Poppzy Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har i mange år vært avhengig av lipsyl eller lipgloss på leppene. Har jeg ikke noe på så blir de stramme eller tørre. For noen år siden oppdaget jeg noen hvite talglignende (små) prikker over hele overleppa. Syns leppene har blitt blekere etter at disse kom. De siste årene har disse blitt flere, og forekommer flere steder i små "klaser". Noen ganger så plager de meg og jeg føler at "alle" ser dem. Det gjør de nok ikke for jeg ser dem når jeg strammer leppa. Noen som har eller har hatt noe lignende? Hvordan får man dem bort eller kommer de til å gå bort? Husker jeg spurte legen min om hva der var, men husker ikke hva hun sa. Hun tok ingen affære så det var sikkert ikke "farlig".. Er nok mest kosmetisk
Gjest Gjest_Oktober_* Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Det høres akkurat ut som mine lepper. Overleppa er helt full av prikker. Underleppa har heldigvis bare litt prikker mot munnvikene. Jeg håper det ikke sprer seg over hele underleppa. Fra høsten til våren er underleppa også veldig tørr, og sprekker og flasser. Jeg vet ikke hva det er, men antar det er et slags eksem. Jeg er en sånn person som lett får eksem og utslett rundt omkring på kroppen. Har akseptert det og lært meg å leve med det. Men hvis det plager deg veldig, synes jeg du skal ta det opp med legen din en gang til.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 Det er vel kanskje talg? At porene har blitt tilstoppet pga. for mye mineralolje, etc. i lypsylen? Prøv Decleor sin lipbalm el.l. i stedet. 1
Poppzy Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2009 Det er vel kanskje talg? At porene har blitt tilstoppet pga. for mye mineralolje, etc. i lypsylen? Prøv Decleor sin lipbalm el.l. i stedet. Ja, det kan det være. Var kanskje det legen min sa også. Skal pøve den lipbalm'en og se om det blir bedre. Takk for tipset
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2011 #6 Skrevet 29. juni 2011 jeg fikk også noe lignende, fastlegen min sendte meg videre til hudlege som sa at det var helt ufarlig, kun kosmetisk og at jeg sannsynligvis måtte leve med det resten av livet, men at de kunne blir mindre synlig etterhvert, dette gjelder nuppene. Eksemet ellers rundt munnen fikk jeg en type kortison for å behandle. Fikk faktisk en resept hvor jeg kan hente 3 tuber med kortison, som høres ut som sykt mye. Jeg har ikke herpes, er 100% sikker på det.
Gjest jammen Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Mulig det kommer av herpes. Herregud da, dette har like mye med Herpes å gjøre som kviser har. Hvis du ikke vet hva du snakker om, er det ikke best å holde kj...?
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Bytt til et eller annet uten mineraloljer og lanolin. Hurraw er fine, og ikke spesielt dyre. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 jeg har hatt hvite prikker på leppa(som er mest synlig når jeg strammer leppa over tennene) siden jeg var et lite barn. første gang jeg la merke til det tenker jeg jeg var rundt 5år. alle de kjærestene jeg har kommeet på å se/spørre om de har, har alle hatt hvite prikke de også. jeg hadde aldri noe som helst på leppene før jeg var rundt 25. leppene mine har forresten blitt blekere og blekere med alderen. lærte på hudpleier-linja at det ver helt vanlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå