Gå til innhold

Håravfall på kvinner/jenter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet

Jeg er en jente på 21 som mister utrolig mye hår på hodet hver gang jeg dusjer.

(dusjer hver dag, har prøvd å få det til å bli annenhver dag men det er så ekkelt)

Er det noen av dere som har prøvd produkter mot slik?

Tenker på Arcon-Tisane osv.

Har dere hatt noen effekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke hørt om den, men i diverse salonger så finnes det produkter mot hårtap. anbefaler deg å stikke innom nærmeste.

Gjest Sandbekken
Skrevet

vitaminmangel? P-piller? finn ut grunnen før du skaffer produkter som bare "dekker" symptomet :)

Skrevet

Stress, vitaminmangel, amming, medisiner, sopp el. i hodebunnen- det er mange mulige årsaker til håravfall. Prøv å gjøre noe med årsaken først, før du kjøper dyre produkter.

Det er også normalt å miste mer hår i perioder sa frisøren min.

Skrevet

Jeg har nettopp hatt en slik periode selv, og jeg mistet mye hår. Jeg snakket med frisøren min om det som sa at det var normalt og miste hår i perioder, også til dels mye. Så lenge du ikke begynner å få bare flekker i hodebunnen er alt som det skal være.Hos meg vokser det definitivt der oppe, for jeg har en masse små "antenner" :ler:

Skrevet

Jeg mister også masse hår hver gang jeg dusjer, må alltid tømme sluket for hår etter hver dusj. Sikker på at du ikke bare har normalt hårtap? I tillegg til at alle røyter litt hver dag er det visse perioder i året man mister mer hår og i tillegg er det vel ca. hvert 7. år man har en røyteperiode, da kan også hårstrukturen endre seg noe (kjenner ei som plutselig fikk krøller som voksen).

Du bør gå til legen for å sjekke om du mister mer hår enn normalt. Jo lengre og tjukkere hår du har, desto mer hår mister du. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...