Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hanna_*
Skrevet

Eksen min og jeg har vært av og på siden jul, men helt av siden sommer. Men han tok kontakt veldig ofte og fortalte hvor mye han savnet meg osv, men jeg var usikker på om jeg ville prøve igjen for jeg var redd at vi havner i samme problem igjen så jeg avviste han. Men saken er at jeg tenker på han hele tiden og savner han veldig mye selv. Så jeg bestemte meg for å fortelle han det i dag. Han glad for å høre det. Han mente at det var bagateller og masse tull som kom mellom oss. Og han ville se meg snart.

Så spørsmålet er: Skal jeg gå ut i fra at vi blir sammen igjen eller må vi si det med ord? Og når vi blir sammen igjen, hvordan unngå at de samme problemene skal skje og hvordan opprettholde et godt forhold?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær klar og tydelig fra dag 1! ellers havner dere fort tilbake på krangling om smått og ingenting.

Skrevet
hvordan unngå at de samme problemene skal skje og hvordan opprettholde et godt forhold? /quote]

Av egne erfaringer så er det ikke til å unngå....

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Eksen min og jeg har vært av og på siden jul, men helt av siden sommer. Men han tok kontakt veldig ofte og fortalte hvor mye han savnet meg osv, men jeg var usikker på om jeg ville prøve igjen for jeg var redd at vi havner i samme problem igjen så jeg avviste han. Men saken er at jeg tenker på han hele tiden og savner han veldig mye selv. Så jeg bestemte meg for å fortelle han det i dag. Han glad for å høre det. Han mente at det var bagateller og masse tull som kom mellom oss. Og han ville se meg snart.

Så spørsmålet er: Skal jeg gå ut i fra at vi blir sammen igjen eller må vi si det med ord? Og når vi blir sammen igjen, hvordan unngå at de samme problemene skal skje og hvordan opprettholde et godt forhold?

Takk!

Prat sammen!!

Både om dere er automatisk sammen igjen eller om dere blir enige.

Sett dere også ned og prat sammen og sett fingeren på hva problemene var sist og bli enige om hva begge kan gjøre for at de ikke skal dukke opp igjen.

Vær åpne og ærlige med hverandre og dersom dere begynner å gli tilbake til de gamle problemene, stopp opp, ta det opp og finn en løsning/minn hverandre på hva dere ble enige om da dere startet på nytt.

Det er fint mulig å unngå at de gamle probleme lager krøll i forholdet igjen, men da må man ha kommunikasjonen godt på plass :)

Her prater jeg av erfaring etter nå vært sammen i 2 år på 2.runde og også er samboere, så det er håp!

Lykke til :)

Gjest Gjest_hanna_*
Skrevet

Takk for tips, gjest 15:17, det er et viktig poeng!

annelise: Kommer det ikke an på hva sklags problemer det er? Kanskje du kan dele erfaring?

Gjest 16:01: Det var godt å høre at det er håp :) Viktig at man snakker sammen, vi er begge flinke til å snakke, men det er ikke sikkert at vi snakket om hva problemet egentlig var før for ikke så lenge siden. Da satt vi og snakket sammen i flere timer og han var veldig innstilt på at han ville endre på ting for å unngå de problemene vi hadde. Det var jo en god start! :) Jeg gleder meg og håper virkelig at dette skal gå bra!

Takk skal deere ha alle sammen:)

Gjest Gjest_ann_*
Skrevet
Av egne erfaringer så er det ikke til å unngå....

Enig.

Jeg og eksen min hadde litt trøbbel og småkranglet, mye fordi han hadde forpliktelsesangst, og det endte med at han stakk. Ett år senere fant vi tilbake til hverandre igjen, nå hadde han virkelig vokst og blitt mer sikker på seg selv og i forhold til meg og dette var noe han ville jobbe for og satse seriøst på. Og vi skulle være åpne som bøker og kommunisere som bare det.

Det gjorde vi og, men vi endte alikevel opp på omtrent nøyaktig samme sted vi var sist det ble slutt. Denne gangen endte jeg det.

Du sier jo ikke nøyaktig hva dere kranglet om, men sånn generelt så er ofte problemet til mange at de vil ha det de ikke kan få og savner og idylliserer det de ikke har. Men når de først får det igjen så er det ikke like stort som de hadde trodd.

Men for all del, klart det kan fungere. Akkurat meg og han hadde nok litt for mange issues hver for oss og det ble litt for mye usikkerhet og vondt blod pga et kjipt brudd.

Gjest Gjest_hanna_*
Skrevet

"Problemet" var at vi begge skilte oss for omtrent ett år før vi ble sammen. Begge slet med å komme seg på egne ben etter skilsmisse.Og vi har barn som kommer i første prioritering. Jeg er i tillegg student og han har en usikker jobb, så han tenker veldig mye på det at han ikke kan forsørge oss allemann, noe som IKKE er forventet eller øsnket. Jeg klarer meg fint med overgansstønad og studielån.

Men vi må nok snakke om en del ting før vi setter i gang igjen:)

Skrevet

Ja, dere bør snakke sammen. Også om hvordan dere vil løse problemene når de dukker opp. Og om dere skal informere barna om at dere prøver igjen.

Praktiske løsninger, ikke bare fine avtaler om å snakke sammen underveis er viktig.

Det med at han ønsker å forsørge dere ligger i ryggmargen til de fleste menn, så dine ord hjelper ikke helt der. Igjen praktiske løsninger og avtaler.

Pg husk at det ikke blir rosenrødt, selv om dere kanskje tror det etter en fin samtale. men det kan være verdt å satse på allikevel. :jepp:

Samliv er ikke enkelt for noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...