Kamikatze Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Bruker du Firefox med utvidelsen Adblock Plus? Her er oppdaterte reklamefiltre: lagre lista som en .txt et sted på din maskin (for eksempel på skrivebordet). Verktøy > Adblock Plus I dialogboksen som kommer opp: Filtre > Importer filtre og hent fila fra der hvor du lagret den. PS Endrer innlegget etterhvert for å oppdatere filtrene. Post gjerne forslag til nye filtre. Edit: Oppdaterte filtre Endret 7. november 2009 av Kamikatze
Kamikatze Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Har du ikke adblock? Verktøy > Utvidelser På den nye siden, klikk på 'Last ned utvidelser' skriv adblock i søkefeltet, og resten er plankekjør. . Endret 15. juni 2011 av Kamikatze
Gjest strykebrett Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Trenger man sånn filter hvis man allerede har blokka ut alle reklamefeltene på en side? Jeg ser ikke noe reklame her jeg lengre i alle fall...
Zealuu Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Så kan man jo spørre seg om det egentlig er formålstjenlig å blokkere den primære inntektskilden til nettsiden man frekventerer...
Gjest Flowers Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg bruker AdBlock med glede. Det er flashreklamer jeg synes er plagsomme, så det er de jeg først og fremst jeg blokkerer. Men jeg blokkerer gjerne alle reklamer hvis jeg kan.
Kamikatze Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2009 Trenger man sånn filter hvis man allerede har blokka ut alle reklamefeltene på en side? Jeg ser ikke noe reklame her jeg lengre i alle fall... Nei, da har du funnet frem til de rette filtrene på egen hånd (flinke strykebrett) og skulle det dukke opp reklame du ikke får bukt med, kan det være tilstrekkelig å kikke over lista, for å få et hint om hvor hunden (reklamen) ligger begravd. Så kan man jo spørre seg om det egentlig er formålstjenlig å blokkere den primære inntektskilden til nettsiden man frekventerer...Det teller fremdeles som visninger. Selv om ikke adblock slipper det frem til skjermen, oppfatter reklameservern det som at reklamen er sett av brukeren. Prinsippet, om det er rett eller feil blir litt off topic, men tar gjerne den debatten i en egen, dertil egnet tråd.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #8 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg bruker Flashblock i firefox, og den fungerer på ALLE nettsidene Så med den, erstattes alle flash med en F.. Vil jeg se, så trykker jeg bare på F`en.. Deilig og laste alle nettavisene på et blunk uten alle blink blink.
Kamikatze Skrevet 7. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 7. november 2009 Jeg bruker Flashblock i firefox, og den fungerer på ALLE nettsidene Så med den, erstattes alle flash med en F.. Vil jeg se, så trykker jeg bare på F`en.. Deilig og laste alle nettavisene på et blunk uten alle blink blink. Veldig bra! Funker fett! VG har sluttet å "svømme". Forøvrig ny oppdatering på fila. Bomma litt, og flekket bort forumsoverskrifta. Så noen snappet den opp før jeg fikk rettet det. Men nå bør den være på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå