Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 24. oktober 2009 #1 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Hei. Jeg skal ta en tatovering om 2 uker på underarmen. Det skal være en "memorial tattoo" altså en tatovering for å hedre en bortkommet person, og i mitt tilfelle min høyt elskede lillesøter som døde 6 år gammel etter å ha kjempet mot blodkreft i 3 år. Jeg har fått til noen forslag: http://media.treningsforum.no/image_smf.ph...filename=MT.jpg http://media.treningsforum.no/image_smf.ph...rtin_tattoo.jpg Jeg liker personlig den øverst til høyre best(den samme som er lagt over armen på det andre bildet), men jeg er usikker på om jeg vil ta med rosen eller om jeg bare skal ha med navnet og datoen. Jeg vil egentlig bare høre hva dere syntes om den(selvom det ikke vil påvirke valget mitt). Også lurer jeg på om noen har noe helt andre forslag enn det som er på bildet? Det må innholde navnet hennes og noe som symboliserer mot eller styrke o.l. Hadde satt svært stor pris på noen forslag! Håper på hjelp. Mvh Martin Endret 25. oktober 2009 av Phaedra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #2 Del Skrevet 24. oktober 2009 For stor og på et altfor synlig sted. Andre folk er ikke såååå glade i å få servert slike private ting som det første de ser når de tar deg i neven. (Min personlige oppfatning) Har akkurat tatt en tattoo selv som jeg angrer noe j.. på så jeg er vel preget av det og.. Men hva med å lage en litt mindre og plassere den bak på skulderen istedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-M Skrevet 24. oktober 2009 #3 Del Skrevet 24. oktober 2009 Enig i at den er veldig stor, og på et veldig synlig sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #4 Del Skrevet 24. oktober 2009 Vet ikke om jeg synes den rosen var så kjempefin designmessig.. Den var veldig lang..og blomsten var ganske lukket.. Jeg personlig hadde nok valgt noe anna.. kanskje en due.. http://image38.seesaa.net/article/12478140...attoo%20designs med navn og dato under.. Angående plassering og størrelse så er jo det noe man velger selv utifra det man er komfortabel med.. Synes de to øverste skrifttypene er finest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 24. oktober 2009 #5 Del Skrevet 24. oktober 2009 For stor og på et altfor synlig sted. Andre folk er ikke såååå glade i å få servert slike private ting som det første de ser når de tar deg i neven. (Min personlige oppfatning) Har akkurat tatt en tattoo selv som jeg angrer noe j.. på så jeg er vel preget av det og.. Men hva med å lage en litt mindre og plassere den bak på skulderen istedet? Jeg vil ha den på underarmen.. Poenget med en tatovering i mine øyne er ikke å skjule den. Hvis man skal en tatovering skal man ikke være redd for å vise den i mine øyne. Jeg vil likevel veldig gjerne ha forslag til andre ting som f.eks duen! Den var ganske fin, men vet ikke om det ville passe til underarmen.. Håper på¨flere forslag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 24. oktober 2009 #6 Del Skrevet 24. oktober 2009 Dropp rosen, velg en annen plassering. En god tatovør kan lage en penere og mer personlig font + pynt rundt bokstavene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #7 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg synes du bør la tattovøren eller en (flink) designer utforme tatoveringen. Hvis man lager det selv i type Word eller Power Point uten å ha særlig kunnskaper om fonter, design, tegning etc er sjansen stor for at man etter en stund vil irritere seg over resultatet. Om det er en rose, en due eller noe annet, og hvor tatoveringen plasseres, er mindre viktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest balla Skrevet 24. oktober 2009 #8 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hei hvis du skal ha rose synes jeg denne typen er finere: www.flickr.com/photos/maiktattoo/3759388533/ Ellers er min mening at skulder er bedre plassering. Hadde også vurdert noe mindre. En annen ting er at jeg synes en rose er litt upersonlig. Synes det er finere om man tattoerer en figur av noe som symboliserer mer hvem personen var når hun levde. Noe som betydde mye for henne eller var typisk for henne. Noe som symboliserer livet mer enn døden og som er litt mer orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 24. oktober 2009 #9 Del Skrevet 24. oktober 2009 syns ikke de var så fine....men det er jo personlig smak.. ville forhørt meg hos tattoo studio:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 24. oktober 2009 #10 Del Skrevet 24. oktober 2009 Er datoen fødsels- eller dødsdag? Kanskje du skulle ha med begge, siden det er en minnetatovering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #11 Del Skrevet 24. oktober 2009 http://candidchatter.files.wordpress.com/2...hild-tattoo.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #12 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg synes rosen med navn og dato kunne vært tatt rett ut fra det salmearket/kirkeprogrammet man lager til begravelsen. Eller dødsannonsen. Hun var jo en liten jente, jeg ville valgt et mer barnslig motiv, som et hjerte, et leketøy eller noe hun var glad i. Eller håndavtrykket hennes, hvis hun laget det en gang. Eller et englemotiv. Mange barn liker jo å lage malingstrykk av hånden sin. Jeg ville ikke tatt med dato, og jeg ville latt motivet være hovedsaken, og navnet hennes mer diskret. Plassering kanskje på venstre side av brystet, mellom brystvorte og skulder? Eller nedenfor, under hjertespissen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 25. oktober 2009 #13 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg synes rosen med navn og dato kunne vært tatt rett ut fra det salmearket/kirkeprogrammet man lager til begravelsen. Eller dødsannonsen. Hun var jo en liten jente, jeg ville valgt et mer barnslig motiv, som et hjerte, et leketøy eller noe hun var glad i. Eller håndavtrykket hennes, hvis hun laget det en gang. Eller et englemotiv. Mange barn liker jo å lage malingstrykk av hånden sin. Jeg ville ikke tatt med dato, og jeg ville latt motivet være hovedsaken, og navnet hennes mer diskret. Plassering kanskje på venstre side av brystet, mellom brystvorte og skulder? Eller nedenfor, under hjertespissen. Enig. En rose symboliserer ikke et lite barn for meg. Og selv om du er veldig åpen om det, er det ikke så greit for alle andre å få sorgen din servert ved første håndtrykk. Det kan bli veldig påtrengende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 25. oktober 2009 #14 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg er enig i at rose er altfor upersonlig. Jeg er i levende live, men er veldig opptatt av tatoveringer, og har sagt i fra til mine nærmeste at hvis noe skulle skje (jeg går ikke rundt og tenker på dette altså, men ble oppmerksom på det etter å ha sett mange fæle minnetatoveringer i LA/Miami Ink) så skal jeg ikke minnes med blomster og hjerter og stjerner, men en bok, et piano eller en kurv med epler. Ellers kan de la være. Synes du kan la tatovøren komme med noen forslag. Det er personens yrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 25. oktober 2009 #15 Del Skrevet 25. oktober 2009 Takk for svar.. har hele tiden vært veldig usikker på rosen uansett og tror nok ikke jeg vil ha den, nettopp pga det. Jeg kommer til å gjøre det mange av dere har foreslått, å dra til tattovøren og be han lage en mer personlig og pen skrift også starter jeg med kun navnet og fødselsdatoen(dødsdatoen synes jeg blir for trist)under navnet og tar det derfra om jeg vil ha noe mer rundt. Da kan jo igjen denne personen komme med forslag til noe som symboliser de egenskapene lillesøster hadde. Enig med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest balla Skrevet 25. oktober 2009 #16 Del Skrevet 25. oktober 2009 Takk for svar.. har hele tiden vært veldig usikker på rosen uansett og tror nok ikke jeg vil ha den, nettopp pga det. Jeg kommer til å gjøre det mange av dere har foreslått, å dra til tattovøren og be han lage en mer personlig og pen skrift også starter jeg med kun navnet og fødselsdatoen(dødsdatoen synes jeg blir for trist)under navnet og tar det derfra om jeg vil ha noe mer rundt. Da kan jo igjen denne personen komme med forslag til noe som symboliser de egenskapene lillesøster hadde. Enig med meg? Veldig enig, men synes du kanskje burde gå litt i tenkeboksen selv også. For hvilken ting som symboliserer din søster best er det nok kun du som vet. Hvor gammel ble hun? Ellers liker jeg veldig godt tanken på å ta en tattoering til minne om henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 25. oktober 2009 #17 Del Skrevet 25. oktober 2009 Enig. En rose symboliserer ikke et lite barn for meg. Og selv om du er veldig åpen om det, er det ikke så greit for alle andre å få sorgen din servert ved første håndtrykk. Det kan bli veldig påtrengende. Påtrengende? Det er da hans kropp og du som velger å tolke det slik. Har sett en som har tatovert navnet på barna sine på underarmen med fødselsdato, og jeg tenkte ikke noe på at de skulle være døde av den grunn. Så ett navn og en dato er jo åpent for tolkning, og jeg synes man skal kjenne vedkommende ganske godt før