Gå til innhold

Ensidig sex

Gjest Johanne1980

Fremhevede innlegg

Gjest Johanne1980
Skrevet

Min samboer og jeg har vært sammen i halv annet år. Frem til tidlig sommer hadde vi sex nesten daglig og sexen innebar gjensidig oppbygning av tenning og nytelse. Etter dette har det vært abrekk på gjerne en uke eller mer mellom hver gang vi har sex og når vi da først har hatt sex har den ikke vært fylt av lengsel fra hans side.

Han er av natur lite uttrykksfll når det kommer til lyd under sex, så svært vanskelig å vite hvor jeg har ham.

Den siste tiden har hyppigheten økt; men han tar kun initiativ når han begynner å runke. Og da uten å vise tegn til å tenke på min kropp og nytele skyver han meg over på magen eller på siden og tar me til han kommer. Ikke forspill eller ønske om å tenne meg opp på forhånd. Virker ikke til at det er meg sexen handler om på noen måte. At jeg kun blir et objekt for hans utløsning når han runker eller et objekt for fantasin han runker til. Det gjensidige og elskoven er ikke lengre ett uttrykk i hans seksuelle tilnærmelser og han har ikke gått ned på meg mer enn en gang på to mnd og da var det jeg som snudde meg mot ham mens jeg gav an en behandling. Før kunne han starte en seanse med å gi meg til jeg kom flere ganger for så å bli kåt av å gi og deretter ha deilig lang sex etterpå.

Er det noen menn eller kvinner der ute som kan gi meg en pekepinn på hva dette kan skyldes?

Jeg har tidligere yttret at jeg savnet mer hyppig sex og eller lidenskap i vårt sexliv men det har bare resultert i at han føler seg utilstrekkelig i forholdet. Jeg føler dog dette som en dårlig unnskyldning og at dette i stor grad handler mer om at han mangler følelse av ømhet for meg for tiden?

Takker for alle svar

Vet ikke hvordan å angripe dete uten å blokkere mer av kommunikasjonen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å vise interesse for ham, slik at det ikke er han som begynner (forsåvidt med å ordne opp på egenhånd) gang på gang? Snu litt rundt på hvem som jakter på hvem, så ser han at du er interessert i noe mer enn et tørt jukk.

Skrevet
Hva med å vise interesse for ham, slik at det ikke er han som begynner (forsåvidt med å ordne opp på egenhånd) gang på gang? Snu litt rundt på hvem som jakter på hvem, så ser han at du er interessert i noe mer enn et tørt jukk.

Jeg tok en periode alt initiativ for så å bli avvist i det uendelige. Har prøvd alle varianter men det virker ikke til at jeg klarer å tenne han ved å bare være meg eller pirre ham på andre måter

Skrevet
Jeg tok en periode alt initiativ for så å bli avvist i det uendelige. Har prøvd alle varianter men det virker ikke til at jeg klarer å tenne han ved å bare være meg eller pirre ham på andre måter

Jeg følte meg tilslutt bare masete

Skrevet

Dette er noe du MÅ snakke med han om. Måten han holder på nå er respektløst ovenfor deg, og du kan ikke bare godta at han kan ha seg med deg når han vil, når du ikke er tent.

Har du spurt han om hvorfor han holder på sånn?

Skrevet

Faktisk er det ikke noe respektløst over dette. I en årrekke har kvinner trodd at sex handler om dem og ikke begge. Blant alle andre arter enn mennesker får heller ikke hokjønn orgasme eller tilfredstillelse av sex. Sex der menn tjener kvinner er naturstridig og egoistisk. Bra at typen din har skjønt det

Skrevet
Faktisk er det ikke noe respektløst over dette. I en årrekke har kvinner trodd at sex handler om dem og ikke begge. Blant alle andre arter enn mennesker får heller ikke hokjønn orgasme eller tilfredstillelse av sex. Sex der menn tjener kvinner er naturstridig og egoistisk. Bra at typen din har skjønt det

Nå handler jo den sexen de har bare om han da. Så det er greit at menn tror at sex bare omhalnder dem og ikke begge? Snakk om dobbeltmoral.

Flere ape-arter har sex bare for kosens skyld. Hos hyener har jo hunnene sex med hverandre også, så det at hunkjønn av andre arter ikke får orgasme er feil.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Nå handler jo den sexen de har bare om han da. Så det er greit at menn tror at sex bare omhalnder dem og ikke begge? Snakk om dobbeltmoral.

Flere ape-arter har sex bare for kosens skyld. Hos hyener har jo hunnene sex med hverandre også, så det at hunkjønn av andre arter ikke får orgasme er feil.

Dobbeltmoral? Akkurat der tar du feil. Da det er ingeting i det han sier som er korrekt eller som står i noen umoralsk motsetning i det som blir sagt tidligere.

Over til selve hovedpunktet. Hvorfor gjør han dette? Jeg tror at han gjør dette fordi han har blitt avvist en del ganger. Og at han dermed tror at dette er den "raskeste/beste" veien til å få tilfredsstillelse på. På kort sikt tenker han sikkert riktig, men i det lange løp fungerer det ikke slik.

Jeg mener at det er det beste for begge om de begynner å prate litt sammens. Kanskje løse litt opp ting, gjør alt litt mer uhøytidelig - slik det trolig var i begynnelsen. Det de opplever nå, er noe de fleste par går igjennom før eller senere.

Skrevet

Tror ikke typen din tenner på deg lenger.... Han drar seg i gang på egenhånd - og bare tømmer seg.... Virker dødt...

Jeg var ikke særlig positiv nå, men - bare sånn det er...

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)
Blant alle andre arter enn mennesker får heller ikke hokjønn orgasme eller tilfredstillelse av sex.

Delfiner har sex for felles nytelse :) sies det.

Endret av MikeWaters
Skrevet

Huff. Her var det kanskje ikke mye hjelp og få. Men det er et vaskelig tema å snakke om for tradisjonelt er det jo oss kvinner som får på skoge for at vi ikke vil ha sex eller "bare ligger der" så dette emnet er lite drøftet synes jeg.

Jeg har selv gått igjennom en periode som dette med partneren min for noen år siden og jeg forstår frustrasjonen din. Det var riktignok ikke snakk om at han brukte meg som en oppblåsbar Barbara, men han ville ikke ha sex med meg. Og det virket helt mot sin hensikt å snakke med ham. Da følte han seg bare som en "dårlig" kjæreste og hadde enda mindre lyst en før. Har snakket med venninner som har opplevd det samme. Er dette universalt for menn? At man ikke kan snakke om deres (or lack there of) prestasjon i senga?

Perioden med lite sex var en periode i livene vår hvor vi stresset mye med studier og flytting og økonomi. Og jeg blir veldig irritert når "eksoertene" sier at sex er bra mot stress, for stress smadrer sexlysten. Totalt. Og i ettertid har jeg skjønt at det var det som var problemet. Altfor mange stressfaktorer i livene våre. Hvordan stemmer det med din situasjon?

Jeg ga til slutt opp å snakke om det eller i det hele tatt å prøve. Og plutselig var bare lysten hans tilbake.

Vet ikke hvorvidt dette hjalp deg, men men.

Hvordan er han ellers i forholdet?

Skrevet

Spør han hva faen han tror han driver med.

Gjest mannlig forumleser
Skrevet
Hva med å vise interesse for ham, slik at det ikke er han som begynner (forsåvidt med å ordne opp på egenhånd) gang på gang?

Hva med å SNAKKE med ham om det?

Skrevet

Jeg er helt enig i at sexen hadler om begge. Min motivasjon for sex er faktisk min manns nytelse og gjennom den nyter jeg...men når dette samspillet er ensidig gir det i lengden lite

Skrevet
Dobbeltmoral? Akkurat der tar du feil. Da det er ingeting i det han sier som er korrekt eller som står i noen umoralsk motsetning i det som blir sagt tidligere.

Over til selve hovedpunktet. Hvorfor gjør han dette? Jeg tror at han gjør dette fordi han har blitt avvist en del ganger. Og at han dermed tror at dette er den "raskeste/beste" veien til å få tilfredsstillelse på. På kort sikt tenker han sikkert riktig, men i det lange løp fungerer det ikke slik.

Jeg mener at det er det beste for begge om de begynner å prate litt sammens. Kanskje løse litt opp ting, gjør alt litt mer uhøytidelig - slik det trolig var i begynnelsen. Det de opplever nå, er noe de fleste par går igjennom før eller senere.

Jeg har aldri avvist ham, annet enn en gang i søvne;)

For meg føles det mer som om jeg er det tilgjengelige for å utspille ferdig den fantasien han har i hodet når han runker.

Skrevet (endret)
Huff. Her var det kanskje ikke mye hjelp og få. Men det er et vaskelig tema å snakke om for tradisjonelt er det jo oss kvinner som får på skoge for at vi ikke vil ha sex eller "bare ligger der" så dette emnet er lite drøftet synes jeg.

Jeg har selv gått igjennom en periode som dette med partneren min for noen år siden og jeg forstår frustrasjonen din. Det var riktignok ikke snakk om at han brukte meg som en oppblåsbar Barbara, men han ville ikke ha sex med meg. Og det virket helt mot sin hensikt å snakke med ham. Da følte han seg bare som en "dårlig" kjæreste og hadde enda mindre lyst en før. Har snakket med venninner som har opplevd det samme. Er dette universalt for menn? At man ikke kan snakke om deres (or lack there of) prestasjon i senga?

Perioden med lite sex var en periode i livene vår hvor vi stresset mye med studier og flytting og økonomi. Og jeg blir veldig irritert når "eksoertene" sier at sex er bra mot stress, for stress smadrer sexlysten. Totalt. Og i ettertid har jeg skjønt at det var det som var problemet. Altfor mange stressfaktorer i livene våre. Hvordan stemmer det med din situasjon?

