Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg trenger hjelp med min matplan! Vil ned ca 7 kg. Har tenkt å spise mindre karbohydrater, men ikke kutte de ut helt. Her er min daglige matplan: Frokost: En brødskive av ingers rugbrød med proteinrikt pålegg (kyllingpålegg/mager ost/grov leverpostei/makrell i tomat osv) og grønnsaker på (agurk, salat, paprika). En activia yoghurt, den lette varianten + multivitamin. Mellommåltid: Et eple + 15 mandler Lunsj: Salat med kylling og grønnsaker eller brødskive som ved frokost. Etter skole/jobb: Brødskive som ved frokost. Mellommåltid: Et eple + 15 mandler. Etter trening/middag: wok med kylling, kjøtt og masse grønnsaker. Hvor mange kalorier vil dette bli ca? Vil ligge på 1400-1600 hver dag, ikke under 1400 helst, da kroppen vil gå i sparebluss og nekte vektnedgang. Ingers rugbrød metter veldig mye, så jeg greier ikke spise så mye mer. Kanskje to brødskiver etter jobb/skole i så fall. Noen innvendinger til dette? Noe mer jeg kan føye til eller gjøre annerledes? Blir kjempe glad for alle svar
Chanel.No5 Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Bruk denne siden til å regne ut antall kalorier: http://matportalen.no/matvaretabellen
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Men jeg har ikke vekt, slik at jeg får veid maten, så jeg må bare tenke ut hvor mange kalorier det er sånn ca. Er redd det er litt for lite kalorier i forhold til hva jeg trenger. Er ganske aktiv i hverdagen, går mye og trener kondisjon+styrke 4 ganger i uken. Får skaffe meg kjøkkenvekt da
Chanel.No5 Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Enig med deg, du trener en del og om du er aktiv i hverdagen i tillegg så ville jeg tatt litt mer til frokost feks. Kanskje du kunne hatt to skviver med pålegg som du skrier eller byttet ut skive med 3 knekkebrød. Alternatvt kan du lage deg havregrøt eller omelett. Endret 23. oktober 2009 av Lotte28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå