Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Så en grøsser for en stund siden og sitter igjen med noen grusomme bilder i hodet. Mannen jobber nå 4. natta på rad og jeg er like redd i natt som jeg har vært de forrige nettene. Nå tør jeg rett og slett ikke å legge meg. Kan ikke ha lyset på på soverommet heller siden den lille sønnen min sover der. Herregud jeg vet dette er teit, har ikke hatt det sånn siden jeg var liten.. Noen gode råd for å få sove??
kissi Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Så en grøsser for en stund siden og sitter igjen med noen grusomme bilder i hodet. Mannen jobber nå 4. natta på rad og jeg er like redd i natt som jeg har vært de forrige nettene. Nå tør jeg rett og slett ikke å legge meg. Kan ikke ha lyset på på soverommet heller siden den lille sønnen min sover der. Herregud jeg vet dette er teit, har ikke hatt det sånn siden jeg var liten.. Noen gode råd for å få sove?? Har du mp3-spiller/ipod el lignende? Sett på noe behagelig musikk på den, og legg deg ned. Jeg pleier å telle baklengs fra 500 når jeg ikke får sove. Høres kanskje rart ut, men det pleier å funke
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Har du mp3-spiller/ipod el lignende? Sett på noe behagelig musikk på den, og legg deg ned. Jeg pleier å telle baklengs fra 500 når jeg ikke får sove. Høres kanskje rart ut, men det pleier å funke HAr ikke mp3-spiller, så da får jeg heller forsøke å telle
Gjest dalieo Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Uff, så ekkelt! Hvilken grøsser var det..? *nysgjerrig* De gangene jeg har vært så redd at jeg ikke får til å legge meg i et mørkt rom alene, har jeg tatt dyna ut i stua og lagt meg på sofaen foran TV-en. Sett gjerne på et koselig og kjedelig program på BBC eller noe sånn, hehe.
Gjest Ferra Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Gjør som meg hver gang jeg får stygge tanker og bilder i hodet fra traumatiske opplevelser eller annet. Tenk på Disney figurer som du synes er koselige, spill av tegnefilmer/eventyr/fortellinger i hodet. Hehe, men tro meg, det funker! Som f.eks Askepott fortellingen eller no sånt. Inatt når jeg lukker øya mine, så skal jeg se Shrek.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 25. oktober 2009 #6 Skrevet 25. oktober 2009 Noen gode råd for å få sove?? Lær deg å distrahere deg selv.
Miss-M Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Sov med lyset på, og fra nå av så ser du ikke på grøssere når mannen ikke er hjemme
Gjest Gjest_Oktober_* Skrevet 25. oktober 2009 #8 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg er ofte mørkredd og husredd, spesielt når jeg har sett noe skummelt på tv. Jeg pleier å la lyset i gangen stå på om natta, da blir det sånn passe dunkelt på soverommet.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #11 Skrevet 25. oktober 2009 Hvilken film var det da? Ja, det må du fortelle.
Gjest Chiffon Skrevet 25. oktober 2009 #12 Skrevet 25. oktober 2009 Mulig jeg er rar, men når jeg er mørkeredd så lager jeg fortellinger i hodet mitt type tannlege som pilker og fikser en og en tann, fysioterapeut som fikser en og en muskel, hudpleier som renser og smører osv. Det må være noe gjentakende, kjedelig og ufarlig. Da sovner jeg som regel ganske fort.
Gjest Nattvette Skrevet 25. oktober 2009 #13 Skrevet 25. oktober 2009 Hehe, eg var sånn etter The Ring (ikkje særlig skummel, det var mest pga jævlig høg lyd som fikk meg til å skvette hver 2. minutt, og eg satt rett foran eine høytaleren). Var utplassert på ein fabrikk og var aleine i ein garderobe som var ganske trang med skap som sto plassert slik at eg ikkje kunne se om det var andre i garderoben, som var litt dårlig belyst i tillegg. Lite kjekt for det kom høge smell innimellom. Fant senere ut at mannegarderoben var rett ved sidern av og smellene kom av at mannfolka smalt igjen skapdørene, men det hørtes jo ut som det kom fra rommet eg var i. Fint å få vite det etter å ha rast inn, skifta klær så fort som overhodet mulig og spurta ut igjen i over 2 uker. Heh... Etter det har eg bare slutta se skrekkfilmer med sambo og andre folk for de skal alltid ha lyden så høgt for å "få maks effekt ut av surround'en" som han sier.. Du får sette på noe beroligende musikk, drikke litt te og prøve å slappe av, tenk rasjonelt som ein sier her, og ha soveromsdøra åpen med lys på i gangen eller noe så det ikkje blir bekmørkt på soverommet (om du har nattbordslampe så kan jo den stå på?).
ciao bella Skrevet 25. oktober 2009 #14 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Kom i min favn og få trøst, min vakre! Endret 25. oktober 2009 av ciao bella
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #15 Skrevet 25. oktober 2009 Hehe, eg var sånn etter The Ring (ikkje særlig skummel, det var mest pga jævlig høg lyd som fikk meg til å skvette hver 2. minutt, og eg satt rett foran eine høytaleren). Var utplassert på ein fabrikk og var aleine i ein garderobe som var ganske trang med skap som sto plassert slik at eg ikkje kunne se om det var andre i garderoben, som var litt dårlig belyst i tillegg. Lite kjekt for det kom høge smell innimellom. Fant senere ut at mannegarderoben var rett ved sidern av og smellene kom av at mannfolka smalt igjen skapdørene, men det hørtes jo ut som det kom fra rommet eg var i. Fint å få vite det etter å ha rast inn, skifta klær så fort som overhodet mulig og spurta ut igjen i over 2 uker. Heh... Etter det har eg bare slutta se skrekkfilmer med sambo og andre folk for de skal alltid ha lyden så høgt for å "få maks effekt ut av surround'en" som han sier.. Du får sette på noe beroligende musikk, drikke litt te og prøve å slappe av, tenk rasjonelt som ein sier her, og ha soveromsdøra åpen med lys på i gangen eller noe så det ikkje blir bekmørkt på soverommet (om du har nattbordslampe så kan jo den stå på?). Ther Ring, var veldig skummel. Det samme med Mothman Prophecies med Richard Gere.
Gjest Nattvette Skrevet 25. oktober 2009 #16 Skrevet 25. oktober 2009 Ther Ring, var veldig skummel. Det samme med Mothman Prophecies med Richard Gere. Syns ingen av de var skumle eg (the ring var bare ekkel med den scenen med ho dama uten kjeven), men når man har lyden såpass høyt at ting som henger på veggene dirre så er det ikkje noe gøy å se film for man hopper jo i taket for hver gang det er "skummel" scene :gjeiper:
Kitty_katt Skrevet 25. oktober 2009 #17 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg ser kun skumle filmer når samboeren min er hjemme. Men jeg er svært mørkredd og husredd og hatër å være hjemme alene. Så når jeg er det bruker jeg å se koslige ting på tv a la Disney Channel osv. Har på lys i gangen og leser tegneserier og andre koslige/morsomme ting på senga.
Electro Hippie Skrevet 25. oktober 2009 #18 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har sluttet å se grøssere akkurat på grunn av dette... Hehe. Livet mitt ble snudd på hodet da jeg så "The Blair Witch Project" på ungdomsskolen... Det høres jo helt latterlig ut, men det var virkelig en ille periode som varte LENGE. Jeg tør fremdeles ikke se filmen på grunn av dårlige minner Jeg tror det hjelper med litt rolig musikk! Kanskje noe klassisk? Hvis ikke finnes det jo masse fin instrumental musikk der ute som er både pent og søvndyssende. Jeg pleier å høre på Explosions in the Sky for å roe ned nerver og sånt om kveldene. De har litt variert musikk, men det er nok av rolige sanger å velge mellom, hvis man liker denslags, selvfølgelig Og så hjelper det å tenke på koselige ting, som allerede nevnt!
Gjest Sandbekken Skrevet 25. oktober 2009 #19 Skrevet 25. oktober 2009 ^åååh ja! blair witch prjeckt er den verste filmen jeg har sett! jeg tør seriøst ikke gå snarveien min igjennom skogen lenger! Det tar maks et minutt, men jeg kalrer det bare ikke! jeg tør heller ikke gå skog/fjellturer som varer så lenge at det blir mørkt.. Irrasjonelt, men sånn er det bare. Jeg tror jeg skal gjøre som deg, slutte med slike filmer..
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #20 Skrevet 25. oktober 2009 Ther Ring, var veldig skummel. Det samme med Mothman Prophecies med Richard Gere. Du tuller ?:... Lovlig blond er skummlere en de filmene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå