Gå til innhold

Avokado på brød?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

er det godt med Avokado på brød??

Hva kan man evt lage "til" avokadoen?

Pleier bare å spise det med salt, evt i salat, men vil prøve noe nytt, og avokado er så godt :jepp:

Alle forslag som inneholder Avokado mottas med stor glede for magen min :sjenert:

Endret av Evo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avokado most sammen med sitron og litt römme i en skål, aioli i en annen skål og pariserloff som man dypper med - DIGG :)

Skrevet

Jeg pleier å ha olivenolje, avocado og litt salt på. Foretrekker knekkebrød da.

Guacamole er også godt.

Og så pleier jeg å lage pålegg av avocado, tunfisk eller kylling, yoghurt naturell og hot madras curry. Blander alt sammen og varmer raskt i panne. Nam :sikle:

Salat av avocado, tomat, masse olivenolje og salt/pepper/timian er også godt og enkelt.

Spiser utolig mye avocado så har mye på lager, men får ta det senere :)

Skrevet

Og en ting til - det er faktisk ganske godt med litt sukker på! Og avocadois er :sikle:

Skrevet (endret)

Takk for tips :)

Må det ha sammen med noe "vått" pålegg/saus/dressing, da ting blir utrolig tørt for meg.

Er forresten allergisk mot sitron :)

Bare å fortsette, er ikke sulten helt enda, så har litt tid på å finne ut hva jeg skal lage :ler:

Utrolig kjapt dere svarte forresten :fnise: Skreiv dette inlegget nå, sånn at jeg kanskje hadde ett svar innen jeg er sulten :ler:

Endret av Evo
Skrevet

Jeg pleier å bruke avokado som pålegg. Tykt lag med naturell kremost under, så masse tynne skiver avocado oppå, eventuelt sammen med tynne skiver tomat. Og nykvernet salt og pepper på toppen! Veldig enkelt, men også veldig godt!

Skrevet

Brød eller knekkebrød med avocado, tomat og litt salt er supergodt!

Skrevet

Philadelphia + avocado + røkt laks

Guacamole + røkt laks

Avocado + litt rømme eller yoghurt naturell med salt og pepper

Avocado + spekeskinke

Avocado + kokt egg

Guacamole + kokt skinke

Åh, nå ble jeg sulten... :fnise:

Skrevet (endret)

Leverpostei toppet med avokado er kjempegodt!! Evt majones oppå og er en mulighet :)Jeg er veldig glad i hvitløksposteien med avokado på (for de som liker hvitløk) Anbefales! ;)

Endret av Skogstrollet
Skrevet

Most avokado med tomatskiver og salt og pepper = nam!

Skrevet
Most avokado med tomatskiver og salt og pepper = nam!

Hvordan gjør du det da? :P

Moser en avokado, legger en tomatskive på toppen og tar salt og pepper på? Blir ikke det litt komplisert å spise?

Gjest Gjest_gulla_*
Skrevet

Bruk avokado oppå hummus! nam!

Skrevet

På brødskiva:

- leverpostei, majones og nykvernet pepper

- en eller annen type skinke, avokado, majones, nykvernet pepper,og evnt andre typer grønnsaker som feks. tomat, paprika, agurk etc.

- til makrell i tomat og majones

- til kjøttkaker/ fiskekaker

Du kan nesten ha avokado til alt:)

Jeg bruker ikke mose den, bare skjærer den i båter/ skiver.

Skrevet
Hvordan gjør du det da? :P

Moser en avokado, legger en tomatskive på toppen og tar salt og pepper på? Blir ikke det litt komplisert å spise?

Skraper avokadoen ut av skallet og smører på skiva som et tjukt lag smør. Legger på tynne tomatskiver og drysser litt salt og pepper over. Superenkelt og supergodt! Sitronpepper er også veldig godt på, men det tåler du kanskje ikke ...?

Skrevet

avokado (evt. med litt salt) + reker + sitron = <3

Skrevet

Pleier å bruke avocadoskiver oppå brødskive med ost og skinke, evnt i tillegg til tomat og agurk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...