Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er et par på 23 og 20 år.

Vi har vært sammen i 1,5 år og bodde sammen 1år.

Og etter det ble slutt, så har vi vært "bestevenner" i snart 2år.

(Det er nå mannen som skriver, men dama leser også tråden.)

Vi er nå bestevenner og bor på hver vår plass, men krangler en del sammen de gangene vi er på besøk hos hverandre ( vi er med hverandre MINST 5dager i mnd.. ca)

Kranglene går på små hverdagslige ting vi irriterer oss over. Vi bryter hverandre ned og det hele ender med mildere depresjoner.. Høres ikke bra ut, men slik er det nå...

Da vi er på besøk hos hverandre, så lager vi god mat, ser film og har sex og sover/koser i samme seng. Utenom de små kranglene, så har vi det bra.

jeg/vi trenger virkelig noen gode tips nå..

Vi har snakket ut idag og kommer som vanlig fram til at selv om vi har det bra sammen, så er det ikke helt sunt for oss.

Vi begge er single, men hun har litt lyst på en ny type.

Jeg har det perfekt slik jeg har det idag, så jeg avventer ny kjæreste en stund til.

Jeg har alikevel absolutt INGEN interesse av å "vite om" hennes nye kapringer.. Hvor daten tok sted, spiste de biff eller pasta?, rød eller hvitvin, kysset de på første date?, endte de opp i hennes eller hans seng?, brukte de kondom eller ikke? hehe.

Og selv om jeg ikke vil stille disse spørsmålene til henne,så er det for meg ganske naturlig at jeg vil tenke over dem.

..Og det er kanskje litt ego, men da frister det å kutte vennskapet vårt, slik at jeg slipper å ta del i det.

Det er jo det som er høyst vanlig for 2 ex'er, når den ene finner seg ny dame/mann. ...???

Jeg vet det kan virke som om jeg fortsatt har følelser for jenta i form av "kjærestefølelser", så må bare understreke at det ikke er tilfelle. Kun følelser som for en venn og til tider som ei "datter", men alikevel blir det jo unødvendig for å meg å vite om hennes "kjæresteliv".

Hun har kontakt med noen menn over nettsteder og det er bare et spm om tid før hun møter noen av dem.

Er det egoistisk av meg å kutte kontakten med henne i forkant? eller evt. kutte den dagen hun har "funnet tonen" med en ny mann?

Hun syns at vi burde fortsette kontakten selv om hun finner seg en ny type. Jeg sier at det ikke er vanlig og høyst sannsynlig ikke vil gå.

hun tror ikke på meg.. hun har aldri vært sammen med andre enn meg og er skråsikker på at ekser fortsatt fungerer like fint sammen selv om en av dem finner seg en ny.

- vær så snill å forklar henne at det er sjeldent..Hun tror ikke på meg og kommer med motargumenter som: jamen de i "the hills" har det jo slik.. og gwen stefani er fortsatt venn med gitaristen.. osv. hehe:P

Ikke vet hun om eksempler med andre par/vanlige mennesker.

Håper på en del gode svar, ettersom vi begge vil lese svarene.

Vet at dette innlegget ble litt uryddig og til tider og vanskelig å forstå, så jeg skriver ned et eksempel.

De gangene vi drar på fest sammen så er min opplevelse slik:

Jeg misliker sterkt å feste med henne, til tross for at hun er min "bestevenn"..

Jeg får aldri flørtet med damer fordi det ikke føles "riktig" foran henne. Og en fest for meg = damer og kompiser.

Tar man bort det ene kriteriet for at jeg skal ha en vellykket kveld, så er jo kvelden 50% dårligere :P

Bare det gjør at jeg vil dra på fest alene.

, men ikke nok med det.

Hver fest vi er på, og hver gang vi er ute på byen, så blir hun sjekket opp av andre gutter.. Alltid opp til flere.

Jeg blir ikke sjalu, men jeg går til en annen pub.

som nevnt tidligere, så har jeg INGEN interesse for å se henne bli sjekket opp osv.

Jeg sier jeg ikke blir sjalu, det er jo litt feil. Jeg blir jo sjalu til en viss grad.. En veldig liten grad, men det er jo vanlig. Selv om jeg ikke har følelser for henne på den måten, så har vi tross alt MANGE fine minner sammen.

mvh oss to...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd er, Hun cockblokker deg, du cockblokker henne.

Dere er venner, og det er fint. Men alle trenger avstand fra xer. Så ta noen måneder helt fri fra hverandre, sånn 2-3. Og se om dere ikke har både slutta å krangle, slutta å ha sex med hverandre(det ødelegger, sex er en nær ting), og funnet dere noe annet på hver deres kant. Men samtidig. Ikke være for gode venner. Man er gode venner med noen selv om man ikke prater sammen på et år.kanskje til og med 7.

Min erfaring.

Skrevet

Det høres ut som om dere trenger å bryte kontakten en periode, så dere kan bli helt ferdige med hverandre.

Det dere har nå er midt imellom et forhold og et vennskap, men med få av fordelene, og mange av baksidene ved dette.

Dere krangler masse, du føler deg ufri til å finne deg en ny dame, og ønsker ikke å se at hun gjør det.

Nei, det er ikke egoistisk av deg å bryte kontakten med henne nå. Det er helt normalt, og vanligvis veldig sunnt.

Hvis du kommer dit at det ikke gjør deg noe å se henne i en het omfavnelse med en annen mann, kan dere ta opp vennskapet igjen.

For selv om dere ikke har kjærestefølelser for hverandre, så er det fryktelig vondt å se den eksen møte en annen. Spesielt første gangen.

Så bryt kontakten nå, mens dere enda er venner, og ta det derifra.

Og det er utrolig mange som ikke ville likt at kjæresten har et godt vennskap med eksen, uten at det er barn inne i bildet. Det er også en ting å tenke på når hun vil møte en ny.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet ditt, for om du vil bryte vennskapet så er vel det opp til deg og ikke henne? Jeg tror man fint kan være venner som ekser, men det innebærer at begge er kommet dithen at forholdet er over og ikke minst at man godtar å se den andre med ny partner. Noe annet blir jo bare vondt og leit for den som ikke takler det. Det kommer ganske tydelig frem av innlegget ditt/deres at du ikke har noen fordeler ved å bevare dette vennskapet for du kommer deg jo ikke videre, og dette synes jeg hun bør respektere.

Og

Jeg vet det kan virke som om jeg fortsatt har følelser for jenta i form av "kjærestefølelser", så må bare understreke at det ikke er tilfelle. Kun følelser som for en venn og til tider som ei "datter", men alikevel blir det jo unødvendig for å meg å vite om hennes "kjæresteliv".

hæ?

Skrevet

Jeg har kommet litt lenger enn dere. Min x har blitt x, og min nye dame har blitt min 100% - kjæreste. Min x ønsker å være aktiv venn med meg, og jeg har ikke noe imot henne. Hun er hyggelig.

Jeg har snakket med min nye dame om at min x gjerne vil bruke litt tid med meg, og jeg sa at jeg trodde det var en dårlig idé fordi jeg frykter at det vil gi min nye kjæreste ubehagelige tanker. Jeg hadde absolutt rett i min teori, kunne min kjære bekrefte. Jeg skal ikke besøke x.

Din damevenn må velge kjæreste med omhu, for å finne noen som er komfortabel med at hun omgås deg. Jeg gjetter at 80% av gutta ikke ville likt det. Hun finner kanskje en som går med på det, og biter det i seg. Eller så finner hun seg en som setter klare grenser, og forbyr kontakt.

Slik det ligger an nå så tror jeg at vennskapet deres vil gå fra aktivt til passivt. Dere vil på en måte miste hverandre.

Skrevet

Jeg er kompis med min eks, vi henger ofte sammen. Ja, det er skjelden men kan funke.

Det som er annerledes for oss enn for dere er jo at dere er langt mer enn kompiser. Vi hadde aldri sex etter at det ble slutt, flørtet aldri og hadde kun vennskaplig omgang med hverandre. Ingen av oss følte sjalusi når den andre ble sjekket opp og det var helt naturig for oss å snakke om nye kjærester med hverandre. Slik er det ikke med dere og ergo er dere altså mer enn bare kompiser. Da vil det ikke funke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...