Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sunshine-t

Daglig kan man lese om spådamer/menner via tlf. Sånne som koster 29,90kr/min, viss man er heldig å få det så billig..

det jeg skal frem til er at, jeg tror ikke på de, jeg. jeg tror mer på de som ikke ta seg betalt for dette. jeg tror at de som har disse evnene ikke hadde tatt seg betalt for det, jeg. Og de som skal ha det som levebrød, tror jeg ikek ville tatt så møe i tellerskritt...

'

Men det er jo bare meg da.. :wink:

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/44722-sp%C3%A5ing-via-tlf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg må innrømme at jeg en gang har ringt en slik bare for å prøve... Hun tok feil på det meste, hun spurte meg mange spørsmål og jeg svarte bare at skal ikke hun vite det selv siden hun er synsk?

Det hele var litt komisk: Hun mente jeg hadde fast jobb og jobbet med noe kreativt og spennende.... øøøh.... Jeg hadde ingen jobb og var stresset og fattig student?

Hun mente at jeg hadde det bare bra med meg selv.... vel.... tror ikke det, hadde masse å slite med på den tid.

Og til slutt trodde hun ikke på meg når jeg sa at jeg har barn, da mente hun jeg bare tullet med henne...

Så jeg ringer i hvertfall ikke flere ganger!

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/44722-sp%C3%A5ing-via-tlf/#findComment-538841
Del på andre sider

Har aldri ringt noen "spådame" selv, men vet en del om både det å drive selskap og det å kanalisere så dermed tillater jeg meg å skrive litt..

Det er mye humbug å finne i slike annonser, det stemmer nok. Men når det gjelder dem som virkelig kan "spå" eller kanalisere som jeg kaller det, er IKKE alle avhengig av at vedkommende de skal "lese" er på samme sted som dem. Det funker nok heller ikke slik at de vet ALT og dermed ikke trenger å spørre om noe som helst. Det må også tas med i betraktningen at det de får av informasjon skal tolkes av dem før de forteller det til deg/dere. Ta det derfor for hva det er. Følg det som du selv føler er riktig for deg og gi bæng i resten. Vi har alltid et valg og vi er selv ansvarlige for livene våre. Har sett at enkelte aviser har "testet" noen av annonsørene. Hvor seriøst de har testet vet jeg ikke, men det kan jo være greit å prøve noen som i hvertfall er anbefalt av noen.

Ang prisen så er jeg enig i at det er mye penger, men om du treffer en som virkelig kan sine saker så er det nok verdt prisen. Hvis vedkommende skal leve av en slik telefontjeneste så er det faktisk snakk om å drive eget selskap. Det betyr at man i tillegg til utgifter må betale moms, skatt osv. Så når staten har tatt sitt og telefonselskapet har tatt det de skal ha for tjenesten så er det nok ikke allverden igjen likevel.

PS. Uansett om det er kanalisering eller annet det er snakk om, så SKAL man ha litt sunn skepsis. Det er mye rart der ute og man bør ikke tro blindt på alt.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/44722-sp%C3%A5ing-via-tlf/#findComment-538999
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ja, jeg må innrømme at jeg en gang har ringt en slik bare for å prøve... Hun tok feil på det meste, hun spurte meg mange spørsmål og jeg svarte bare at skal ikke hun vite det selv siden hun er synsk?

Det hele var litt komisk: Hun mente jeg hadde fast jobb og jobbet med noe kreativt og spennende.... øøøh.... Jeg hadde ingen jobb og var stresset og fattig student?

Hun mente at jeg hadde det bare bra med meg selv.... vel.... tror ikke det, hadde masse å slite med på den tid.

Og til slutt trodde hun ikke på meg når jeg sa at jeg har barn, da mente hun jeg bare tullet med henne...

Så jeg ringer i hvertfall ikke flere ganger!

Det å studere er vel også på en måte å jobbe? Og hva studerer du; noe kreativt og spennende? Man kan jo også ha det bra med seg selv fordi om man sliter. Og til slutt ble hun kanskje oppgitt over deg :roll:

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/44722-sp%C3%A5ing-via-tlf/#findComment-551291
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg må bare skrive det jeg mener. Jeg tror ikke alle er svindlere. Det finnes de som er ærlige og har det som levebrød å spå i tarot. De må jo ha et levebrød de og. Og selv om de er flinke, kan jo de også ta feil. Et tarotkort har alltid to sider. Selv de som er det de fleste kaller synske, kan også ta feil selv om de ser bilder eller føler noe. Da har de bare tolket informasjonen de fikk, feil. Jeg holder selv på med tarot, men har ingen intensjon om å begynne å spå andre ennå, fordi det er veldig viktig å være trygg på kortene og den informasjonen man får, og det kan være tøft, også med all den forventningen mange har som stiller helt feil sp.mål.,mer om fremtiden enn sp.mål som får et menneske til å bli bedre kjent med seg selv. Men jeg forstår de som gjør det. Vi er jo bare mennesker.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/44722-sp%C3%A5ing-via-tlf/#findComment-585441
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke på spåing i det hele tatt' date=' men syns f.eks Nostradamus er fasinerende. Men spådamer over telefon??? Nei, grei måte å tjene penger på spør du meg..... :wink:[/quote']

Nostradamus er en av de jeg tror hadde evnene. Har også ei venninne som kan være skummelt flink med tarotlesing, men tror nok at telefon-spåerne er mest opptatt av å tjene pneger. Tror ikke akkurat at de har noen kvalitetskontroll..

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/44722-sp%C3%A5ing-via-tlf/#findComment-591338
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror at enkelte har en sterkere "aura" som er lettere å lese enn andres. Så kan det jo også være at enkelte rett og slett ikke har noen framtid...

Jeg har kun opplevd at det jeg har blitt spådd har skjedd. Kanskje de som har spådd meg har vært skeptiske....men det de har spådd har faktisk skjedd. Men jeg har uansett lært meg at det er meg som styrer livet mitt og fremtiden..selv om ting skjer så er det jeg som styrer framtiden av det. Jeg skulle heller ha lært meg å styre livet mitt- og vite hva som var det rette å gjøre - enn å få beskjed om hva som kommer til å skje!

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/44722-sp%C3%A5ing-via-tlf/#findComment-605447
Del på andre sider

Daglig kan man lese om spådamer/menner via tlf. Sånne som koster 29,90kr/min, viss man er heldig å få det så billig..

det jeg skal frem til er at, jeg tror ikke på de, jeg. jeg tror mer på de som ikke ta seg betalt for dette. jeg tror at de som har disse evnene ikke hadde tatt seg betalt for det, jeg. Og de som skal ha det som levebrød, tror jeg ikek ville tatt så møe i tellerskritt...

'

Men det er jo bare meg da.. :wink:

Jeg spår selv og vil gjerne oppklare en del ting her. Først, jeg vil ikke ukritisk forsvare teletorglinjene, men vil også gjøre klart at det finnes begge deler der, ikke bare lurendreiere. I tillegg vil jeg si at dersom dere ringer en spådame for å sjekke om det virker kan dere like gjerne la det være. Tenk på at spådamen senser dere, de senser også motstanden og forsvaret som ligger i å sjekke/teste eller hvorfor dere har et kritisk utgangspunkt - det er svært sjelden dere likevel får en bra spåing. I tillegg krever det 100% ærlighet å bli spådd. Det nytter ikke å holde tilbake informasjon for å se om spådamen ser det. en spådame/mann kan ikke ha som utgangspunkt at dere skjuler ting for da kan de ikke forholde seg til det de merker. Derfor vil disse energiene bli tatt med i helhetsbildet som om det er noe som preger livet deres, og det vil da lett bli feil.

Husk at spådamer/menn ikke får en engel som kommer å forteller alt til dem. De forholder seg til den informasjonen som kommer via kortene i tillegg til intuisjon, dette skal de legge sammen til et hendelsesforløp. Dette er krevende og krever total åpenhet for ikke blande inn sine egne følelser og oppfatninger - det er ikke som å skru på en knapp så skjer det av seg selv. Spå er mentalt og emosjonelt veldig krevende.

Angående dette med at en spådame ikke ville tatt seg så mye betalt. Jo, det ville hun/han virkelig gjort. På teletorget sitter de med 24 kroner minuttet - det vil si at de tjener ca 10 kroner minuttet selv. Dersom de spår deg i 10 minutter tjener de ca 100 kroner - etterpå sitter de kanskje i 5 timer og venter på neste telefonsamtale til 100 kroners fortjeneste. det er ikke så lukerativt som dere tror, med mindre du er av den manipulerende typen som drar ut tiden og manipulerer for å få folk til å ringe igjen og igjen - måten å gjøre dette på er å prate kunden etter munnen. Si det dere vil høre og dere vil ringe og ringe og tro på det helt til dere kapitulerer.

Der er andre måter å gjøre det på-. For eksempel kan folk ringe privattelefonen og betale for det på regning eller noe. Jeg har prøvd det en gang. Herrejemini. Jeg ble nedringt til alle døgnets tider av folk som bare lurte på noe bittelitt - og jeg prater om at folk ringer daglig og kanskje flere ganger dagen. Og de har ikke tenkt å betale nei, for har man slike evner kan man ikke ta betalt. vel - vi skal leve vi også. Det vil si at skal vi være disponible 24 timer i døgnet gratis vil vi sulte og fryse i hjel.

Noen av dere sier også at spåing bør skje i person. Det er alt ettersom. Noen spåersker trenger personen for å komme i kontakt med energien, andre trenger navn, andre trenger dato, noen trenger hårfarge, og noen senser på stemmen. Noen trenger faktisk bare vite at du trenger bli spådd ogde vil være i stand til å gå inn på energien din - de er ikke i stand til å se alt, men nok til at du med litt velvilje kan vite det er deg de merker. Eks, de kan si litt om håret ditt eller noe slik. Andre vil gjerne plukke opp litt rundt hvordan du har det i øyeblikket. Klart du kan tenke det er diktning eller tilfeldig - det er opp til hvert enkelt å velge hva de vil tro.

Atmi

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/44722-sp%C3%A5ing-via-tlf/#findComment-622076
Del på andre sider

Husk også at når dere blir spådd blir det ut fra den situasjonen dere er i nå. Det er typisk at det slår feil ut spesielt i forhold til kjærlighetslivet. Si du har et brudd bak deg og er i ferd med å bevege deg videre i livet. Så spår du deg og spådamen sier at vedkommende kommer tilbake. Da er det essensielt at du fortsetter å bevege deg videre, for det er det som fører til at personen kommer tilbake. Dersom du da setter deg ned å venter (noe de aller fleste faktisk gjør) vil personen ikke komme inn i livet ditt, for de endringene som skulle skje har ikke skjedd, du valgte en annen vei enn du hadde før du spådde deg.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/44722-sp%C3%A5ing-via-tlf/#findComment-622087
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

NEI, NEI, NEI.

Jeg har vært en forsvarer av slike spåtjenester, men nå nok dessverre si at jeg har tatt feil. De har hatt rett i at jeg kom til å treffe "han", men alt etterpå har bare vært en eneste sto fornedrelse. Jeg har gått mye lenger enn jeg ellers ville gjort. Og det kun pga at jeg trodde disse "spåfolka" hadde rett....Er det liksom noen vits i å fortelle meg at jeg treffer mannen i mitt liv, og så er han den drittsekken :roll:

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/44722-sp%C3%A5ing-via-tlf/#findComment-655077
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vel også en typisk bakdel med dette. Man får ikke vite alt om fremtiden sin. Og derfor er det ikke bra å legge tilliten sin i hendene på spådamer, men heller ta ansvaret for livet selv - vi er selv de beste til å tolke vår egen virkelighet.

Det betyr ikke at jeg sier ingen bør spås, men kanskje det er bedre å spå ut fra situasjon enn å spå om fremtid, i hvert fall når man lar seg lede i større eller mindre grad. Jeg tror nemlig at alt som blir gjort fordi spådamen sa noe - alt som ellers ville blitt gjort annerledes - er en feil ting. Klart at dersom man er i en låst situasjon der man ikke klarer å velge hva man skal, da kan nok en spådame være til mye hjelp ettersom hun kan se litt mer rundt kanskje. Men det må også være da.

Som hun foran meg her sier. Hun gjorde ting hun ellers ikke ville gjort, og alt på grunn av at spådamene sa hun ville treffe den store kjærligheten. Ja - jeg tror deg.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/44722-sp%C3%A5ing-via-tlf/#findComment-655107
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...