Aurela Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Jeg skal snart flytte og gruer meg litt til flyttevaskingen av den gamle leiligheten. Det er spesielt noen problemer jeg lurte på om dere har noen triks med: - På baderomsgulvet har jeg vasket med klor, for å få vekk noe mugg, men jeg fikk vist ikke skylt vekk all kloren, så nå er det noen hvite merker på flisene. Har prøde å skure dem vekk med skurekrem og skrubb, men uten hell.. Noen tips? - Jeg fikk ikke vekk all muggen (spesielt i kantene der det er "gummi" mellom flisene".. Noen andre tips enn en runde til med klor? - Og hva med kalkflekker på baderomsvasken? - Jeg har en "hvit" kjøkkenbenk, som ikke er helt like hvit lenger over alt, fikk det ikke vekk med skurekrem.. Noen tips? - Hva med det som er brent fast i kokeplatene, sånn de gangene noe har kokt over og sånt.. Er det bare å skubbe løs med vanlig såpe, eller trenger man noe spesielt? - Ellers noen tips til utvasking for en nybegynner? Uff.. Gruer meg litt til denne utvaskingen, men det er jo bare en liten hybel.. Tusen takk for alle tips, store som små Endret 24. oktober 2009 av Aurela
Gjest Marlo Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Muggen trenger du strengt tatt ikke bry deg om. At det er mugg i leiligheten er jo ikke din feil, men huseiers problem. Kokeplatene har jeg pleid å bruke Jif Kjökken spray og noen gode skrubbesvamper, Bare å bruke skikkelige krefter så får man det som regel bort. Kjökkenbenken er jo noe man bruker ganske ofte, så her må huseier regne med mye slitasje. Ikke tenk så mye på resten du
Aurela Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2009 Muggen trenger du strengt tatt ikke bry deg om. At det er mugg i leiligheten er jo ikke din feil, men huseiers problem. Kokeplatene har jeg pleid å bruke Jif Kjökken spray og noen gode skrubbesvamper, Bare å bruke skikkelige krefter så får man det som regel bort. Kjökkenbenken er jo noe man bruker ganske ofte, så her må huseier regne med mye slitasje. Ikke tenk så mye på resten du Jeg tenker også at muggen egentlig ikke er mitt problem, men jeg har snakket med utleier om det før, og fikk bekjed om at jeg skulle bare kjøpe noe for å vaske det bort, samt at de er veldig strenge på utvasken her, så vil heller vaske for mye enn for lite.. Vet ikke om det har noe å si, men jeg bor ikke i Norge, så kanskje reglene er anderledes her.. Det er hvertfall lettere for utleier å beholde depoitum enn det er i Norge..
Gjest Marlo Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Men så lenge du vasker så godt du kan, så vil jeg uansett tro at det er greit. Nå vet jo ikke jeg hvordan det er i det landet du bor i da.
Twink Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 På komfyren her hjemme bruker jeg noe som heter kermaikkrent (eller kermaikkrens?), det fungerer helt fantastisk på min keramiske kokeplate ihvertfall! Den blir som ny etterpå!
Belima Skrevet 24. oktober 2009 #6 Skrevet 24. oktober 2009 I stedet for å bruke klorin, kjøp Domestos. Det som er laget for å vaske i toalettet. Det renser på samme måte som klor, men ødelegger ikke noe. Kalkflekker og andre ulumskheter på badet, spør i en butikk som selget baderomsutstyr. De har spesialmidler som kan brukes til flisvask. Jordan har en skureskrubb i metall som er ypperlig å vaske komfyren din med, sammen med Jif og salmiakk. Hvite kjøkkenbenke burde vært forbudt! Umulig å holde hvite hvis den brukes. Kjenner du noen som har en dampvasker, så kan det lette jobben mye.
Gjest Glør Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Bruker du mikrofiberkluter? Det, sammen med skurekrem for bad og kjøkken tar det aller meste.
Kara W Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 Vi valgte faktisk å betale noen for utflyttingsvasken, og syntes det var vell verdt pengene. Ring rundt og forhør deg om priser, for det var stoooor forskjell. I Norge oppererer de fleste med en fornøydhetsgaranti, så hvis eier ikke er fornøyd kan han klage til rengjørerene og ikke til deg.
Madmartigan Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 Ikke glem å vaske under den underste kjøkkenskuffen... og filteret til kjøkkenvifta... (Hvis du har da....) Også slukene selvfølgelig... Glemmer aldri hun som tok over en leilighet etter meg. Det første hun sa under overtakelsen var "Morra mi er renholdsleder - jeg vet hva jeg skal se etter...."
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå