Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg kommer akkurat hjem fra en 11 timers nattevakt, altså en time ekstra fordi klokka stilles en time tilbake, hvorpå jeg får høre at jeg ikke får betalt for den ekstratimen jeg måtte gå i natt. Er dette sant? Er ekstravakt så er liten sjans å skulle få "rettet" opp dette igjen når klokka skal stilles framover til våren.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg kommer akkurat hjem fra en 11 timers nattevakt, altså en time ekstra fordi klokka stilles en time tilbake, hvorpå jeg får høre at jeg ikke får betalt for den ekstratimen jeg måtte gå i natt. Er dette sant? Er ekstravakt så er liten sjans å skulle få "rettet" opp dette igjen når klokka skal stilles framover til våren. Har en mann som jobber nattevakter - og jeg mener han har sagt det samme en gang.. Så jeg er redd for at det faktisk stemmer.. Mulig det er annerledes når det er en ekstravakt..?
Solbærsaft Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Har hørt denne problemstillingen flere ganger. Visstnok så får man ikke lønn for den ekstra timen man jobber. Man blir heller ikke trukket i lønn en time når man skrur klokka en time den andre veien på våren. På den måten går det opp-i-opp.
Gjest Gjest_Coarvi_* Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 På den måten går det opp-i-opp. Men det er jo bare hvis man faktisk jobber natt neste gang. Hvis man i det hele tatt har samme jobben fortsatt... Er det virkelig lov? Da mener jeg virkelig LOV, ikke hva som er vanlig?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Det går opp for arbeidsgiver, og det er kanskje det viktigste for noen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå