Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 Faren til barna mine stakk og prioriterte jobb framfor barna. Nå vet jeg ikke hvordan jeg kan tilbringe kvalitetstid med kjæresten. Han er glad i barna mine og omvendt og vi kan selvfølgelig finne på noe med barna. Reise med barna osv, men det blir jo nesten aldri bare oss igjen? Jeg er redd dette kommer til å påvirke forholdet på en negativ måte. Er det noen som er i en lignende situasjon? Råd? Takk!
Jojo Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Har du familie eller venner som barna kan være hos en helg iblant, og som barna trives hos? Jeg ville brukt de. Alternativ: ville hatt romantiske og koslige kveldene sammen etter at barna har lagt seg. F. eks.? Jeg har ikke vært i en sånn sitausjon. Så jeg vet ikke hvordan det kan påvirke forholdet. Dette kommer kanskje også an på hvordan dere er og hva slags forventninger dere har til hverandre.
Gjest hare Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 kan dere ikke bare skaffe barnevakt i form av familie/ungdom i nabolaget etc. som andre gjør?
leirbål Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Skaff barnevakt en gang i blandt, og kos dere. Bruk kveldene når de har lagt deg, og de små fine stundene når de leker rolig i et annet rom, eller er hos venner. Avhengig av alderen på barna kan dere jo også si at nå skal dere skal få gjøre dette morsomme. (Nå finner du frem noe de kun får leke med når du vil han en stund alene med ham. ) Husk å ta det vekk etterpå, så det ikke mister nyhetens interesse.
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Takk for forslag alle sammen! Greia er at det føles at jeg "svikter" barna mine hvis jeg går fra dem for å kose meg med kjæresten min. Det er kanskje det at det er uvant at jeg ikke trengte barnevkt før? Kjæresten mener at jeg er verdens beste mor kommer jeg til å fremstå dårlig mor i hans øyner hvis jeg sender barna avgårde for ha alenetid med han?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #6 Skrevet 25. oktober 2009 Takk for forslag alle sammen! Greia er at det føles at jeg "svikter" barna mine hvis jeg går fra dem for å kose meg med kjæresten min. Det er kanskje det at det er uvant at jeg ikke trengte barnevkt før? Kjæresten mener at jeg er verdens beste mor kommer jeg til å fremstå dårlig mor i hans øyner hvis jeg sender barna avgårde for ha alenetid med han? Alt er relativt, sender du vekk ungene hver helg er det gjerne litt i overkant, men selvfølgelig trenger du ikke være sammen med dem hver fritime hele måneden igjennom. De har bare godt av å få tilbringe tid med f.eks besteforeldre på egenhånd innimellom. Forutsetter at det ikke er et spedbarn i denne barneflokken, men litt større barn som er trygge hos andre. Vanlige foreldre gjør jo også dette, for kjærestehelger, jobbseminarer, venneturer ++.
Gjest Tredesit Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Greia er at det føles at jeg "svikter" barna mine hvis jeg går fra dem for å kose meg med kjæresten min. Hvis noe kan påvirke forholdet på en negativ måte så er det denne tankegangen. Spør han om dere skal finne på noe bare dere to og se om han liker ideen, så kan du fikse det praktiske siden.
leirbål Skrevet 25. oktober 2009 #8 Skrevet 25. oktober 2009 Det beste barna får er en lykkelig mamma med overskudd. Så ta deg fri fra dem av og til. Det gjør deg absolutt ikke til en dårlig mor, bare til en god kjæreste. Det vil han nok også tenke. Men jeg kjenner meg igjen i den dårlige samvittigheten når jeg prioriterer kjærestetid fremfor tid med poden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå