Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg er mor med hovedomsorg og har barna mine 20 helger i året og far har de resterende helgene.Far kan ikke bytte helger fordi han jobber. Noen av disse helgene koliderer med mine fritidsaktiviteter og da leverer jeg barna til barnas farmor. Dette liker ikke far,men jeg mener at det er jeg som bestemmer hvilken aktiviteter jeg vil vere med på. Noen som har synspunkter på dette?
Gjest salma Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Det kommer vel an på årsaken til at far ikke liker det. I utgangspunktet, med normale familieforhold hele veien, så skulle man vel tro at det var en berikelse for både farmor og barnebarn å få bygge sin helt egen relasjon med samvær bare de to? Jeg tenker at jeg mer enn gjerne passer mine barnebarn når de en gang kommer til verden, selv om foreldrene har brutt og det ikke er "riktig" helg.
Gjest frøet Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 Kan jo hende at det er noe så enkelt som at far ikke ønsker at farmor skal overbelastes med barnepass og føler at mor "bruker opp kvoten".
Gjest bambi bell Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 vanskelig å gi noen synspunkter på dette når man ikke hører faren sin versjon. Hvorfor han ikke liker det, er det vanskelig for oss å svare på og det er jo en vesentlig side av saken...
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 TS her. Han liker det ikke at jeg leverer barna hos farmoren 4-5 helger i året fordi han synest jeg skal tilbringe helgene jeg har med barna, og ikke bruke dem på mine aktiviteter. Far har 3 hver uke og 32 helger pr år med barna som samvær, og jeg har de andre ukene og 20 helger.Men han mener nok at det er han som skal bruke sin mor som barnevakt når han trenger det.
Harlekin Skrevet 24. oktober 2009 #6 Skrevet 24. oktober 2009 Hva synes barnas farnor da? Er hun bare glad for å tilbringe mer tid med dem, eller føler hun seg "presset"?
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Eg trur eg ville vore einige med far til borna. Det virker som du ikkje vil vere saman med ongane dine når det er helg. Å gå i frå 20 helgar og heilt ned i 15-16 helgar saman med borna tykkjer eg er mykje.Ein smule egoistisk når ein fyrst har fått born.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 Kan det tenkes at det er farmor som egentlig ikke synes noe om å være barnevakt når du alt har barna så få helger i året? Eller at hun er sliten eller annet? Og så har hun bedt far ta det opp med deg fordi hun ikke tør si fra selv av frykt for å bli uvenner med deg?
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 Hvor har barna adresse? Den av foreldrene som har hovedomsorgen har ansvaret for barna hvis den andre forelderen ikke vil eller kan stille opp til samvær. Hvis faren har hovedomsorgen kan du bare si ifra til han at du ikke har mulighet til å være sammen med barna de de helgene du har andre planer. Da er det hans ansvar å skaffe barevakt hvis han også har planer de helgene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå