Gjest brud2010 Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Hei dere! Jeg holder på med å lage invitasjoner til vårt bryllup, men jeg lurer på en ting; Hvordan gjør dere gjestene klar over hvor dere har lagt ut ønskelister til gaver hen, eller evt hvis det er andre ting dere ønsker dere utenom de klassiske butikkene som Glasmagasinet osv? Er det sånn at folk regner med at det ligger ønskelister hos type butikker som Glasmagasinet? Eller skal man fortelle det på en eller annen måte? Hvis man for eksempel ønsker seg pengebidrag til ulike formål, eller gaver fra andre butikker - hvordan gir man beskjed om det? Hvis det er relevant så har vi både norske og utenlandske gjester:) Takker for svar:)
leirbål Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Vi laget en bryllupshjemmeside med informasjon , bilder ol. Der skrev vi ønskelisten også. Adressen til hjemmesiden skrev vi i innbydelsene, med henvisning til all info står på ....
Gjest ...... Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 vi hadde også hjemmeside med ønskelidte og slikt. håper folk ser på den da;) ellers har jeg hørt om folk som sender ut ønskeliste med invitasjonene/samt hvor de er regisrtert. ellers så kan du jo ta en ringerunde;) lykke til og må vi alle få akkurat det vi ønsker oss på den store dagen:)
kaprifolen Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Vi la med små kort fra Christiania GlasMagasin hvor det står noe a'la "Lurer du på hva vi ønsker oss? Vi har bryllupsliste hos CG"... Og på den listen trenger du ikke bare sette opp det dere ønsker dere fra butikken, man kan også sette opp alt fra sykkel, våtdrakter, bidrag til ønsket organisasjon etc. Man kan skrive hva man vil på de linjene man fyller inn...
hegejenta30 Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 Vi er så "rare" at vi har ønskeliste BÅDE hos Tilbords og Kitch'n. Endte på det viset da glassene vi ønkser oss KUN selges på Kitchn og serviset hos Tilbords. Jeg har laget en blogg for bryllupet vår - den vil oppdateres etterhvert med linker til hvor ønskelistene finnes. Bloggadressen blir å finne i invitasjonene når de sendes ut. I tillegg til informasjon om at vi har to ønskelister. Har hørt det er noen som mener det er som å sende ut en bestillingsliste når man gjør det på dette viset. Men hvordan skal man da få formidlet hva man ønsker seg til gjestene? Etter noen år som samboer han man jo det meste - og alle har ikke lik smak. Det er jo sjelden gøy å få ting man ikke ønsker seg!
Tabris Skrevet 24. oktober 2009 #6 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg fikk en innbydelse hvor visittkortet til butikken hvor ønskelisten var lå inkludert.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg vet at folk kjøper bryllupsgave når noen gifter seg, men jeg synes likevel det virker litt frekt å legge ved det i invitasjonen.. Hvis folk lurer på hva dere ønsker dere spør de, og da svarer dere hvor dere har ønskeliste.
lilleGrethe Skrevet 25. oktober 2009 #8 Skrevet 25. oktober 2009 Vi har nettside med mye praktisk informasjon, deriblant ønskeliste. Adressen til nettsiden er i invitasjonen, og det kan absolutt ikke ses på som frekt, siden det er så mye annen prakisk informasjon på nettsidene, blant annet om påmelding, veibeskrivelse osv også.
Solstrålejenta Skrevet 26. oktober 2009 #9 Skrevet 26. oktober 2009 Vi gjorde det på samme måte som lilleGrethe med en egen hjemmeside hvor vi hadde praktisk informasjon som blant annet ønskeliste. Adressen til nettsiden stod på invitasjonen. Forøvrig synes jeg ikke det er frekt å opplyse om ønskeliste i invitasjonen heller -synes det er mye mer frustrende med de som ikke oppgir noe ønskeliste i det hele tatt. Det er mer pes når man er gjest og ønsker å gi en gave som brudeparet ønsker seg iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå