Gå til innhold

For tjukk?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en kjole forrige helg, fortrinnsvis for å være sexy for samboer men også fordi jeg syntes den var utrolig stilig og kledde meg.

Ettersittende kjole i svakt "glinsende" glatt, stroppeløs (men viser ikke noe utrigning) og når meg ca midt på lårene. Tok på meg den + svarte ugjennomsiktige stay-ups. Kjærestens reaksjon var noe i retning av "du kan ikke gå ut sånn, du er for tjukk!"

Er 155 høy og veier 59-60 kg, noenlunde timeglassfigur.

Hva synes du, er jeg for tjukk til en sånn kjole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hakeslepp:

For en ting av han å si!

Hadde typen min sagt noe sånt tror jeg at jeg hadde rappa til han!

Jeg syntes at hvis du føler deg lekker i den, så bruker du den! Og etter hva du forteller høres du overhode ikke tjukk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da kledd akkurat sånn som du vil :) Antakelig er kjæresten din bare redd andre mannfolk skal sikle og derfor har en stygg kommentar på lur...

Jeg ville aldri gått med stay-ups ute på byen i en så kort/trang kjole, men mest av frykt for at kjolen skulle skil opp :fnise: Kanskje hvis samboeren min og jeg gikk ut for å spise og vi hadde en liten " lek" gående ;)

Jeg er forresten 172/78+22 uker på vei, og jeg har akkurat kjøpt en trang/kort kjole med glitter, samboerens reaksjon var "Hot, men den er gjennomsiktig da ;)!" og :humpe: Så får andre si at gravide og ikke sylslanke jenter kan gå kledd slikt, jeg føler meg fortsatt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "noenlunde timeglassfigur?"

Selv er jeg 157 cm, og hadde jeg veid like mye som deg så hadde jeg vært feit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev:
Hva mener du med "noenlunde timeglassfigur?"

Selv er jeg 157 cm, og hadde jeg veid like mye som deg så hadde jeg vært feit...

Det tror jeg ikke noe på... Er så mange som sier: Jeg er feit, å de har kanskje bare så vidt bittelitt for mye. Jeg er 160 cm og 80 kilo.

Ja, jeg har for mange kilo, men jeg ser ikke på meg som feit for det om. Selv om jeg har for tjukk mage, og driver å slanke meg. Men jeg driter i om jeg har magen helt flat eller har litt utover mage fremdeles når jeg bestemmer meg for å slutte med å slanke meg tynnere.

Grunnen til at jeg slanker meg, er at jeg ikke vil bli tjukkere og vil kunne bruke yndlingsbuksa mi igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 kilo er ikke veldig lite, og 155 cm er lavt. Jeg er 20 centimeter høyere enn deg og har noenlunde samme vekt, men er veldig forsiktig med ettersittende og korte kjoler. Jeg tror kanskje at kjæresten din har et poeng, dessverre, selv om han ikke sa det på noen pen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Pia_*

Jeg synes ikke nødvendigvis du som person går rundt og er overvektig, men det betyr ikke at du kler en slik kjole, sånn er det jo bare! Jeg er 1,75 og veier 59 kg og kler ikke ettersittende kjoler i glatt stoff, særlig ikke stroppeløse. Dette har ikke noe med vekt å gjøre, men kroppsfasong. Det er dessuten litt tacky å gå ut med. Du sa det var 'noe i retning av' at du var for tjukk. Tror du kanskje han ser at du ikke kler den kjolen så veldig bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest_Pia_* skrev:
Jeg synes ikke nødvendigvis du som person går rundt og er overvektig, men det betyr ikke at du kler en slik kjole, sånn er det jo bare! Jeg er 1,75 og veier 59 kg og kler ikke ettersittende kjoler i glatt stoff, særlig ikke stroppeløse. Dette har ikke noe med vekt å gjøre, men kroppsfasong. Det er dessuten litt tacky å gå ut med. Du sa det var 'noe i retning av' at du var for tjukk. Tror du kanskje han ser at du ikke kler den kjolen så veldig bra?

Bare fordi du mener du ikke kler en slik kjole, hvorfor skal ikke hun? Og tacky? Well, går du ut på byen i Oslo og er rundt 20 (nå vet ikke jeg hvor gammel hun er, men vil gjette at hun er deromkring) så er dette noe man fint kan ha på seg ute med jentegjengen uten å vekke oppsikt :)

Vekt og kroppsfasong er veldig forskjellig. Jeg er ikke slank, men mitt fett sitter "på de riktige" stedene, det vil si pupper/rumpe, dog nå har jeg en heftig kulerund mage også, men den er vanskelig å skjule :fnise:

Har hun muffintop (slanke hofter, men lite midje) vil jeg nok også si at trange lårkorte kjoler kun er for dem som faktisk vet hva de går ut i, timeglassfigur derimot :)

Føler hun seg sexy er det antakelig mange som er helt enig med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Til dere som mener hun er feit: Vekt er et veldig relativt begrep. Man kan være 163cm/50 kg og se feit ut, og man kan være 163cm/59kg og se tynn ut. Det er mye som spiller inn, blant annet hvor tungt skjelett man har og om man har mest fett eller muskler på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SmallTalk skrev:
Til dere som mener hun er feit: Vekt er et veldig relativt begrep. Man kan være 163cm/50 kg og se feit ut, og man kan være 163cm/59kg og se tynn ut. Det er mye som spiller inn, blant annet hvor tungt skjelett man har og om man har mest fett eller muskler på kroppen.

Nemlig. De som skriver at de er 20 cm høyere og med samme vekt, men som ikke vil gå i en slik kjole, tror jeg ikke veier for mye i hvert fall... Og den brukeren som uttalte at hun ville vært feit med en slik vekt, har jo i mange andre innlegg skrevet om spiseforstyrrelsen sin, noe som ikke tyder på et avslappet forhold til kroppen. Jeg er ca 165 og veier rundt 55-60 kg (det varierer og jeg har ikke vekt), og heller mer mot tynn enn "feit" i hvert fall. Men jeg er utrent og ser ikke nødvendigvis best ut i trange klær. Om man har en fin figur naturlig (velproporsjonert selv om man evt har for mye her og der), eller er veltrent, kler man nok trange klær bedre enn ellers. Forøvrig er en av mine flotteste og mest omsvermede venninner sånn ca 175cm og 80 kg; det synes jo at hun ikke er fettfri, men hun er veldig velproporsjonert. Jeg synes uansett det er dårlig av kjæresten å si noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener trådstarter ikke er feit.

Nå er jeg selv 163 og veier 65 kg, har 5 kg for mye føler jeg, men er langt fra feit. Og nå har jeg timeglassfigur, altså slank mage, litt store pupper og stor rompe og lår. Jeg kan fint gå i ettersittende kjoler, det ser faktisk bra ut. Da det som fremheves er jo den slanke midjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sandbekken

Alt kommer ann på hvor man legger på seg, hun sier hun har timeglass figur, noe som bare er superpent når man ikke er rippa :)

TS, Jeg er på høyde med deg, og veier rundt 54 kilo. Jeg kan fint gå rundt i slike kjoler... HVIS jeg har hold-in under :P (er litt uheldig med hvor fettet velger å legge seg til rette) Så, er du så heldig og har "snilt" fett, da er det bare å kjøre på:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...