Gå til innhold

Medisiner for å få stabil syklus

Nilla

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hva slags medisiner en kan få for å få stabilisert syklusene?

Har PCOS, og fikk Metformin + PergoTime, noe som resulterte i tvillingsvangerskap sist. Guttene døde etter å bli født for tidlig, 23+2. Ved en ny prøverunde vil det nok være lurt å prøve å unngå flerlingesvangerskap, men uten noen medikamenter har jeg svært ustabile sykluser. Før jeg ble gravid varierte de fra 21-44 dager, og EL var sjelden til stede...

Så jeg lurer på om det er noen andre som har fått medisin for å stabilisere syklus, som fikk noe annet enn det jeg fikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å høre om barna dine.

Vet ikke om noen andre medikamenter enn det du tar for å få i gang EL. Er ikke det pergo som gjør det? Men det var vel vellykket siden du ble gravid? Eller tok det lang tid?

Har selv ustabile sykluser og mista 6 uker på vei bare.

Hørt at noen som er overvektige og problemer med å bli gravid og ustabile eler ingen sykluser fikk stabile sykluser og ble gravid ved å gå ned i vekt, eller ved mindre stress, spise sundt og regelmessig og få nok søvn.

Clomid kan også stimulere EL. Men tror legen din bør hjelpe deg med det i forhold til din situasjon. Er jo ikke sikker du blir gravid med tvillinger neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre om barna dine.

Vet ikke om noen andre medikamenter enn det du tar for å få i gang EL. Er ikke det pergo som gjør det? Men det var vel vellykket siden du ble gravid? Eller tok det lang tid?

Har selv ustabile sykluser og mista 6 uker på vei bare.

Hørt at noen som er overvektige og problemer med å bli gravid og ustabile eler ingen sykluser fikk stabile sykluser og ble gravid ved å gå ned i vekt, eller ved mindre stress, spise sundt og regelmessig og få nok søvn.

Clomid kan også stimulere EL. Men tror legen din bør hjelpe deg med det i forhold til din situasjon. Er jo ikke sikker du blir gravid med tvillinger neste gang.

Jo, da jeg fikk Pergo og Metformin, ble jeg gravid på første forsøk/syklus. Risikoen med Pergo er jo at det lett kan løsne flere egg. Har lite peiling på dette, men tenkte om det kunne være noen medisiner som er ikke-hormonelle som kan hjelpe el. Men det er vel ikke det siden el er hormonstyrt.

Er overvektig og jobber med den starten. Det er liksom det jeg kan gjøre selv for å påvirke PCOS'en. :sukk:

Skal inn til lege ja, blir maks oppfølging videre, både fra sykehus og fastlege. Er bare nysgjerrig på hvilke erfaringer andre KG-jenter har. Greit å undersøke og orientere seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med vitex? Det er et naturpreparat. Det finnes endel lesestoff her inne om det, så du kan jo søke opp noen tråder :)

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en artikkel om metformin her om dagen, men finner den ikke igjen... Men etter det jeg har lest i det siste om metformin er det mange som har god erfaring med at det stabiliserer sykluser og kan gi el :) Ellers har du jo pergo, men skjønner at du ikke ønsker en tvillinggraviditet til :( Men er jo mange som kun har fått en spire etter pergo også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...