Gå til innhold

Seng - noen tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Elastica
Skrevet

Hva slags seng har dere?

Vi skal ha ny seng, og trenger tips til hva vi skal velge. I utgangspunktet tenkte jeg på rammemadrass, men jeg er også åpen for andre tips.

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Hva slags prisklasse tenker du på?

Vi har Jensen kontinentalseng, og vi synes den er veldig god. Denne ligger i middels prisklasse (ca 30.000), og for oss har denne vært verdt hver krone. :)

Skrevet

IKEA har en god del gode senger for tiden.

Kjöpte en selv for under 10 lapper og har ikke angret et sekund.

Gjest Elastica
Skrevet
Hva slags prisklasse tenker du på?

Vi har Jensen kontinentalseng, og vi synes den er veldig god. Denne ligger i middels prisklasse (ca 30.000), og for oss har denne vært verdt hver krone. :)

I det øvre, men ikke helt øverst.

Skrevet

Vi brukte vel rundt 30000 på en Hästens seng og har aldri angret. Fantastisk seng selv om det var en av de enklere modellene (rammemadrass og 5 cm overmadrass), men de kan jo "utvides" etterhvert med ekstra madrasser og andre overmadreasser. Sengen vår er 180x220, deilig med den ekstra lengden.

Skrevet

Jeg ville også sett på Hästen om dere har råd til det - de er kjent for å være svært gode og de har vel livstidsgaranti såvidt jeg vet.

Også er de så lekre med rutene sine :sjenert:

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som Elastica, så jeg henger med her. Er det lov å slenge inn et par kriterier? Jeg vil gjerne ha en lydløs/knirkefri seng! Finnes det?

Har alltid hatt verdens beste sovehjerte og har sovet godt i hva som helst. Har hatt rimelige Ikea-madrasser og sengestammer derfra, og har vært godt fornøyd med det.

Men - enten er det alderen som tynger, eller et par barnefødsler som har gjort sitt, men nå knirker det i korsryggen etter en natts søvn. I tillegg har jeg mistet sovehjertet etter å ha fått barn, og sover med ørene på stilk. Ergo hører jeg hvert minste knirk :(.

Gjest Gjest_Hans_*
Skrevet

Jeg kaster meg også på med et sengespørsmål her i stedet for å starte egen tråd...

Jeg er enslig og skal snart kjøpe min første leilighet etter mange år på møblerte studenthybler. Jeg har en grei ikea-madrass + overmadrass (sultan tror jeg) med 90 cm bredde. Har ikke sengestamme.

Nå er jeg i tvil om jeg skal kjøpe dobbeltseng eller ikke. Og om jeg i så fall skal kjøpe en lik ikeamadrass som den jeg har + dobbel overmadrass, eller gå for en dobbeltmadrass.

Har en eller annen kanskje litt irrasjonell tanke i hodet om at når man er voksen og ferdig utdannet skal man ha dobbeltseng uavhengig av om man er to eller ikke...

Skrevet
Jeg er i samme situasjon som Elastica, så jeg henger med her. Er det lov å slenge inn et par kriterier? Jeg vil gjerne ha en lydløs/knirkefri seng! Finnes det?

Har alltid hatt verdens beste sovehjerte og har sovet godt i hva som helst. Har hatt rimelige Ikea-madrasser og sengestammer derfra, og har vært godt fornøyd med det.

Men - enten er det alderen som tynger, eller et par barnefødsler som har gjort sitt, men nå knirker det i korsryggen etter en natts søvn. I tillegg har jeg mistet sovehjertet etter å ha fått barn, og sover med ørene på stilk. Ergo hører jeg hvert minste knirk :(.

Vi har kontinentalmadrass (fra Wonderland). Siden den en kontinentalmadrass stort sett bare består av madrasser er den helt knirkefri.

Jeg kaster meg også på med et sengespørsmål her i stedet for å starte egen tråd...

Jeg er enslig og skal snart kjøpe min første leilighet etter mange år på møblerte studenthybler. Jeg har en grei ikea-madrass + overmadrass (sultan tror jeg) med 90 cm bredde. Har ikke sengestamme.

Nå er jeg i tvil om jeg skal kjøpe dobbeltseng eller ikke. Og om jeg i så fall skal kjøpe en lik ikeamadrass som den jeg har + dobbel overmadrass, eller gå for en dobbeltmadrass.

Har en eller annen kanskje litt irrasjonell tanke i hodet om at når man er voksen og ferdig utdannet skal man ha dobbeltseng uavhengig av om man er to eller ikke...

Da jeg kjøpte min første leilighet valgte jeg å legge pengene i en skikkelig rammemadrass (fra Jensen). Da jeg fikk behov for større seng kjøpte jeg en tilsvarende madrass og en hel overmadrass.

Skrevet

Men jeg svarte ikke på spørsmålet til Elastica. Vi har altså kontinentalmadrass fra Wonderland og er veldig fornøyd med den. Har hver vår hardhet på madrassen.

Jeg har sovet i Hästens seng på hotell og var veldig fornøyd med den (selv om madrassen var hardere enn jeg liker), men mannen likte den ikke. Men vi testet dem jo ikke mer enn en langhelg.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Kontinentalsenger er knirkefrie. :) Ihvertfall de jeg har vært borti. De har ikke noen sengestamme eller noen planker som kan knirke, og fjærene er så godt polstret at de ikke klarer å slippe ut en lyd. :)

At du har vondt i korsryggen når du våkner er et tegn på at sengen ikke er helt god lenger, eller at madrassen ikke passer kroppen din lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...