Gjest Gjest_Kristin_* Skrevet 1. november 2009 #21 Skrevet 1. november 2009 Huff så forferdelig!! Har akkurat søkt på askepottogprinsen.no og fant denne tråden. Er i ferd med å sette opp nettbutikk med salg av brudekjoler og kikker dermed litt på de som finnes allerede, ergelig både for kunder og dem som driver i samme bransje at noen skal være så grenseløst frekke, særlig når det gjelder noe så viktig som brudekjolen!!! Hvor lenge er det til du skal gifte deg, jeg har en kjole på lager som jeg har fått rimelig fordi det er en prøve fra min produsent, den er helt ny og ubrukt (ballkjole stil med snøring bak), hvis du er interessert så si fra du får den gjerne for prisen jeg betalte (1500kr). Er kanskje for sent for deg nå, men håper det ordner seg for deg i alle fall, høres ut som en skikkelig mareritt situasjon
Gjest Gjest_Kristin_* Skrevet 1. november 2009 #22 Skrevet 1. november 2009 Forresten, du betalte ikke gjennom PayPal vel? Da kan du kontakte dem og melde fra at du ikke har mottatt pakken, hvis ikke sender kan sende bevis på levering så får du pengene igjen av PayPal og hun vil ikke kunne stoppe PayPal fra å refundere deg. Kan hende du vet alt dette da, bare en tanke som slo meg
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #24 Skrevet 12. november 2009 Huff så forferdelig!! Har akkurat søkt på askepottogprinsen.no og fant denne tråden. Er i ferd med å sette opp nettbutikk med salg av brudekjoler og kikker dermed litt på de som finnes allerede, ergelig både for kunder og dem som driver i samme bransje at noen skal være så grenseløst frekke, særlig når det gjelder noe så viktig som brudekjolen!!! Hvor lenge er det til du skal gifte deg, jeg har en kjole på lager som jeg har fått rimelig fordi det er en prøve fra min produsent, den er helt ny og ubrukt (ballkjole stil med snøring bak), hvis du er interessert så si fra du får den gjerne for prisen jeg betalte (1500kr). Er kanskje for sent for deg nå, men håper det ordner seg for deg i alle fall, høres ut som en skikkelig mareritt situasjon EG HAR FÅTT KJOLEN!! etter mye mas og søvnløse netter, så har eg den!! nå kan eg gifte meg
Gjest Gjest_kristin_* Skrevet 23. november 2009 #25 Skrevet 23. november 2009 Å så flott, det var enda godt, håper resten går smertefritt! Ha et kjempeflott bryllup
Gjest jeanetthl Skrevet 23. november 2009 #26 Skrevet 23. november 2009 Dette synes jeg var en spennende diskusjon! Jeg fant drømmekjolen på jkdresses.com, men turte ikke bestille den selv. Da fant jeg plutselig noen som solgte denne kolleksjonen via finn.no (Askepott & prinsen) Jeg spurte henne mange spm, og fikk en god følelse. Jeg bestilte kjolen i juni (da hun påpekte at denne snart skulle tas av markedet) og fikk den i begynnelsen av september. Jeg hadde kontakt med henne underveis, og mitt inntrykk var at hun var overraskende kjapp til å svare. Plutselig svarte hun ikke på tre uker, da kjente jeg at jeg var veldig nervøs. Jeg skulle heldigvis ikke gifte meg før i 2010, så det var ikke noe som hastet. Når jeg hørte fra henne igjen sa huna t de hadde laget kjolen i rosa og måtte lage den på nytt. Jeg fikk da en følelse av at det var noe muffins.. men ventet tålmodig. Etter en mnds tid kom kjolen.. Jeg prøvde kjolen, og var ikke kjempefornøyd.. der var litt småfeil på den, men som fort går an å få fikset med syerske, så det var greit. broderiet var ok, men der skulle være en fin blomst med noen fine reimer nedover kjolen på "magebeltet" på kjolen, og denne så rett og slett ut som en lysmansjett med noen bikinistropper som hang nedover kjolen. Jeg var glad for jeg hadde bedt om å få denne løst med, og skulle feste den selv. Nå har jeg prøvd kjolen sikkert 50 ganger, alle som har sett den synes den er fin, men forstår tingene jeg påpeker. To uker etter var nettbutikken nedlagt. Nå har jeg funnet en ny kjole og har bestemt meg for å prøve å spare til å kjøpe en ny. Heldigvis er forloveden min forståelsesfull, og er villig til å gå 7000 over budsjettet. Det som er litt kjipt er at jeg ikke får solgt denne videre, jeg tørr ikke prøve en gang! Heldigvis driver vi Fotostudio, så vi kan bruke den som modell-kjole! Jeg synes virkelig synd på alle dere som føler dere har blitt svindlet, jeg føler kanskje ikke at jeg har det. Men at jeg tok ett feil valg. Kommer aldri til å bestille noe uten å prøve det først.
Gjest Gjest_popcorn_* Skrevet 24. november 2009 #27 Skrevet 24. november 2009 Dette synes jeg var en spennende diskusjon! Jeg fant drømmekjolen på jkdresses.com, men turte ikke bestille den selv. Da fant jeg plutselig noen som solgte denne kolleksjonen via finn.no (Askepott & prinsen) Jeg spurte henne mange spm, og fikk en god følelse. Jeg bestilte kjolen i juni (da hun påpekte at denne snart skulle tas av markedet) og fikk den i begynnelsen av september. Jeg hadde kontakt med henne underveis, og mitt inntrykk var at hun var overraskende kjapp til å svare. Plutselig svarte hun ikke på tre uker, da kjente jeg at jeg var veldig nervøs. Jeg skulle heldigvis ikke gifte meg før i 2010, så det var ikke noe som hastet. Når jeg hørte fra henne igjen sa huna t de hadde laget kjolen i rosa og måtte lage den på nytt. Jeg fikk da en følelse av at det var noe muffins.. men ventet tålmodig. Etter en mnds tid kom kjolen.. Jeg prøvde kjolen, og var ikke kjempefornøyd.. der var litt småfeil på den, men som fort går an å få fikset med syerske, så det var greit. broderiet var ok, men der skulle være en fin blomst med noen fine reimer nedover kjolen på "magebeltet" på kjolen, og denne så rett og slett ut som en lysmansjett med noen bikinistropper som hang nedover kjolen. Jeg var glad for jeg hadde bedt om å få denne løst med, og skulle feste den selv. Nå har jeg prøvd kjolen sikkert 50 ganger, alle som har sett den synes den er fin, men forstår tingene jeg påpeker. To uker etter var nettbutikken nedlagt. Nå har jeg funnet en ny kjole og har bestemt meg for å prøve å spare til å kjøpe en ny. Heldigvis er forloveden min forståelsesfull, og er villig til å gå 7000 over budsjettet. Det som er litt kjipt er at jeg ikke får solgt denne videre, jeg tørr ikke prøve en gang! Heldigvis driver vi Fotostudio, så vi kan bruke den som modell-kjole! Jeg synes virkelig synd på alle dere som føler dere har blitt svindlet, jeg føler kanskje ikke at jeg har det. Men at jeg tok ett feil valg. Kommer aldri til å bestille noe uten å prøve det først. Bra du fikk det du hadde betalt for! Og det var en fin konklusjon du hadde kommet frem til! Bestill aldri noe uten å prøve det først! Når det gjelder å spare penger på brudekjolekjøp fra utlandet: Det er dette jeg ikke skjønner! Det er så utrolig mange som er GRUSOMT opptatt av å spare penger på å bestille brudekjolen sin billig fra utlandet, og når det kommer til stykket viser det seg at man likevel ønsker en annen kjole (!?) Man er gjerne skuffet fordi det viser seg at kjolen ikke lignet på bildet.. HALLO? Hva kan man egentlig forvente når man betaler knapt 1000 kr for en brudekjole? De som syr kjolen har ikke noe annet å se etter enn det dårlig bildet du oversender ved bestilling. Selve originalkjolen tilhører jo noen andre! De færreste vet også at det finnes regler mot slik kopiering, og at kinaprodusentene ALLTID gjør små endringer eller ting litt ulikt originalkjolen, slik at de ikke skal få sak på seg! Dette gjelder uansett om man bestiller selv som privatperson eller går gjennom såkalte "seriøse" privatpersoner som desperat prøver å selge skreddersydde kjoler på finn.no ELLER seriøse bedrifter/ nettsteder i Norge som selger kinakopier. Har lest om noen her på forumet som gjerne bestiller seg både 1, 2 og 3 brudekjoler "bare" fordi de koster 800 kr stykket hos f.eks JKdress. Resultatet av dette ser man på finn.no! Utrolig overflod av såkalte skreddersydde / kinabestilte kjoler, og kjoler man "ikke fikk bruk for likevel" osv osv.. og det værste er at dette synes på bildene! Det regelrett oser dårlig kvalitet av enkelte kjoler. Broderiene er skjeve, og man kan se at det er en dårlig kopi av en eller annen orignalkjole. Hvite kjoler med KNALLRØDE, stygge broderier. Fysj! Det dummeste jeg har lest om var ei som bestilte 3 ganger fra Kina, og likevel endte opp med å kjøpe kjole i en brudesalog i norge. Ja, da er det virkelig snakk om å spare mange penger! Nei, takke meg til norske brudesalonger jeg! Har kun gode erfaringer og er glad jeg har bestilt brudekjolen min hos en seriøs forhandler fremfor å gifte meg i en billig kopi. At noen faktisk har gjort gode kjøp fra Kina er jo bare fint for dem, men det er ikke til å stikke under en stol at man som regel ender opp med å måtte betale ekstra for noe man vil ha fikset på uansett. Søm og tilpasning kan bli skrekkelig dyrt om man ikke har kjøpt kjolen sin der hvor man får den tilpasset. De fleste brudesalonger har heller ikke kapasitet til å ta imot kjoler for søm som ikke er kjøpt hos dem. Jeg mener det er verdt pengene å handle her i norge. Spar heller penger på andre områder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå