Gå til innhold

HADDE DU BEHOLDT EI FUNNET LOMMEBOK???

Fremhevede innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Nope, hadde aldri beholdt den. Vet jo selv hvor irierende det er når man har mistet diverse kort og penger, og står der uten. Er nok altfor ærlig til å beholde den selv. Liker veldig godt å være den som ringer og sier "hei, jeg har funnet lommeboken din". Kan tro folk blir glad da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde levert lommeboka til eieren eller til politiet. Hadde det vært mye penger i den hadde jeg vel håpet på en liten finnerlønn, kanskje, men ville aldri forsynt meg selv!

Skrevet

Såå mange ærlige sjeler det finnes på KG - det var akkurat som forventet...Nå håper jeg at KG gjenspeiler resten av samfunnet, sånn at jeg i morra får igjen lommeboka mi... :roll:

Har vært en skikkelig DRITT dag - har tenkt igjennom alt jeg har i lommeboka, og tenkt igjennom all jobb og alle utgifter som ligger foran meg når det gjelder å få nytt førerkort, nytt bankkort, nye resepter, diverse andre kort, ny lommebok osv...

I tillegg har jeg leta huset rundt maaange ganger i dag, i fryseboksen, på do, i brødboksen, under sofaen, i klesskapet osv...har leta i bilen ørten ganger...

JEG VIL HA TILBAKE LOMMEBOKA MI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet
...har leta i bilen ørten ganger...JEG VIL HA TILBAKE LOMMEBOKA MI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har du lett UNDER bilsetet, Kverula? Har funnet mye rart under der opp gjennom tidene, jeg... :roll: Eller har du brukt en veske eller jakke du vanligvis ikke pleier å bruke? Kan du ha lagt den fra deg oppå garderobehylla eller annet sted? *grubler*

Håper virkelig du får tilbake lommeboka di!!!

Klem fra

Skrevet

jaaa...har leta under bilsetene, overalt...under varseltrekanten og startkablene til og med...og nei...ingen uvanlige klær, ingen veske...INGENTING! :grine:

Men takk for støtten...setter pris på den...

K

Skrevet

Uff, du fortjener visst støtte, stakkars!

Jeg har ikke vært så fæl til å miste lommeboka mi, men nøkler har alltid vært et problem hos meg. De kunne være forsvunnet i dagevis før de dukket opp på de mest uventede steder...

Krysser alle 10 fingrene for at det finnes en ærlig finner der ute!

*ser strengt på finneren av Kverulas lommebok hvis han tilfeldigvis leser dette* :x

Skrevet

Hadde nok tittet i lommeboken, men hadde ikke tatt noe fra den. Hvis det ikke stod hvem den tilhørte hadde jeg gitt den til politiet evt butikken hvis jeg fant den der. I butikken hvor jeg jobber, tar vi vare på gjenglemte ting.

Mister sjelden ting og det er jeg inderlig glad for :). Håper det ordner seg.

Skrevet
Jeg leverer alltid tilbake lommebøker hvis jeg finner noen. Hvis det ikke står navn i den leverer jeg den på lensmannskontoret. Dersom det er navn i den ringer jeg og sier jeg har den.

Samme her!

Hadde jeg sett at noen mistet lommeboken hadde jeg sprunget etter personen og gitt den til eieren....

Har selv opplevd å miste to lommebøker! argh! :(

Clea

Skrevet

Jeg har bare funnet en lommebok en gang, og da leverte jeg den tilbake med penger og innhold. Slik situasjonen er i dag hadde jeg også levert lommeboka tilbake. Jeg ser imidlertid ikke bort fra at jeg KUNNE kommet i en livssituasjon som hadde ført til at jeg hadde levert tilbake lommeboka uten penger.

Skrevet

Se litt stykt på ho som tok lommeboka mi også.. For ho tømte bankkontoen min også! Morro? Fikk igjen alle pengene da..

Kontakt reiseforsikringen om du har

Skrevet

Jeg hadde i det minste prøvd å få tak i eieren. Hadde h*n vært umulig å finne hadde jeg levert lommeboka på hittegodskontoret eller noe sånt. :engel:

Skrevet
Har 2 ganger levert tilbake funnet lommebok. :engel:  

What comes around goes around.

Min tese også! Har fått tilbake lommebok selv (glemte igjen på biltaket i annen by - noen har levert til politi - politi sendte i posten til meg med alt innhold intakt) og husnøkler to ganger, levert til politi. Hvis alle leverer inn det de finner, så vil nok de få hjelp den dagen det er deres tur.

Skrevet

I går da jeg var og handlet lå det en lommebok i handlevogna.

Leverte den selvfølgelig i kassen. Kunne ikke falle meg inn å beholde den. Eller ta noe fra den.

Skrevet

Har funnet lommebøker og småvesker en god del ganger i btuikker. Lever de alltid til kassen.

Kunne aldri brukt penger som jeg hadde funnet i en annens lommebok. ALDRI!

Skrevet

Hadde nok levert den inn hvis jeg hadde funnet en lommebok, eventuelt sendt den til eieren hvis det stod navn og adresse i den. Men pengene, jo de hadde jeg nok beholdt tenker jeg. Iallefall hvis det var litt. Uærlig, ja, men selv jeg har visse grenser jeg ikke går over. Hadde aldri falt meg inn å tømme en bankkonto f.eks. selv om jeg tilfeldigvis hadde funnet pinkoden sammen med bankkortet. Men kontanter, ja det hadde jeg fjernet.

Skrevet
Men pengene, jo de hadde jeg nok beholdt tenker jeg. Iallefall hvis det var litt. Uærlig, ja. Men kontanter, ja det hadde jeg fjernet.

Da får jeg bare håpe at du mister lommeboken din en dag, og får den tilbake tom. Jeg skjønner meg ikke på folk som innrømmer åpent at de ikke ser noe galt i å stjele fra andre.

Skrevet

Jeg har funnet flere lommebøker (på jobb), og har selv fått tak

i eieren å gitt lommebøkene tilbake..

Med alt innhold..

Skrevet

Jeg hadde også levert den til eieren,hvis det ikke hadde stått levert den til politiet.

Hadde aldri kunnet fallet meg og beholde det som ikke er mitt.

koldbruna :vinke:

Skrevet

Jeg hadde helt klart uansett hva lommeboka innholdt forsøkt å

levere alt tilbake til eieren selv. Hvis jeg ikke klarte å identifisere

eieren ville jeg satt opp oppslag om at jeg hadde funnet den.

Hvis lommeboka ikke innholdt mye så ville jeg

levert den tilbake til butikken der jeg fant den. Men

jeg kunne ikke under noen omstendighet tenke meg å levere

lommeboka til politiet/lensmannen. Jeg har hørt at

politiet/lensmannen gir uavhentede verdier til staten

noen jeg synes er helt uakseptabelt. Så hvis jeg fant f.eks.

50 000,- og etter mange intense forsøk ikke klarte å finne eieren

ville jeg gitt de til et eller helst flere veldedig eller almennyttig formål.

Men det står

helt klart for meg at hverken jeg eller staten skulle ha de.

Gabriel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...