man spør. Jeg synes det er en fin ting å gjøre, og ser ikke poenget med å ha en tatovering dersom ingen skal se den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fride Skrevet 25. oktober 2009 #18 Del Skrevet 25. oktober 2009 jeg synes du skal ta akkurat den tatoveringen du vil i hvilken størrelse du har lyst:) først ville jeg sikret meg om å få en skikkelig bra tatovør, spesielt siden denne betyr så mye for deg. hvis datoen er dagen hun døde, så ville jeg ikke tatt det med. for meg er liksom symbolene man bruker noe som skal beskrive livet og mennesket, ikke når og hvordan personen døde. har sett litt på det LA programmet med kat von d og disse her, og der er det jo mye forskjellig....endel av de har vært ganske harry etter min smak, men når de har fortalt historien bak dem så har det jo blitt en helt annen tatovering i mine øyne. jeg ville selv ikke valgt symboler man vanligvis bruker på gravsteiner(som duer, dødsdatoer etc.) - men heller noe som symboliserer livet, eller de følelsene/savnet man har. sånn sett er rose fint, og selv hadde jeg valgt sort hvitt fremfor farge. men du gjør det du vil, det er jo du som skal gå med den for resten av livet:=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 25. oktober 2009 #19 Del Skrevet 25. oktober 2009 Veldig enig, men synes du kanskje burde gå litt i tenkeboksen selv også. For hvilken ting som symboliserer din søster best er det nok kun du som vet. Hvor gammel ble hun? Ellers liker jeg veldig godt tanken på å ta en tattoering til minne om henne. Ting som symboliserer henne er styrke(hun kjempet mot kreften i 3 lange år) og humør. Gjennom hele denne tiden hun var syk var hun omtrent alltid glad og hadde et godt humør. Jeg vet ikke hva som symboliserer dette? noen som har noen forslag? Jeg kommer til å dra til tattovøren til uka for å be om en personlig penskrift, og i tillegg spørre om ulike symboler eller noe ekstra rundt som beskriver de egenskapene jeg nevnte over. Takk for hjelp Påtrengende? Det er da hans kropp og du som velger å tolke det slik. Har sett en som har tatovert navnet på barna sine på underarmen med fødselsdato, og jeg tenkte ikke noe på at de skulle være døde av den grunn. Så ett navn og en dato er jo åpent for tolkning, og jeg synes man skal kjenne vedkommende ganske godt før man spør. Jeg synes det er en fin ting å gjøre, og ser ikke poenget med å ha en tatovering dersom ingen skal se den. Jeg er helt enig med deg. Jeg bryr meg egentlig ikke om hva andre tenker om dette annet enn at det er viktig for meg at familien er enig i at det er en OK tatovering. Jeg tenker nå heller at hvis jeg hadde møtt en person med en minnetatovering som var synlig, så viser dette at personen betø mye og at man gjennom en tatovering viser sin kjærlighet. Det er for min del noe sterkt og flott å gjøre. Takk for hjelp jeg synes du skal ta akkurat den tatoveringen du vil i hvilken størrelse du har lyst:) først ville jeg sikret meg om å få en skikkelig bra tatovør, spesielt siden denne betyr så mye for deg. hvis datoen er dagen hun døde, så ville jeg ikke tatt det med. for meg er liksom symbolene man bruker noe som skal beskrive livet og mennesket, ikke når og hvordan personen døde. har sett litt på det LA programmet med kat von d og disse her, og der er det jo mye forskjellig....endel av de har vært ganske harry etter min smak, men når de har fortalt historien bak dem så har det jo blitt en helt annen tatovering i mine øyne. jeg ville selv ikke valgt symboler man vanligvis bruker på gravsteiner(som duer, dødsdatoer etc.) - men heller noe som symboliserer livet, eller de følelsene/savnet man har. sånn sett er rose fint, og selv hadde jeg valgt sort hvitt fremfor farge. men du gjør det du vil, det er jo du som skal gå med den for resten av livet:=) Også enig med deg - Størrelsen blir nok slik den er nå. Og som det blir sagt så er en tatovering til for å vises og jeg ønsker at den skal være synlig. Datoen er fødselsdatoen, ikke dødsdatoen da jeg har konkludert med det samme som deg - at det ikke ville være noe lurt. Rosen faller jeg mer bort i fra, da jeg egentlig ikke har noen konkret mening om hvorfor den er der annet enn at jeg synes det i starten virket passende. Det blir ihvertfall navnet og datoen også får vi se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #20 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg er glad kjæresten min ikke har en "gravstein" tatovert på et synlig sted på kroppen. Jeg hadde slitt med å bli påmint dette hver gang jeg så ham. Synes ikke slikt er noe hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå