Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Kjæresten min og meg har lyst til å dra til Egypt på sydenferie fordi vi har hørt Egypt er et fint land og godt klima på vinteren. Hvis vi er i Egypt er det selvfølgelig et must å se pyramidene. Hvilken ferieby er i nærheten av pyramidene? Kommer til å ta en organisert tur med reiseselskapet, men orker ikke sitte et døgn på bussen. Har dere et fint og rimelig hotell å anbefale? I nærheten av strand må det også være siden vi har hørt at det er mye fine fisk og koraller å se på
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Ingen av byene charterselskapene tilbyr, ligger i "nærheten" av pyramidene. Tror du må kjøre minst 6 timer med buss. Men det går også an å ta innenlands fly. Når det gjelder hoteller er det generelt høy standart på hoteller i Egypt, men vi har selv bodd på Hilton Sharm Dream (Apollo), og det var flott, uten å være spesielt billig. Anbefaler også Sharm el Sheikh framfor Hurghada.
Gjest TS Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Takk for svar, vet du om det er dyrt å fly fra sharm til kairo? Er det organisert med reiseselskapet? Det føles tryggere enn å dra på egenhånd
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Prisen vet jeg ikke,men jeg tror alle charterselskapene arrangerer både 1 og 2-dagersturer til Kairo. Ta en titt på f.eks. Apollo og Ving sine nettsider. Ellers er det selvfølgelig mye billigere å ordne seg på egenhånd, men jeg er enig med deg ang. sikkerhet, forsikring osv. akkurat i Egypt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå