Malou Skrevet 17. august 2003 #21 Skrevet 17. august 2003 Som den eneste uærlige sjel på KG :blunke: kunne jeg nok funnet på å beholde pengene (huff og huff) , men ikke selve lommeboka med kort etc. Jennifer
Gjest lurven Skrevet 17. august 2003 #22 Skrevet 17. august 2003 Som den eneste uærlige sjel på KG :blunke: kunne jeg nok funnet på å beholde pengene (huff og huff) , men ikke selve lommeboka med kort etc. Jennifer :fy:
Gjest Vega Skrevet 17. august 2003 #23 Skrevet 17. august 2003 Som den eneste uærlige sjel på KG :blunke: kunne jeg nok funnet på å beholde pengene (huff og huff) , men ikke selve lommeboka med kort etc. Jennifer Må le litt. Det kommer jo an på - er man skikkelig blakk over lengre tid, og har spist nudler i ukesvis, blir kanskje fristelsen for stor... vet ikke jeg. Er heldigvis lenge siden jeg var riktig så blakk - var før nudlenes inntog i Norge.
Nusse Skrevet 17. august 2003 #24 Skrevet 17. august 2003 Fant en lommebok for noen dager siden, og ringte straks en meget lykkelig eier. Han takket meg med blomsterhilsen, og trodde nesten ikke det fantes så ærlige mennesker nå til dags. (Både bank, kredittkort og PIN-koder lå i lommeboka). Tror nok jeg gjør det samme neste gang!
Gjest lekebøll Skrevet 17. august 2003 #25 Skrevet 17. august 2003 Hvis navn; levert den tilbake. Hvis ikke; levert den til politiet e.l. Selvfølgelig!
Gjest Hilde K S Skrevet 17. august 2003 #26 Skrevet 17. august 2003 Nei, jeg liker å gjøre folk glade jeg ! Dersom den var funnet på en butikk ville jeg levert den der. Hadde jeg funnet den ute, ville jeg snarest mulig funnet personen og sagt at jeg hadde den !
Silfen Skrevet 17. august 2003 #27 Skrevet 17. august 2003 Hadde levert inn, gjort det før et par ganger. Men, hadde jeg vært URFATTIG, kunne det vært fristelsen hadde vært for stor til å la pengene være, men det vet jeg ikke før jeg er i den situasjonen.
Tusenfryd Skrevet 17. august 2003 #28 Skrevet 17. august 2003 Jeg fikk en gang innlevert en lommebok der jeg jobbet, som en hadde funnet utenfor. Det sto navnog adresse i, så jeg sendte den til eieren. Som etter to dager ringte meg og ga meg hundkjeft for at pengene var borte... det var altså ingne penger i den da jeg fikk den, så den elskelige sjelen som ga den til meg var nok fornøyd... Så - ja, jeg returnerer lommebok, men skal ikke si hav jeg hadde gjort med pengene... kommer an på tid, sted, periode blakk, ekstrautgifter etc... dårlig menneske jeg. Jeg vil gjerne tror at jeg hadde levert tilbake pengene også. Den som mistet lommeboken kunne jo være enda blakkere enn meg. Nei, jeg tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til å beholde dem...
Gjest Hege Skrevet 17. august 2003 #29 Skrevet 17. august 2003 Funnet lommebok leverer jeg til politiet. Så får de ta seg av resten. Unntaket er dersom eieren er noen jeg kjenner.
Gjest Candyfloss Skrevet 17. august 2003 #30 Skrevet 17. august 2003 Hmm. Kanskje tatt litt penger hvis det var flere lapper inni der, som "finnerlønn". Men hadde jo levert den tilbake da...
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 17. august 2003 #31 Skrevet 17. august 2003 Alt tilbake som den er, har selv blitt frastjålet, mistet, gjenglemt - og det er så utrolig ødeleggende for dagen. Så kan jeg, så hjelper jeg eieren.
*M* Skrevet 17. august 2003 #32 Skrevet 17. august 2003 Hadde levert alt inn til Politiet, men innerst inne håpet på en liten finnerlønn!
Edie Skrevet 17. august 2003 #33 Skrevet 17. august 2003 Har funnet og levert en lommebok til politiet. Men det var ingen penger i den da.. Vet ærlig talt ikke hva jeg ville gjort hvis jeg hadde funnet en lommebok med 1500,- i. Vil veldig gjerne tro at jeg er en så ærlig sjel at jeg ville levert tilbake alt. Men tror det kommer an på hvor jeg er der og da. Sånn som situasjonene er nå, har vi det bra nok, og hadde levert også pengene tilbake. Men hadde vi vært blakke..... - da kan jeg ikke svare på hvor ærligheten min er...
Gjest Hege Skrevet 17. august 2003 #34 Skrevet 17. august 2003 Jeg har funnet lommebok meg en god del penger et par ganger. Det har aldri vært noe problem å holde seg unna pengene Jeg stjeler ikke.
Gjest Vega Skrevet 17. august 2003 #35 Skrevet 17. august 2003 Jeg har aldri funnet noen pengebok - men har funnet sedler - to hundrelapper, på fortauet. De stakk jeg i lomma. Jeg var kjempeblakk... Dessuten - hva skulle vel politiet gjort med det..?
Gjest Lea Skrevet 17. august 2003 #36 Skrevet 17. august 2003 Forresten: Har du prøvd å ringe politiet der du mistet lommeboka? En kamerat av meg mistet lommeboka si for en stund siden, men fikk ikke noen telefon om at noen hadde funnet den. Så ringte han politikammeret som var nærmest der han hadde den sist og de hadde hatt den liggende i et par dager. Verd et forsøk.
vivi Skrevet 17. august 2003 #37 Skrevet 17. august 2003 Hadde aldri klart å stjele noe fra noen. I hvertfall ikke utfra dagens ståsted Tror ikke det andres penger kunne gi meg ville gitt meg noen glede
Joplaya Skrevet 17. august 2003 #38 Skrevet 17. august 2003 Jeg har mistet lommeboken min 3 ganger! Vims jeg... Den havnet i mine hender igjen alle gangene, med innhold. Klart jeg gjør gjengjeld om jeg får muligheten! Ang finnerlønn er det normalt å gi noe. Tror 10% er normalt om det er mye penger oppi. Hadde jeg mistet den i dag hadde jeg nok gitt en hundrelapp (symbolsk sum som takk) eller blomster o.l. for å vise hvor stor pris jeg satte på å få den tilbake.
Væren Skrevet 17. august 2003 #39 Skrevet 17. august 2003 Hadde levert lommeboka til politiet eller sett om det fantes opplysninger i den som gjorde at jeg kunne få tak i eieren. Hadde ikke hatt samvittighet til å fjerne så mye som 50 øre, men det er dessverre nok av dem her i verden som ikke kjenner det en plass hvis de beholder pengene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå