Zealuu Skrevet 25. oktober 2009 #21 Skrevet 25. oktober 2009 Du tuller ?:... Lovlig blond er skummlere en de filmene Tror ikke jeg har sett Mothman Prophecies, men det er jo alltid sånn at noen synes ting er skumle, mens andre ikke lar seg affisere.
Gjest Lunis Skrevet 25. oktober 2009 #22 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Jeg husker jeg så orginalversjonen (Japansk) av The Ring med den daværende dama mi og et anna vennepar da jeg var 18 år. Vi var så redde at vi holdt rundt hverandre begge to og skalv som to aspeløv. Jeg tror vi gråt litt og, begge to. Ikke mandig i det hele tatt, men det var faktisk dritskummelt! Endret 25. oktober 2009 av Lunis
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #23 Skrevet 25. oktober 2009 HAHAHAAHAHA, omg dere er så patetiske. At dere ikke skjemmes over å være så svake og skremte. Uff, voksne mennesker som er redd fordi de har sett en film hahahahaha. Så glad jeg er mann ass
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #24 Skrevet 25. oktober 2009 Oida, skikkelig mann også, så mandig at han ikke har følelser gitt.
Zealuu Skrevet 25. oktober 2009 #25 Skrevet 25. oktober 2009 Så glad jeg er mann ass Du høres ikke videre kjønnsmoden ut.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #26 Skrevet 26. oktober 2009 HAHAHAAHAHA, omg dere er så patetiske. At dere ikke skjemmes over å være så svake og skremte. Uff, voksne mennesker som er redd fordi de har sett en film hahahahaha. Så glad jeg er mann ass So, you are a man ass?
pittie Skrevet 26. oktober 2009 #27 Skrevet 26. oktober 2009 Så en grøsser for en stund siden og sitter igjen med noen grusomme bilder i hodet. Mannen jobber nå 4. natta på rad og jeg er like redd i natt som jeg har vært de forrige nettene. Nå tør jeg rett og slett ikke å legge meg. Kan ikke ha lyset på på soverommet heller siden den lille sønnen min sover der. Herregud jeg vet dette er teit, har ikke hatt det sånn siden jeg var liten.. Noen gode råd for å få sove?? Vet hvordan du har det! Samboeren jobber natt og jeg har en tendes til å se grøssere alene. Jeg har så og si vokst opp med dette med mor som grøsserfanatiker dog, og poltergeist var det første som skremte livet av meg. Jeg har den *hoppe opp i senga og gjemme seg under dyna mens man tenker på fredfulle kaniner på en eng* teknikken. Om jeg ikke vil sove, setter jeg på en komedie, leser Donald o.l.
pittie Skrevet 26. oktober 2009 #28 Skrevet 26. oktober 2009 HAHAHAAHAHA, omg dere er så patetiske. At dere ikke skjemmes over å være så svake og skremte. Uff, voksne mennesker som er redd fordi de har sett en film hahahahaha. Så glad jeg er mann ass Ekte menn tar til seg dama i armkroken og stryker henne i håret, mens han synes det er litt søtt at dama er så redd
Chiyo Skrevet 26. oktober 2009 #29 Skrevet 26. oktober 2009 Så en grøsser for en stund siden og sitter igjen med noen grusomme bilder i hodet. Mannen jobber nå 4. natta på rad og jeg er like redd i natt som jeg har vært de forrige nettene. Nå tør jeg rett og slett ikke å legge meg. Kan ikke ha lyset på på soverommet heller siden den lille sønnen min sover der. Herregud jeg vet dette er teit, har ikke hatt det sånn siden jeg var liten.. Noen gode råd for å få sove?? Å stakkars deg. Jeg blir også redd av aånnt. Spesielt når jeg er alene og det er mørkt. Jeg tror nok at det er normalt for voksne å bli redd i blandt også.
Mann 42 Skrevet 26. oktober 2009 #30 Skrevet 26. oktober 2009 Vel, da har man fått kicket sitt, ikke sant? En god grøsser skal skremme deg. Så..... Vart du SKRÆEMT!!!!, no?!! Jeg har hatt det sånn sjøl noen ganger. Mitt råd til trådstarter: Ikke la denne nye angsten overta styringen. Ta kontroll over frykten. Livet, verden, huset ditt og alt ellers er akkurat like trygt som det var før du så denne filmen, og det eneste som har endret seg, er inventaret i hodet ditt. Å la seg pirre er greit, men ikke la deg skremme.
Gjest Nattvette Skrevet 26. oktober 2009 #31 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg husker jeg så orginalversjonen (Japansk) av The Ring med den daværende dama mi og et anna vennepar da jeg var 18 år. Vi var så redde at vi holdt rundt hverandre begge to og skalv som to aspeløv. Jeg tror vi gråt litt og, begge to. Ikke mandig i det hele tatt, men det var faktisk dritskummelt! Har hørt den er jævlig skummel, så har valgt holde meg unna den gitt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. oktober 2009 #32 Skrevet 26. oktober 2009 Så en grøsser for en stund siden og sitter igjen med noen grusomme bilder i hodet. Mannen jobber nå 4. natta på rad og jeg er like redd i natt som jeg har vært de forrige nettene. Nå tør jeg rett og slett ikke å legge meg. Kan ikke ha lyset på på soverommet heller siden den lille sønnen min sover der. Herregud jeg vet dette er teit, har ikke hatt det sånn siden jeg var liten.. Noen gode råd for å få sove?? Sove kan du gi opp: Sett deg i stuen med lyset på, varm melk med honning (og kanskje en cognac-skvett oppi) og les Pippi Langstrømpe. Mumle også for deg selv, og men det: Jeg skal aldri seg på grøssere igen!
Tabris Skrevet 26. oktober 2009 #33 Skrevet 26. oktober 2009 De gangene jeg har blitt redd eller satt ut etter en slik film, så pleier jeg å lese Donald eller Pusur eller noe. Det pleier å hjelpe. (Om du ikke har slike blader hjemme, så kan i hvertfall Pusur leses gratis på nettet).
Megana Skrevet 26. oktober 2009 #34 Skrevet 26. oktober 2009 Om noen ønsker å se en grøsser som kan føre til søvnproblemer anbefaler jeg "Paranormal Acitivity" (trailer: ) Den er i samme bane som Blair Witch, om ikke enda skumlere. Jeg sleit litt når jeg la meg etter å ha sett den med en venninne (selvfølgelig hjemme alene..) Nøkkelen er å tenke "happy thoughts", ligger du i en mørk seng og begynner å se for deg scener fra filmen eller tenke på filmen, da er løpet kjørt.
Mann 42 Skrevet 26. oktober 2009 #35 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg hadde en lignende erfaring med en grøsser for noen år siden. Jeg vet ikke helt hva det var som traff meg så til de grader, men noe var det. Kanskje det var lydeffektene. Dessverre måtte jeg gjøre en del kveldsarbeid i den perioden, og da var det meg, alene, i dunkel belysning, i et kontorlandskap og korridorer som riktig nok bare hadde overfladisk likhet med scenariet fra grøsseren, men likevel mer enn nok til at jeg hadde hjertebank hver gang jeg åpnet en dør. Og etter at jeg var ferdig, måtte jeg gå hjem, siden det ikke gikk buss. Dette var på vinteren, og gatene var mørke og folketomme. Jeg hadde hele tiden følelsen av at det var noen bak meg. Min kur for angsten var å ha angst til jeg ikke lenger hadde angst. Scenariene i grøssere er jo strengt tatt ikke videre realistiske. Jeg liker mye mindre de litt sosialrealistiske filmene om personlighetsforstyrrede individer som projiserer seg inn i livet ditt og lager et helvete. DET skjer jo rett som det er, og det er mye større fare for å møte en dyed-in-the-wool-psycho-bitch enn en gal øksemorder.
Megana Skrevet 26. oktober 2009 #36 Skrevet 26. oktober 2009 Min kur for angsten var å ha angst til jeg ikke lenger hadde angst. Scenariene i grøssere er jo strengt tatt ikke videre realistiske. Jeg liker mye mindre de litt sosialrealistiske filmene om personlighetsforstyrrede individer som projiserer seg inn i livet ditt og lager et helvete. DET skjer jo rett som det er, og det er mye større fare for å møte en dyed-in-the-wool-psycho-bitch enn en gal øksemorder. Samt de som omhandler det paranormale/utenomjordiske (om man tror på sånt, selvfølgelig)
Tabris Skrevet 26. oktober 2009 #37 Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Om man også skal anbefale filmer i denne tråden, så er The Others å anbefale. En av de absolutt bedre skrekkfilmer jeg har sett (jeg synes de fleste skrekkfilmer baserer seg på støkke-effekten og masse blod og gørr, og det har jeg lite interesse for). Denne, derimot, satt i lenge, og er vel bortimot kjemisk fri for blod og gørr. Endret 26. oktober 2009 av Tabris
*Numi* Skrevet 26. oktober 2009 #38 Skrevet 26. oktober 2009 Det jeg synes funker mot slik frykt etter å ha sett en ekstremt skummel grøsser er å evt se en hyggelig film etterpå. En disney/pixar-film, eller en romantisk komedie for eksempel. Det kan hjelpe for å nullstille seg litt.
Megana Skrevet 26. oktober 2009 #39 Skrevet 26. oktober 2009 Det jeg synes funker mot slik frykt etter å ha sett en ekstremt skummel grøsser er å evt se en hyggelig film etterpå. En disney/pixar-film, eller en romantisk komedie for eksempel. Det kan hjelpe for å nullstille seg litt. Inntil man legger seg i et mørkt rom og tankene går tilbake på filmen du så før den koselige filmen... Moralen er: Ikke tenk, hehe
*Numi* Skrevet 26. oktober 2009 #40 Skrevet 26. oktober 2009 Inntil man legger seg i et mørkt rom og tankene går tilbake på filmen du så før den koselige filmen... Moralen er: Ikke tenk, hehe Ja det er sant. Men det kan ihvertfall bidra til litt avstand. Å holde fokuset på koselige tanker etter at den koselige filmen er ferdig er selvsagt noe man må prøve å opprettholde på egenhånd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå