Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 hentet en kattunge i går. eieren der lot kattene spise gammel kjøttdeig rett fra deigboksen som også var rå. pappa-katten fikk også potetgull og cheese doodles. si meg er ikke dette veldig usunt for katter til og med?
Tabris Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Potetgull og cheese doodles er veldig usunt for katter, ja. Rå kjøttdeig er ikke så ille i mindre porsjoner, så lenge den ikke er bedervet. Men på generelt grunnlag trodde jeg katter holdt seg unna bedervet mat.
Gjest Gjest_siw_* Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 hmm- ville IKKE gitt gammal kjøttdeig til kattene mine! :/ kanskje kattene er vant til kjøttdeigen ?
Gjest Glør Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Katter har veldig følsom mage, og spiser i naturen bare ferskt bytte. Så jeg hadde ikke gitt dem gammel mat. Hunder derimot er åtseletere og tåler dette fint. Potetgull skal de ikke ha i det hele tatt, poteter bare fyller magen og saltet kan gjøre dem syke over tid.
NovaFlare Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Rå kjøttdeig kan katter helt fint spise, mine får det ofte blandet med eggeplomme, men bare karbonadedeig da, kjøttdeig inneholder så mye fett. Er man usikker på om kjøttet er bra, kan man steke det opp, selvsagt uten salt og krydder, og servere det. Da er man trygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå