos på en side. Men ikke så mye at d skulle være et problem å kunne få selv. Men muligheten er der for at jeg kan ha insulin resistens. og skjoldbrusk kjertelen jobber på høy gir hele tiden. Så skal inn igjen på august eller september igjen. for å se om det har blitt bedre, for så å snakke om jeg evt skal begynne med metformin eller noe annet. Men d positive var at vi måtte bare prøve i mellomtiden, for vi kunne klare det selv også, men jeg for min del tviler. På innvendig ul så kunne vi se at en eggpose var på vei til å løsne. Så vi fikk beskjed om å prøve annen hver dag i denne tiden framover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå