Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

er mye plaget av sviende øyne, de er også litt røde, slik at man ser de røde "strekene ganske godt. Hvis det blåser ute begynner de ofte å renne veldig, dessuten myser jeg endel på grunn av svien.

Har hatt det sånn lenge nå, men noen dager er de helt fine.Har dere noen anelse om hva dette kan komme av? er veldig ubehagelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har sensitive øyne. Apotekene har øyedråper som smører øynene. Dette kan hjelpe litt. Men ellers er det ikke så mye å gjøre noe med.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Bruker du linser?

Jeg reagerer på elektrisk oppvarming, særlig varmepumper. Øynene mine blir tørre, begynner og svi og blir dermed også røde. Merker at det blir bedre etterhvert som øynene blir vandt med det etter sommeren. Kanskje er det noe av det samme du sliter med?

Skrevet
Noen har sensitive øyne. Apotekene har øyedråper som smører øynene. Dette kan hjelpe litt. Men ellers er det ikke så mye å gjøre noe med.

hm, da skal jeg ihvertfall ta meg en tur på apoteket. Er verdt forsøket ihvertfall :)

Skrevet
Bruker du linser?

Jeg reagerer på elektrisk oppvarming, særlig varmepumper. Øynene mine blir tørre, begynner og svi og blir dermed også røde. Merker at det blir bedre etterhvert som øynene blir vandt med det etter sommeren. Kanskje er det noe av det samme du sliter med?

Bruker ikke linser, nei. Har i grunn ikke tenkt over om de ragerer på det du sier, men ihvertfall når det blåser i mot meg, og noen ganger selv om jeg bare er inne.. Når jeg tenker meg om tror jeg det er bedre om sommeren..

Skrevet

Har du nedsatt syn? Bruker briller? Det kan være et tegn på at synet begynner å bli svakt. Øynene jobber mer for å se klart som kan resultere i svie og mysing. Kan være lurt å ta en synstest å sjekke? :) Anbefaler forøvrig Hylo dråper som de selger hos optikere. Drøy i bruk og veldig gode! Enkel å dosere.

Skrevet
Har du nedsatt syn? Bruker briller? Det kan være et tegn på at synet begynner å bli svakt. Øynene jobber mer for å se klart som kan resultere i svie og mysing. Kan være lurt å ta en synstest å sjekke? :) Anbefaler forøvrig Hylo dråper som de selger hos optikere. Drøy i bruk og veldig gode! Enkel å dosere.

Har ikke merket at jeg ser dårligere, men er lenge siden jeg har tatt synstest.

Kanskje jeg skal prøve dråper først da, og så evt ta en synstest om det ikke blir bedre..Men de hylo dråpene, hva er det de skal hjelpe mot? :)

Skrevet
Har ikke merket at jeg ser dårligere, men er lenge siden jeg har tatt synstest.

Kanskje jeg skal prøve dråper først da, og så evt ta en synstest om det ikke blir bedre..Men de hylo dråpene, hva er det de skal hjelpe mot? :)

De hjelper mot tørre og såre øyne som kan f.eks skyldes for lite tårevæske. De er veldig gode. Bruker de hver dag.

Skrevet

Skogstrollet: fungerer de Hylo-dråpene hvis ingen andre gjør det? Jeg har prøvd alle mulige øyedråper man får kjøpt reseptfritt, pluss flere på resept, men ingenting hjelper... Hva inneholder Hylo?

Og hva koster de? :)

Skrevet

Veldig vanskelig å svare på om de kommer til å fungere for deg, det vil jo være helt individuelt. Jeg kan jo kun snakke ut i fra egen erfaring, men jeg prøvde mange ulike flasker med kunstig tårevæske etc som aldri fungerte og har slitt mye med tørre øyne. (Kan ikke huske å ha prøvd reseptbelagte dråper, bare gel) Jeg synes Hylo "holder" øynene lenger fuktige enn andre dråper og er bedre mot svie/sårhet. De koster ca 250-300 kr for en flaske men er veldig drøy i bruk. Har ikke flasken for hånda nå og har lagt meg i senga så jeg skal finne den i morgen og se på innholdet da :)

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Det lønner seg å bruke øyedråper UTEN konserveringsmiddel, for å hindre bakterievekst i flaska. Hvis en flaske med øyedråper er drøy i bruk, inneholder den konserveringsmiddel. Men en slik flaske skal brukes opp helst innen 14 dager. Dvs. at man bruker 200-300 kr pr 14. dag for disse Hylo-dråpene eller hva det koster.

Prøv heller Visco tears. Det får du både i gel og dråpeform, uten konserveringsmiddel, noe som minimaliserer risikoen for infeksjoner og annet drit (mange med sensitive øyne reagerer på konserveringsmiddelen i øyedråper).

Skrevet
Det lønner seg å bruke øyedråper UTEN konserveringsmiddel, for å hindre bakterievekst i flaska. Hvis en flaske med øyedråper er drøy i bruk, inneholder den konserveringsmiddel. Men en slik flaske skal brukes opp helst innen 14 dager. Dvs. at man bruker 200-300 kr pr 14. dag for disse Hylo-dråpene eller hva det koster.

Prøv heller Visco tears. Det får du både i gel og dråpeform, uten konserveringsmiddel, noe som minimaliserer risikoen for infeksjoner og annet drit (mange med sensitive øyne reagerer på konserveringsmiddelen i øyedråper).

Hylo inneholder ingen konserveringsmidler og det står på flasken at den kan brukes i 12 uker etter at den er åpnet. Jeg spurte og øyelegen hva som sjedde om jeg brukte den lenger, og fikk beskjed om at det ikke var farlig men pga ymse lover må de sette en holdbarhetsdato på dråpene. Jeg har brukt mine flasker til de var tomme (dvs over 12 uker) og lider ikke av det, akkurat som min øyelege lovet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...