Gå til innhold

Langvarig forkjølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært skikkelig forkjøla i en hel uke nå. Og nå, på 8. dagen er jeg fortsatt slækk, snørrete, vondt i halsen og hoster. Har aldri vært så forkjøla før, og aldri vært dårlig så lenge!

Men jeg har ikke den typiske influensa-følelsen i kroppen, så da kan det vel ikke være svineinfluensa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Influensa kjennetegnes ved feber, så om du ikke har hatt det er det nok ikke influensa, men en seiglivet forkjølelse.

Ikke alltid så lett, men det er viktig å slappe av for å bli frisk. Stikk en tur på butikken og handl inn litt god og næringrik mat, snacks, godt med drikke, te og lignende, noen blader og filmer, og book deg inn på sofaen resten av helgen! :)

Skrevet
Influensa kjennetegnes ved feber, så om du ikke har hatt det er det nok ikke influensa, men en seiglivet forkjølelse.

Ikke alltid så lett, men det er viktig å slappe av for å bli frisk. Stikk en tur på butikken og handl inn litt god og næringrik mat, snacks, godt med drikke, te og lignende, noen blader og filmer, og book deg inn på sofaen resten av helgen! :)

Jeg hadde feber de første dagene. 38,5-39. Men nå går det på 2. uka, har ikke feber kenger.

Men snacks, blader og filmer hørtes ikke dumt ut:D

Skrevet

Det kan faktisk være svineinfluensa om du har hatt feber i tillegg

Var hos legen i går pga. at jeg også har hatt lignende symtomer hele uka. Begge barna våre er også syke.

Var bare jeg som fikk lov å komme inn siden jeg hadde en time for noe helt annet.

Ble mye styr forresten siden de misstenkte svineinfluensa ganske raskt da jeg ringte før jeg dro. Men når legen måtte ha meg inn for "det andre" møtte jeg jo opp. Ovveraskende nok ble det ikke tatt noen forhåndsregler. Ingen munnbind og ble ikke sendt til et annet rom en det vanlige venterommet. På tross av at jeg sa fra med en gang jeg kom inn.

Satt på venterommet 1\2 t med en gravid dame, et lite barn og en gammel dame. Men jeg hadde heldigvis et tørkle i vesken så jeg kunne dekke munn og nese. Legen var heller ikke noe beskyttet.

Ble ikke testet siden de ikke tester folk lengre som ikke er i den sterke rissikogruppen. Og siden det er så stor variasjon på symtpmene om de er sterke\ svake, varighet og hvilke symtpmer en får kunne værken legen si ja eller nei på om det var svineinfluensa bare ved å se\ kjenne på meg. Men hun annslo at vi alle var smittet med svineinfluensa alikevel og fikk beskjed om å isolere oss.

Det beste kjennetegnet fikk jeg høre var at sykdommen startet veldig raskt. OG at det smittet fort fra den ene til den andre.

Ellers var det vist veldig stor variasjon.

Noen får høy feber, andre får bare noe feber. Noen får kraftige influensa smerter, mens andre ikke merker så veldig mye. Noen blir veldig tett, mens andre ikke. Noen fikk sterk hodepine, mens andre ikke. Osv. Og alt imellom.

Må bare si jeg ikke ble særlig klokere av all variasjon og usikkerheten. Men er vist svineinfluensa vi har alle 3.

Jeg startet brått på tirsdag med en veldig forkjølelse, hoste og nyser. (har hostet å nyst så mye og kraftig at ribbena er fryktelig såre nå) Tett i hele topplokket, hodepine og rimelig slapp. Får svært skjeldent feber, men fikk alikevel opp i 38 (veldig uvanlig til meg å være)Småværk i kroppem, men ikke veldig mye (kan vel si det er mest stølhet i og med at jeg ikke har orket å røre meg stort) Veldig tett og guffen de første 24 t. Etter det har det variert en god del. Alt fra å tro at det er på tur til å gå over til å føle meg helt elendig.

Nå er det 5 dager siden og jeg er ennå veldig varierende form.

Ene barnet mitt på 11 år startet og brått på torsdag, feber på litt over 39( han pleier og skjeldent å få feber) og sterk hodepine første 24 t. Etter det har det variert litt. Tett i nesen, varierende feber irritasjon og lit småsår i halsen. Går på 3 dagen med h*n nå, bittelitt feber og tufs ennå. Men ser ut til å kunne være i ganske bra aktivitet.

Andre barnet på 16 år har gått en uke med varierende feber,(han får og skjeldent feber) sår hals, tett nese, av og til hodepine og ganske tufs. Er nok han som har "tatt med seg" smitten en eller annen plass.

Som du ser så gikk smitten raskt fra den ene til den andre med svært like symtomer. Venter engentlig bare på at mannen min også starter opp i løpet av helga.

Men legen kunne jo ikke si noe med 100% sikkerhet siden hun ikke kunne teste noen av oss.

Fikk streng beskjed om at vist noen av oss etter noen dagers sykdom fikk forværring, spessielt tungpust og svært høy feber skulle vi kontakte sykehus med en gang. Sykdommen startet vist brått og kraftig og flatet ut. Men ble det plutselig endring var det ikke et bra tegn..

Håper du blir frisk snart,,,er ikke mye korselig å føle seg elendig.

Skrevet

Hm!! Jeg trodde man typisk fikk sånn influensa-verk i kroppen når man fikk svineinfluensa, men nå bekreftet legevakta at det faktisk kunne være svineinfluensa allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...