Gå til innhold

Hvordan får jeg min kjære til å forstå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får jeg min kjære til å forstå at det faktisk begynner å haste med å fastsatt en dato for bryllupet? Hjelper ikke at jeg sier det. Vi skal gifte oss neste sommer, og er fast bestemt på både lokale og fotograf.(Vi har bestemt dette sammen) Begge deler er veldig populære, derfor må det bestilles tidlig! Men det vil visst ikke min kjære skjønne! Jeg prøver å ikke mase, for det vet jeg bare vil gjøre det verre. prøver heller å forklare hvor populær fotografen er, hvor tidlig folk bestiller, og hinte om passende datoer... Men det hjelper ikke! Argh!! Og det er IKKE at han ikke vil gifte seg, han sa nettopp en dag at han har planer om en liten overaskelse til meg på den store dagen... (han er nå søt da.. icon_smile.gif ) Og det var han som bestemte at vi skulle gifte oss neste sommer, jeg ville nemlig ha vintebryllup først. Nei, trenger noen gode råd nå, har tenkt litt på mai/juni-bryllup, og da begynner det virkelig å haste nå!!12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde i og for seg samme problem.

Når endelig det ble fastsatt at vi skulle 'holde' på datoen, var stedet vi ønsket opptatt. Så der fikk han den. Så skal fotografen vi ville ha på ferie, der fikk han den. Vi har klart å 'ro det i land' og får et flott arrangement allikevel - selv om det ikke ble der vi hadde tenkt.

Vi ønsket oss Gamle Logen 6 juli.

Fortell han gjerne om oss.

Lykke til!

Skrevet

Charly, hvor lenge før prøvde dere å bestille? Det er jo akkurat deres opplevelse jeg er redd for...12

Skrevet

Vi skal gifte oss 10 mai neste år.

Da vi bestilte kirke for ca 2 mnd siden, sa hun at det absolutt ikke var for tidlig, siden det var veldig mange som var ute i god tid. For å få det kl.slettet man ønsker må man ofte være den første som bestiller!

Når det gjelder fotograf har vi ikke bestilt enda men jeg vil tro at det er noe av det samme der!12

Skrevet

Kan du ikke bare bestille både lokale og kirke, og fortelle han at du har bestilt etterpå.

Skrevet

Brud2003: Syns faktisk det er veldig viktig at vi begge er enig om datoen! Blir helt feil for meg å overkjøre han sånn, og det ville han absolutt ikke like heller! Det er jo like mye hans store dag!!

Ser ellers at jeg ikke er stressa uten grunn. Får prøve å snakke med han igjen, skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å ta en avgjørelse på når på sommeren han har mest lyst til å gifte seg?? nei, mannfolk....12

Skrevet

Engel:

Sorry, trodde dere hadde satt en dato. Så klart dere skal bestemme det sammen.

Hva med å ringe og høre når de har ledig, og så snakke med din forlovede og høre om dere skal velge en av de datoene?

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg ville ringt og hørt når de hadde ledig og spurt de når de pleide å motta bestillingene. Da har du en konkret grunn til at dere burde bestemme dato snart12

Skrevet

jeg har allerede tenkt på å ringe og høre når det er ledig, og velge ut i fra det. Og det blir vel til at vi gjør det sånn. Men jeg hadde egentlig håpet at vi kunne klare å bestemme oss så tidlig at vi kan få den datoen VI ØNSKER, ikke bare må ta en som er ledig.... Men han har visst ingen ønsker... Jeg har kommet med flere forslag, men han har alltid et argument i mot, og når jeg da ber han om å komme med forslag så vet han ikke... Kan jo bli litt gal da! Men han har understreket at han virkelig VIL gifte seg til neste sommer, så vi finner vel ei løsning til slutt. Takk for tipsene i alle fall!12

Skrevet

Er det ikke en spesiell dato dere kan gå ut i fra da? F.eks et jubileum for når dere ble sammen eller liknende? Da er det jo greit å bestemme seg for en dato.12

Skrevet

23. juli har vi vært sammen i 6 1/2 år, men det er jo på en onsdag... Har tenkt på det, men det er liksom ikke noe som passer... icon_frown.gif12

Skrevet

Regel nummer en når man kommuniserer med menn: Hint funker ALDRI!!

Hvis du vil at han skal forstå, må du forklare den rett frem og enkelt, fra A til Å, med logiske argumenter og en logisk konklusjon.

Kan være et nyttig triks til etter bryllupet også.... icon_wink.gif12

Skrevet

Har jobbet på et hotell hvor det er veldig populært å feire bryllup. De aller fleste bestilte minst et år i forveien om de skulle ha bryllupet på sommeren eller i en høytidshelg. Husk at hotellene som har mye gruppeturister i sommersesongen får disse bestillingene nesten et år før. Nei skaff deg en liste over hvilke datoer lokalet er ledig og sjekk så med fotografen. Om dere skal gifte dere i kirken er jo også dette noe som må bestilles i god tid.

Skrevet

Vel som sagt, da jeg ringte i januar var Logen allerede booket. Kirken var nesten full, men de hadde en ledig. Heldigvis! Nå har det faktisk i ettertid vært en avbestilling i kirken, men man kan jo ikke ta sjansen på det!

VEl, vi har fått et annet sted og er veldig fornøyd så langt i forberedelsene.

Har også hørt at en grei regel er å bestille et år i forveien. Noen steder er det sikkert enda før. Lykke til med 'gubben'! icon_smile.gif

Skrevet

Hei

Jeg tror gutter er sånn jeg, at de tror at bryllup er ordnet op 1-2-3

Mannen min også skjønte ikke hvorfor jeg stressa med å besille havetelt, kokk og mat.

Kunne jo umulig være noe å stresse med så lenge før.

Jeg sier til han at hadde det vært du som hadde arrangert bryllupet, hadde vi sittet i små tomannstelt med engangsgrill og gillpøler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...