Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 hei jeg har ikke noe som helst håp for fremtiden... hva har man hvis man ikke har noe håp? Jeg er 26 år gammel, aldri hatt dame og har en veldig usikker fremtid på de fleste felt:/ Jeg skal avslutte studiet nå, siden studie livet rett og slett ikke passer meg og dette gjør meg veldig bekymret for min fremtid innen arbeidsmarkede. Jeg kjenner meg også såpass godt at jeg vet at jeg har en stor svakhet; jeg lærer veldig sent og det ta kanskje lengere tid før jeg tilpasser meg nye miljøer. Denne dårlige egenskapen har alldit gitt meg dårlig selvtillit innen arbeidsmarkede og hver eneste gang jeg har hatt en sommer jobb/ekstra jobb, så har jeg følt at jeg har gitt et dårlig inntrykk... Men hoved problemet er at jeg absolutt ikke duger innen sjekke markede! Jeg har aldri hatt en kjæreste og kan ærlig talt aldri se for meg at en jente kan forelske seg i meg. Når jeg ser min søster med min nevø, så blir jeg nesten deppa av å tenke på at jeg aldri kommer til å oppleve å få et eget barn..... Jeg er heller ikke noe flink med å vise familien min at jeg bryr meg; jeg er vell kanskje det man kan kalle en "taper" som har lyst til å gi opp alt På grunn av alt dette, så er jeg blir veldig skeptisk til de flest mennesker og jeg sliter med å bli kjent med ny mennesker. For å være ærlig, så er jeg ikke så glad i mennesker og det eneste som gir meg den gode følelsen er å reise og oppleve fin natur Jeg begynner rett og slett å bli en kald og sær person, og slik ønsker jeg absolutt ikke å være... hilsen mann på 26 som snart har nådd bunnen og som har neste har null livsglede:(
leirbål Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Hei. Skrev ikke du et lignende inlegg for en stund siden? Du fikk jo mange gode råd og oppmuntring der. Hvis det er deg vil jeg spørre deg hvorfor du tviholder på selvmedlidenheten din. Hvis det ikke er deg ber jeg om unskyldning. Da vil jeg oppmuntre deg til å ta kontakt med andre mennesker for å få flere venner. Eventuelt tilbringe mer tid med gode venner, hvis du har det. (Snille venner som bygger deg opp.) Konsentrer deg om å se hva som er positvt ved dem, hva du liker dem for. Da blir du mer glad i mennesker. Det merker damer, og det er atraktivt. At du bytter utdanelse er ikke krise. Begynn på noe annet du passer til. Og ikke rakk ned på deg selv. Nekt de negative tankene å slå rot i deg. Si til deg selv flere ganger om dagen at du er ...(noe positivt om deg.)
Vera Vamp Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg tror hovedproblemet ditt ligger i selvtilliten din, for du ser jo bare det negative med deg selv. Slutt med det og begynn heller å trekke frem det positive i deg selv istedet. Klarer du det tror jeg du vil se at de andre områdene du sliter på også vil bedre seg automatisk som følge av selvtiliten din. Var du interessert i det du studerte? Jeg har selv et hode som kan lese lærebøker opp og ned i mente uten at en brøkdel setter seg, så fremt det ikke er noe jeg virkelig interesserer meg for. Da sitter det med en gang. Kanskje veien din ikke er å sitte på en skolebenk men heller utøve i form av en lærlingetid? Enkelte mennesker er ikke skapt for teori, slik er det bare. Og da kan det være en løsning å ta utdannelsen gjennom en lærlingeperiode der du får lært deg faget gjennom hendene istedet. Hva slags interesser har du? Hva liker du å drive med? Når det gjelder jenter så er det så absolutt ingen fordel å være den mest agressive sjekkeren, i motsetning til det det mange gutter tydeligvis tror. Men akkurat som dere gutter ofte synes jenter med selvtillit er tiltrekkende er det ofte slik for oss jenter også. En positiv innstilling til tilværelsen vil komme til utrykk gjennom en glad og positiv gutt, ero man blir oftere lagt merke til. Jeg tror så absolutt ikke du er en kald person. Hadde du vært en kald person ville du vært fullstendig likegyldig, og det er du jo ikke i og med at du sitter her og ønsker gode råd. Men alle mennesker er ansvarlig for sin egen lykke, og det er noe man må jobbe med. Begynn i det små med å finne èn positiv ting ved deg selv hver dag du står foran speilet og skal til med å starte dagen, og gjenta det gjerne flere ganger gjennom dagen. Mulig du føler deg litt teit i begynnelsen, men hvem andre enn deg er det som ser det Jeg tror at det du sender ut er det du får tilbake. Sender du ut negative tanker og energi er det også det du vil få tilbake. Sender du ut positive tanker og energi får du positivitet tilbake. Det er egentlig ganske enkel matte, selv for oss som ikke var født til å være skolelys
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 har aldri lagt inn noe her før, men er vell flere som har samme problemet. Jeg studerer historie, siden jeg er interessert i det...men det holder tydligvis ikke. Uansett, får prøve å tenker mer positivt
Vera Vamp Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 har aldri lagt inn noe her før, men er vell flere som har samme problemet. Jeg studerer historie, siden jeg er interessert i det...men det holder tydligvis ikke. Uansett, får prøve å tenker mer positivt Da er det ikke noe rart du sliter. Hadde jeg fått utdelt et A4 ark med historiske begivenheter som skulle memoreres, er sannsynligheten stor for at jeg ville husket kun overskriften: historiske begivenheter
Gjest Gjest_jente24_* Skrevet 25. oktober 2009 #6 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg synes det er interessant med gutter som driver med noe de interesserer seg for og gjerne noe helt annet enn hva jeg driver med. Jeg tror alle mennesker har det slik som du beskriver opp til flere ganger i livet, man føler kanskje man står fast litt og at man ikke kommer seg videre. Men det hjelper å slutte å 'synes synd i seg selv' om du skjønner? Jeg vet det ikke er enkelt, men du må slutte å se på deg selv som udugelig og dårlig, for det er du mest sannsynlig ikke! Du studerer jo faktisk og du har sikkert fått gjort masse allerede i livet ditt om du tenker deg om. Mange på din alder har ingen utdannelse i det hele tatt, ingen venner eller nettverk osv. Jeg har hatt mange kjærester, men ingen av de har sjekket meg opp. Jeg har møtt kjærestene mine i dagligdagse situasjoner, på skole, jobb, fritidsaktiviteter, gjennom venner osv. En dag skjer det helt sikkert deg også..
HulaHoop Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg tror at det du sender ut er det du får tilbake. Sender du ut negative tanker og energi er det også det du vil få tilbake. Sender du ut positive tanker og energi får du positivitet tilbake. Det er egentlig ganske enkel matte, selv for oss som ikke var født til å være skolelys Veldig enig med Vera Vamp. TS? Har du hørt om The Secret? Du burde lese den. Om du ikke er glad i å lese, finnes det film også som du kan se. Den handler nettopp om det Vera Vamp nevner her. Jeg har lest boka, og den har hjulpet meg til å tenke mer positivt, og til å fokusere på det som er bra i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå