Gå til innhold

Pent med sort hår på de som egentlig er ganske lyse?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva synes du? Har lest flere steder at mange synes det ser så unaturlig ut. Men jeg kler det mye bedre/trives mye mer med det. Passe på å ikke være likblek da. Litt farge i ansiktet bør man ha.

Jeg synes det ser mer unaturlig ut med superbleka hår, sort øyensminke og knallbrun hud..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det kan være veldig pent med mørkt hår mot lys hud. Nesten som Snøhvit. Hardbleket hår er ikke pent på noen uansett.

Mae

Skrevet

Jeg tilhører dem som ikke synes det er pent med svart hår som er farget og ikke naturlig. Kanskje fordi jeg har veldig mørkt hår naturlig selv? Men det er ikke svart, men derimot er jeg utstyrt med en hudteint som passer til det... (ganske lys hud). Synes generelt det er litt trist at folk må gør-bleke håret sitt eller råfarge håret sitt. En skal være svært dyktig i faget før det ser naturlig ut. Men selvsagt kan det være veldig flott å tone hårfargen, og altså ikke endre fargen dramatisk!

Skrevet

Jeg har tidligere farget det blåsvart. Blå fargen forsvant veldig fort. Men jeg syns selv at jeg ikke kledde å ha det så mørkt.. Jeg kunne gått med det, men da måtte jeg alltid sminke meg. Jeg som for det meste går uten sminke..

Men dere lurer på en ting jeg da. Hvis jeg ikke kler å ha håret svart, kler jeg da å være lys? Vanskelig å si kansje.. Det har jo med hvilken hudfarge man har. Syns selv jeg kler veldig godt rødtoner da.. Men ble så lei av det også en periode. Da skulle alle nesten ha rødt hår.. Nå har jeg kjedelig mørke blondt hår..

Skrevet

Jeg er naturlig mørkhåret (nesten sort). Selv om huden min er svært lys, er alle fargene mine godt samstemte slik at jeg ikke ser verken gusten eller hekseaktig ut.

Lyshårede har vanligvis fra naturens side langt lysere øyenbryn og vipper enn oss mørkhårede, og derfor ser det gjerne "feil" ut dersom de farger håret sort uten å gjøre noe med det andre.

Skrevet

Jeg synes ikke at kullsvart hår er fint på noen jeg.. annet enn de som har det fra naturens side.

Det vill alltid se "falsk" ut for meg. Akkurat som helt hvitt hår på de som ikke er lyse.

Når det gjelder farging av hår, så synes jeg at 2-3 tomer mørkere eller lysere er OK. Evt. litt rødskjær e.l. Ikke noe mer.

Skrevet

Jeg har alltid hørt at svart hår kler kun de som har det fra naturens side. Og det tror jeg nok - svart er veldig hardt og vil se veldig unaturlig ut på en som er lys fra før. Men så er det jo ikke alle som vil se så veldig naturlige ut - så hvis jeg absolutt ville hatt svart hår, så hadde jeg ikke brydd meg om hva andre sa.

Skrevet

Naturen er perfekt i så henseende. Fargene du har fått på hud og hår og øyne er avstemt mot hverandre, er ment å passe sammen perfekt.

Dette gjelder også når man blir brun i huden og lys i håret som sommeren fx - som jeg selv - dette er bestemt og dette stemmer i nyanse og fargetoner.

Dersom man farger noe på krpppen i en helt annen farge enn man er utstyr med fra naturens side, så kødder man med naturen, det blir ubalanse i fargene dine, og for noen kan dette se forvirrende ut.

Du kan fx endre øyenfargen din eller hårfargen etter smak og humør. Men den naturlige avstemte fargeskalaen fra naturens side blir forstyrret. Og så er det noen av oss som velger å gjøre det likevel fordi vi har lyst, synes det er kult, det er mote, vi vil være litt anarkistiske med oss selv.

Og mennesker rundt oss kan synes det er tøft og vi er så flotte. Og så er vi fornøyd. I hvert fall hvis vi har husket på at det er noe som heter kalde og varme farger... varmrød kastanjefarge mot en kaldhvit hud fx er ikke pent - og du kan ha en hvit hud med gyllent i som blåsort blir grusomt til. Dette vet frisøren eller optikeren best.

Men det naturlige vil være borte.

Skrevet

Jeg synes ikke det er fint. Det står som regel dårlig til huden.

Det ville garantert ikke kledd meg. Jeg har naturlig ganske lyst hår, men folk synes jeg er finere når jeg har bleket det veldig, veldig lyst. Folk sier det ser naturlig ut på meg....

Skrevet

Noen blir kjempepene med svart hår, mens andre ser døde ut...

Clea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...