Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 satt og hørte litt på ulike marsjer til å ha når en kommer ned kirkegulvet. jeg synes kirkeorgel kan høres så rart ut. blir for mange toner på en gang. klarer ikke forklare, hmm. men det kan høres falskt ut synes jeg. når de trykker på alle tangentene som finnes for å få mye spill i sangen. hadde vært finest om de bare trykket på de enkle og fikk melodien. jeg har ikke peil på kirkeorgel, men høres i allefall ut som de har ulike ting å trykke på. blir rett og slett for mye. kan man si ifra om dette, eller blir det litt for dumt? synes det er finere med trompet, fiolin, piano, og LETT orgel. pleier det være muligheter for å si at man vil ha trompet i tillegg til orgel, eller må man ordne trompetist på egen hånd?
Gjest Marlo Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Ellers kan dere gjöre noe helt annet Kunne bare ikke dy meg
Gjest Pippelipp Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 En organist kan endre registreringen sånn at det blir mye mindre "orgelbrus". Han kan også forenkle akkordene sånn at det ikke blir for mye rundt omkring, og hvis du vil ha det sånn, kan han naturligvis bare spille melodien. Ta en prat med ham/henne og prøv å forklare hva du mener, så tror jeg du vil bli fornøyd. Hvis du vil ha trompet i tillegg, må du nok ordne med det selv.
Trønderveitja Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Ellers kan dere gjöre noe helt annet Kunne bare ikke dy meg Så kult!...men det hadde kanskje ikke funka her i gamlelandet...
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Vi hadde "Stay on these roads " med Aha Bare et tips ;-)
Solstrålejenta Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Man kan helt sikkert snakke med organisten for å få tilpasset ting akkurat slik som man ønsker det, men skal man ha andre instrumenter så må man selvfølgelig leie inn dette selv. Vi hadde samme problemet med orgelmusikk som deg og valgte dermed å leie inn strykere istedenfor. Da hadde vi ikke orgel i det hele tatt, forutenom på de 2 obligatoriske salmene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå