Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #1 Del Skrevet 24. april 2002 Hver ENESTE kveld er det full kamp her i huset. Har to barn på 3 og 4 år, og de vil ikke legge seg. De ligger egentlig på samme rom, men det går IKKE. Da bare leker de seg, deler seng og tuller.. Så den ene av dem må ligge i vår seng. Den første krangelen handler om hvem som skal ligge hvor, og det er ALLTID skriking ! Så når de er i seng skal de ha vann. De skal tisse. De skal snakke med meg. De skal ha kos. De skal høre musikk. De skal leses til..Og det ene etter det andre. Å så skal de bytte plass, for da vil den ene ligge der den andre ligger. Å slik holder de på til sent på kvelden, til de er så utslitte av skriking og krangling (med meg) at de sovner. Dette er så unødvendig og slitsomt. Noen gode råd ?? Vi skulle absolutt hatt et soverom til, men nå har vi altså ikke det ... Veldig takknemlig for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freetime Skrevet 24. april 2002 #2 Del Skrevet 24. april 2002 Ditt innlegg er som jeg skulle ha beskrevet situasjonen her hos meg for 1 år siden Løsningen ble,for at jeg ikke skulle"tørne tulling",dette:De måtte være helt sikre på at de ikke var mere sultne når vi gikk for å pusse tenner og tisse,jeg var med de og sjekket at ting ble gjort-spesielt tisse og drikke helt ferdig før de inntok sengene sine.Å returnere til badet var helt uaktuellt!! Så leste jeg,etter forhåndsavtalt med de 2 trollene,det som vi var blitt enige om,deretter la jeg meg flat på gulvet med ett ukeblad,bok eller ett kryssord,og trollene fikk beskjed om å snu seg til veggen... de første dagen prøvde de å sette igang både 1 og 2 diskusjoner,men jeg avfeide de raskt med"HYSJ",de prøvde å se hvor langt de kunne strekke stikken,men her var mor endelig konsekvent Og det er vel hemmeligheten-å være konsekvent.. Etter ett par dager flyttet jeg meg ut i gangen utenfor rommet,og det satt jeg i 3-4 kvelder og bretta dagens klesvask,fikk iallefall gjort noe fornuftig Nå legger de seg uten noe tull,og jeg er spart for den 1 times påtvungne kveldstrimmen i trappa hver kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lara Skrevet 24. april 2002 #3 Del Skrevet 24. april 2002 Huff... Har selv vært gjennom dette. Et mareritt. Løsningen for oss var gode rutiner og å være konsekvent. Kveldsrutinene våre er sånn: Etter barne-tv spiser vi kveldsmat. Så får barna tran, tisse/bæsje, kveldsvask, tannpuss og på med pysj. Dette er en forberedelse for dem sånn at de kjenner igjen signalene på at nå er det leggetid. Noen kvelder leser jeg for dem, kommer helt ann på om de har vært flinke til å legge seg kvelden før. Det blir en slags belønning for dem. Nå ligger mine på hvert sitt rom, så jeg har ikke det problemet at de krangler om plass o.l. Men hadde jeg vært deg så ville jeg valgt faste plasser for dem som de er nødt til og forholde seg til. Vi som voksne må sette en grense og være beinhard og stå for det som er sagt, og når barna har lagt seg for kvelden, så er det natt.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå