Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 Hvorfor er det sånn at hvis man sier at man er 155 høy og 61g og spør om man er tjukk så får man til svar at "du er da slettes ike feit!", mens om man er 177 og veier 83kg så får man høre at man "selvsagt må ta av noen kg"? Dette er konekvent her inne, jeg har testen det noen ganger. Er det fordi at når man er seksti kg så er ikke det tungt sånn isolert sett, mens åttitre kg høres forferdelig mye ut? Man er jo like tung i forhold til høyde, er man ikke? ELler har jeg misforstått? Så; *insert navn* er 177cm og 83kg. Tenker du "hun er tjukk!" Og *insert navn* på 155cm og 61 kg. Tenker du "Hun er tjukk!"? Frustrerende!
Gjest Invicta Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Det er helt tåpelig å si at en person er tykk fordi hun veier 83 kg og er 177cm høy. Da jeg var rundt 18 år gammel, kjente jeg ei jente som var danser. Vi var akkurat like høye og veide omtrent det samme. Likevel så hun veldig slank ut, mens jeg var litt lubben. Sikkert fordi hun brukte kroppen sin på en annen måte enn meg, derfor ble kroppen mer "symmetrisk". Jeg tror vekt har veldig lite å si for om en person er tjukk eller ikke.
The Kitten Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 Kun sett ut i fra tallene her, så høres begge tykke ut.
Wildlily Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Dama på 155 vet jeg er tjukk, ei venninne av meg var der. Dama på 177 er litt smålubben kanskje, men ikke tjukk.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 Alt kommer jo an på type kroppsbygning. Jeg er 160cm og veier 60kg, men er langt fra tykk av den grunn. Har både hofter og bryster og timeglassfasong. Bruker xsmall i topper og kjoler, så vekta til folk sier svært lite. Har sikkert mye å si at jeg driver med styrketrening, noe som resulterer i en strammere kropp. Det er dumt å dømme folk ut fra vekt og høyde.
Marblecake Skrevet 24. oktober 2009 #6 Skrevet 24. oktober 2009 Basere ting kun på vekt/høyde ala BMI er egentlig idiotisk, for det sier ingenting om det er fett eller muskler. Og hvis det er fett hvor det faktisk ligger (magefett er verre enn fett som legger seg på lår, etc) Dessuten er det noen som genetisk er ment å være litt lubben for å bruke det ordet, og det er faktisk sunnere for de å være litt lubben enn tynn. Har ett par kompiser som er bodybuildere, de har en BMI som er ligger på grensa til "sykelig overvektig", det er ikke akkurat mye fett på de kroppene for å si det sånn.
Chanel.No5 Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg anser absolutt ikke noen av disse målene som "tjukke" mennesker.
Gjest Jo.. Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg anser absolutt ikke noen av disse målene som "tjukke" mennesker. De har begge en BMI som sier at de er overvektige, og hvis de ikke er menn så tviler jeg på at mye av vekten er muskler.
Chanel.No5 Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 (endret) De har begge en BMI som sier at de er overvektige, og hvis de ikke er menn så tviler jeg på at mye av vekten er muskler. Nå mente jeg bare skildringen mellom nevnte høyder og vekt, blir litt feil å regne BMI når en ikke aner noe om menneskene.. Synes den BMI`en er misvisende, med mindre det gjøres av en lege eller på ett treningssenter (slike maskiner de nå bruker), der en skiller mellom muskler og fett.. Endret 24. oktober 2009 av Lotte28
Fandenivoldsk Skrevet 24. oktober 2009 #10 Skrevet 24. oktober 2009 Kan ikke si "åh fy faen, de må være feite" var det første jeg tenkte, akkurat kommer jo an på beinbygning, muskler osv. også, om de ser overvektige ut, eller kanskje bare litt kraftige.
Chanel.No5 Skrevet 24. oktober 2009 #11 Skrevet 24. oktober 2009 Kan ikke si "åh fy faen, de må være feite" var det første jeg tenkte, akkurat kommer jo an på beinbygning, muskler osv. også, om de ser overvektige ut, eller kanskje bare litt kraftige. Enig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå