Gå til innhold

Lokalbedøvelse etter korsbåndsoperasjon som ikke går ut!?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_leimeg_*
Skrevet

Jeg gjennomgikk en rekonstruksjon av fremre korsbånd i høyre kne på tirsdag. Fikk full narkose under operasjonen. Mot slutten av operasjonen satte de også lokalbedøvelse slik at jeg ikke skulle ha så vondt med en gang når jeg våknet. På tirsdag var jeg bedøvd i hele kneet og nedover mot ankelen. Dette har gått gradvis over, men det som overrasker meg litt er at det fortsatt er et område hvor jeg kjenner meg bedøvd. Er det vanlig at en lokalbedøvelse sitter i så lenge? Jeg googlet det stoffet det sto at jeg hadde fått, og der sto det liksom sånn 4-8 timer varighet eller noe..

Området er på utsiden av kneet og føles sånn det gjorde på hele kneet på tirsdag. Det vil si at det kjennes "rart" når jeg tar på, og jeg kjenner ingenting hvis jeg stryker forsiktig. Noen andre som har opplevd dette? Hvor lang tid tok det før den forsvant helt?

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

HVor sitter det nummne punktet i forhold til operasjonssåret? Det er ikke noen av nervene som er litt "dauslåtte" etter operasjonen?

• 8 måneder senere...
Gjest Kristian
Skrevet

Sikkert for sent å svare på dette for din del, men kanskje noen andre kan få nytte av det:

Jeg opererte fremre korsbånd for 2 måneder siden og har fremdeles ikke følelse ytterst i huden foran på leggen. Dette har jeg fått forklart at skyldes at en nerve har blitt kuttet i operasjonen noe som er helt vanlig.

Det kan ta flere år før følelsen kommer helt tilbake. Er helt ufarlig, men veldig irriterende å ikke få klødd seg på området :)

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...