Jeg ga til slutt opp å snakke om det eller i det hele tatt å prøve. Og plutselig var bare lysten hans tilbake.

Vet ikke hvorvidt dette hjalp deg, men men.

Hvordan er han ellers i forholdet?

Vi har helt klart hatt mange eksterne stressfaktorer og økonomien er ikke ett hurra- punkt om dagen; men tross dette har nå frekvensen for hans kåthet allikevel tatt seg opp...det virker bare ike til at hantenner på meg alene. A han må være tent på forhånd for å få lyst på meg

Ellers i forholdet har vi det stort set greit, men komplimener og nærhet kan jeg se lenge etter med mindrejeg selv, som jeg også gjør, skaper den med han selv. Men han gir lite tilbake. Virker flat. I går ba han meg komme og legge megmed ham og så la han seg rundt meg or første gang p lenge. Holdt eg tett. Jeg tenkte; Hmm..så deilig. Han trenger meg fortsatt og dette her er godt. Før han sekundet etter begynner å dra ned buksen min for å trenge inn i meg. Jeg sier; Vil du ta litt på meg først? Da gjør han det halvhjertet og sier at: Nå tar jeg på meg selv" Som for å forklare at hans nytelse var hans eneste motivasjon.

Endret av Johanne1980
Skrevet
Hva med å SNAKKE med ham om det?

Det resulterer bare i at han uttrykker seg som utilstrekkelig og mister sexlysten fordi det for ham da blir så høytidlig lite naturlig.

Gjest gjeste dama
Skrevet

Enig med deg !

Selvfølgelig har hunnkjønn sex for nytelsens skyld - ikke kunn av primitive instinkter .

Den mannen høres bitter ut og har sansynligvis kunn møtt asexuelle kvinner i hele sitt liv - siden han uttaler seg slik .

Jeg får alltid orgasmer når jeg har sex med menn ( samleie ) og også under onani . En selvfølgelighet for meg og helt naturlig for meg selv om jeg er kvinne . At noen kvinner virker asexuelle - gir deg ikke rett til å skjære alle kvinner over en kam og tro alle er slik .

Utrolig nedlatende og stygg uttalelse av han - forde han ikke vet bedre og er kunnskapsløs eller bare har vært uheldig med de kvinnene han har møtt .

Jeg har sett hunder ( tisper ) se ut til å ha orgasme under parring - da jeg har overvært 100 parringer mellom hunder . Noen tisper får orgasme - mens andre gjør det ikke . Det er individuelle forskjeller også blant dyr av hunnkjønn og hos mennesker . Så din teori er feil .

Noe hunnkjønn er mer sexuelle vesner enn andre . Medfødt fra naturens side . Dette gjelder også eks tisper . Ledertispene er de jeg har observert gang på gang er mest sexuelt aggresive og oppnår orgasmer under parring . Mens de med lavere rang innad i flokken - virker mer asexuelle .Mindre intrisert i å parre seg .Men gir etter for en pågående hann ...likevell

Mens leder tispene av høyest rang - er pågående på hannen og byr seg skammløst fram ...he he

Og ser ut til å ha vanvittig lange og hærlige orgasmer de 20 minuttene de henger fast i hannen ....he he ! Samt de parrer seg gjerne 3 gang for dag - om de får lov ... Herlig å se slike tisper og de er de beste avlsdyr også . NATURENS UTVALGTE til å føre slekten vidre ! Men det er det ikke alle individer som er ...egentlig fra naturens side .

Kanskje dette også gjelder menneske- arten ?

Skrevet

Skjønne kvinne, kom til meg, så skal du aldri tvile eller føle lengsel igjen! :dagens-rose:

Jeg vil forføre deg i min eksklusive penthouse leilighet og elske med deg til morgengry og omfavne din vakre kvinnekropp. Jeg elsker deg!

Skrevet

Er han inne i en periode med lite forelskelsesfølelse?

Kan han være utro?

Er han deprimert/går på medisiner som tar lysten?

Veldig stresset?

Begynt å ta deg for gitt?

Når han ikke lar seg snakke med, er det vanskelig å finne ut av.

Jeg ville kanskje onanert selv når han begynte, slik at jeg også var med og fikk noe ut av det.

Hvis det ikke ble bra, ville jeg sagt "beklager, jeg er ikke tent, jeg trenger forspill i så fall" når han forsøkte å avslutte i meg.

Mulig det også kan være lurt å legge litt ekstra i å se flott ut, pen sminke, pent hår, flotte klær. Flørte litt forsiktig med andre (hvis du har peiling på hvor sjalusigrensen hans går), poenget er ikke å gjøre ham skikkelig sjalu eller redd for at forholdet skal gå dukken, bare bli bevisst på at du er en attraktiv kvinne og attraktiv for andre, og at han har en jobb å gjøre i å holde på deg.

Personlig lar jeg det ikke gå mange gangene med slik oppførsel før jeg sier klart fra. Jeg kan godta at lysten lav en periode, men ikke å være en tømmestasjon uten at vi har pratet om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...