Gå til innhold

Når man blir "forelsket" i noen andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jah, da har det altså hendt, det som jeg og min kjære faktisk har snakket om at kan skje.

Jeg har fått en slags følelser for en annen. Han er en kollega. Mest sannsynlig er det ikke gjensidig, jeg har ingen planer om å finne det ut. Han er singel, nylig samlivsbrudd. Vi jobber heldigvis ikke tett sammen.

Status i mitt samboerforhold er at livet er hektisk og travelt. Tilsammen har vi mange barn, og jeg har alt ansvar for hus og hjem. Har vel følt meg tatt for gitt i lengre tid, noe jeg har prøvd å gi uttrykk for, uten at det har endret på noe.

Jeg føler meg slukt av jobb, unger og husarbeid, og det er selvfølgelig da sånne følelser dukker opp.Samboeren min jobber mye og engasjerer seg minimalt hjemme.

Både jeg og min samboer har vært utro i tidligere forhold og har nulltoleranse for det nå. Jeg vet at jeg ikke hadde klart å leve i utroskap igjen.

Jeg vet jo at følelser for andre er helt normalt, og dukker opp fra tid til annen og at det som er viktig er å ikke nøre opp under dem. Men spørsmålet mitt er hvordan jeg skal takle denne situasjonen? Jeg kan jo ikke stille krav til min kjære om at han skal "se" meg mer og samtidig fortelle at jeg har følelser for en annen? Skal jeg tie om følelsene og prøve å jobbe med forholdet hjemme? I såfall hvordan? Jeg vet at samboeren min ønsker at vi tilbringer mer tid sammen bare vi to, men for meg hadde det akkurat nå betydd mer om han rett og slett engasjerte seg mer på hjemmefronten og ikke bare på jobb.... Så at vi skal ha romantiske stunder nå er ikke det beste forslaget sånn som jeg ser dt.

Noen som har noen tanker?

Det ble visst litt langt, litt egenterapi i å skrive ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med samboeren din. Du har jo et fantastisk utgangspunkt. Du ønsker å jobe med forholdet, og han ønsker mer tid med deg.

Si at det du ønsker deg og trenger mest av alt er at han engasjerer seg mer hjemme. Vær konkret.

Ikke si at du er tiltrukket av en annen. Det skaper bare unødig usikkerhet og sjalusi. Men fortell at du føler deg slukt av jobb, unger og husarbeide. Og at du føler at dere begynner å gli ifra hverandre.

Nør opp under drømmen hans om mere tid sammen, mere lidenskap, nyforelskethet osv. Fortell hva som skal til for at det skal skje. (Konkret.)

La ham få en dag eller tre og tenke på det, og ta samtalen igjen.

Gjør det, uten å være sur og angripe, til det hjelper.

Spør hva som eventuelt er årsaken til at han må prioritere jobben så mye. Hjelp ham å finne løsninger på dette. Av og til er ikke den perfekte løsningen der, han må bare velge dere. Men av og til er det greie løsninger i sikte bare dere tenker dere om.

Når det gjelder kolegaen din, så gjør det du kan for å skjule det, og unngå ham til det går over.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja, jeg må snakke med samboeren min. Følelsene det er snakk om er veldig vage foreløbig og jeg håper å kunne unngå vedkommende i stor nok grad til at det ikke eskalerer.

Blir bare så trist av hele situasjonen... :tristbla: Men jeg vet jo at man må jobbe med et forhold for at det skal vare, man kommer nok ikke unna vonde tider. Håper virkelig at det går seg til.

Snakket litt med han i dag, og han går lett i forsvar, mener at jeg ikke ser det HAN gjør... Så vi ble enige om å lage en oversikt over alt som faktisk MÅ gjøres og fordele det annerledes og bedre enn det er fordelt i dag. Men jeg føler meg fremdeles tatt for gitt og lite verdsatt. Det virker som om vi er sammen for å få det praktiske til å gå rundt.

Skrevet
Noen som har noen tanker?

Mannen din kan redde forholdet deres ved at han lever som en cuckold. Om du tar deg en elsker, så trives du kanskje bedre?

Skrevet

Hva skal til for at du føler deg verdsatt og sett?

Jeg har lest boken Kjærlighetens fem språk, den er genial.

(Den selges mange andre steder også.)

Der kan du finne ut konkret hva som skal til for at du skal føle deg elsket. Det er utrolig mye enklere for mannen din å gi deg det du trenger da.

Jeg anbefaler deg den på det varmeste.

Vis mammen din kapittelet som omhandler deg, og fortell ham at dette er det du trenger for å føle deg elsket.

Fantastisk og konkret for mannen din, og det gjør stor forskjell for ekstskapet deres om han gir deg det du trenger. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...