Gå til innhold

Er det mulig..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre en lang historie kort.. :P Værtfall prøve :fnise:

Da jeg ble gravid i 2001 veide jeg 60 kg. La på meg 21kg i løpet av svangerskapet, men raste ned i vekt etter jeg fikk jenta mi. Var da ca 50kg kjempelenge. Gikk litt mellom 50 og 55kg en stund og plutselig er jeg gått opp til 59 nå igjen og har problemer med å få på meg buksene mine :snurt:

Har gått på blodtrykksmedisin i noen år nå og tror det er disse som har gjort forandringene, for når jeg tenker tilbake er det ca fra dette tidspunktet jeg har lagt på meg.

Nå vil jeg ned noen kg for å bli mitt gamle jeg igjen. For å få på meg klærne og få opp selfølelsen!

Er bare litt usikker på hvordan jeg skal klare det. Trenger råd og støtte fra dere så gjerne pøs på med tips:p

Målet mitt er å klare en del før jul slik at jeg kommer inn i julekjolen min om ikke annet. Hvordan kan jeg gå ned så raskt i vekt uten å sulte meg? Har heller ikke all verdens tid til trening, da jeg jobber hver dag til mellom 16 og 17 og ikke er hjemme før kvelden omtrent. Når jeg da kommer hjem vil jeg ha tiden sammen med familien, før lillemor skal legge seg kl 20.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er en del ting du kan gjøre som ikke nødvendigvis trenger å ta så mye tid i hverdagen.

Prinsippet bak å gå ned i vekt er i utgangspunktet svært enkel: du må forbrenne mer enn du spiser. Altså må du enten bevege deg mer eller spise mindre (få i deg færre kalorier), mest effektivt vil selvfølgelig en kombinasjon av disse være.

Har du mulighet til å gjøre endringer i kostholdet ditt, slik at du f.eks spiser mindre brød og mer salat? Eller mindre ris/poteter og mer grønnsaker? Det er også enkelt å kutte ned på størrelsen på hvert måltid, og heller legge inn mellommåltider bestående av frukt/grønt, nøtter eller lignende. Det hele krever litt mer planlegging, men godt planlagt er halvveis gjennomført!

Du skriver ikke om du trener noe, men dette trenger heller ikke ta mye tid. En halvtimes gåtur i raskt tempo (slik at du blir svett) 4-5 ganger i uken vil gjøre underverker dersom du ikke beveger deg særlig ellers. Og det kan du jo også gjøre etter jenta di har lagt seg, dersom du ikke bor alene da. Kanskje en idé å få med noen venninner?

Lykke til!

Skrevet

Takk for godt svar:)

Trener ikke noe nå nei, annet enn de små hverdagslige aktiviteter jeg foretar meg:) Jobber i barnehage da, så beveger meg jo en god del der sånn sett :fnise:

Men burde nok ta noen ekstra gåturer og noen øvelser her hjemme ja tenker jeg. Sit ups osv. Og i tillegg spise mindre posjoner som du sier.

Prøvde det i går da jeg spiste middag. Tok bare en liten dert ris og masse salat sammen med svinestrimlene :P

Håper det kan gå min vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...