Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2003 #1 Skrevet 17. august 2003 AAAAAAAAARGH!!! Nå er jeg så forbanna!!! :x :x :x Jeg har mista lommeboka mi! Vet at jeg hadde den i går kveld i butikken, men i morges fant jeg den ikke! Det er så irriterende og frustrerende. Har akkurat sperra VISA-kortet mitt... Her jeg sitter og ergrer meg, tenker jeg på hvorfor i SVARTE har ikke den som har funnet den ringt meg eller levert den tilbake til meg? Hva er det som får folk til å beholde noe de har funnet??? Teoretisk sett kan jeg ha rota bort lommeboka sjøl, og at den dukker opp igjen i løpet av dagen, men akkurat nå er jeg overbevist om at jeg aldri kommer til å se noe mer til den! Er det noen flere som har opplevd å miste lommeboka i det siste, som gidder å dele min frusterasjon? Og hva hadde du gjort hvis du hadde funnet ei lommebok med VISA-kort, 1500 kr i kontanter, førerkort, diverse andre kort? Hadde du levert den inn et eller annet sted uten å mukke, eller hadde du vurdert å beholde den og nyte godt av pengene så lenge det var mulig? FY FLATE, dette er så IRRITERENDE!!! :evil:
Arwen Skrevet 17. august 2003 #2 Skrevet 17. august 2003 Jeg hadde levert tilbake en lommebok hvor navnet til eieren stod, selvfølgelig. Men jeg hadde ikke giddi å startet etterforskning hvis det ikke stod navn.
Marianne Skrevet 17. august 2003 #3 Skrevet 17. august 2003 Jeg leverer alltid tilbake lommebøker hvis jeg finner noen. Hvis det ikke står navn i den leverer jeg den på lensmannskontoret. Dersom det er navn i den ringer jeg og sier jeg har den.
tuji Skrevet 17. august 2003 #4 Skrevet 17. august 2003 Da jeg var 15-16 ville jeg glatt beholdt den, men nå ville jeg levert den tilbake uten å røre innholdet.
LilleBille Skrevet 17. august 2003 #5 Skrevet 17. august 2003 Nei - så sant jeg hadde hatt muligheten til å fått levert den tilbake. (men jeg ville f.eks. ikke levert inn en lommebok full av penger - uten navn i - i en informasjondisk el.l. - der ville jeg lagt igjen navnet mitt - og bedt evt. eiere ta kontakt med meg.)
Skusla Skrevet 17. august 2003 #6 Skrevet 17. august 2003 Ja.. Uten tvil. Hadde ikke hatt samvittighet til å ta andres penger.. Håper du finner den igjen vennen, eller at noen har levert den til politiet eller lignende.. X-fingrene jeg...
Gjest Vega Skrevet 17. august 2003 #7 Skrevet 17. august 2003 Jeg hadde levert den inn til lensmannen/politiet, uten å betenke meg. Ihvertfall om det var 1500 kroner i den. Det kan jo være mye penger for den det gjelder. Men om den var stinn, med f.eks. 50.000,- kroner - så hadde jeg faktisk betenkt meg - da hadde jeg lurt på om eieren var så slepphendt fordi han hadde penger nok fra før... Men i tilfelle den tilhørte en surrete pensjonist - så hadde jeg levert inn den også. Ellers hadde jeg følt meg som en kjeltring.
:-) anna Skrevet 17. august 2003 #8 Skrevet 17. august 2003 Har funnet lommebok og sørget for at den kom tilbake til eieren. Og har opplevd at mannen min fikk tilbake lommeboka si også som han hadde lagt på biltaket. Men det tok et par dager fordi han som fant den kunne ikke så godt norsk, så han måtte få hjelp av en som hadde bodd i Norge lengre til å finne mannen min. Det finnes gode snille mennesker - de fleste av oss tydeigvis :D
Gjest Trulselinemor Skrevet 17. august 2003 #9 Skrevet 17. august 2003 Jeg hadde levert den tilbake. Hvis eierens sitt navn stod i lommeboka, så hadde jeg kontaktet eieren selv. Dersom ikke så hadde jeg levert den på lensmannskontoret.
MarianneE Skrevet 17. august 2003 #10 Skrevet 17. august 2003 Hadde aldri hatt samvittighet til og beholde en funnet lommebok! Om man beholder den, så er jo det og stjele.....
Gjest Poirot Skrevet 17. august 2003 #11 Skrevet 17. august 2003 Har 2 ganger levert tilbake funnet lommebok. What comes around goes around.
Dina Skrevet 17. august 2003 #12 Skrevet 17. august 2003 Har 2 ganger levert tilbake funnet lommebok. What comes around goes around Jeg også...! :enig_animasjon: Dina
bippbipp Skrevet 17. august 2003 #13 Skrevet 17. august 2003 Ja, det er jævla frustrerende å ikke vite hvor du kan ha lagt lommeboka di, eller om du har mistet den. Mistet/rotet bort min for 3-4 uker siden. Men har en følelse at den er her i leiligheten et sted. Dukker vel opp når jeg minst venter det...håper jeg. Håper du er så heldig at du finner din et eller annet sted. Har du sett under senga da??
Gjest Lea Skrevet 17. august 2003 #14 Skrevet 17. august 2003 Jeg hadde levert den inn ja. Men dersom den blir funnet av en eller annen som er blakk, så tror jeg nok at de beholder den (evt. bare pengene). Klart at det er fristende å beholde 1500 kroner, men jeg hadde nok ikke hatt samvittighet til å beholde dem selv. Om det ikke hadde vært legitimasjon eller navn i lommeboka, så hadde jeg kanskje beholdt den.
Gjest lurven Skrevet 17. august 2003 #15 Skrevet 17. august 2003 hadde selvfølgelig levert den tilbake... god samvitighet er viktigere enn penger
Gjest Paff Skrevet 17. august 2003 #16 Skrevet 17. august 2003 Jeg leverer alltid tilbake lommebøker hvis jeg finner noen. Hvis det ikke står navn i den leverer jeg den på lensmannskontoret. Dersom det er navn i den ringer jeg og sier jeg har den. Jeg har selv både mistet og blitt frastjålet lommeboka og vet hvor j**lig irriterende det er!!
Tilde Skrevet 17. august 2003 #17 Skrevet 17. august 2003 Hadde selvfølgelig levert den tilbake! Forferdelig surt å miste allle kort osv.
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2003 #18 Skrevet 17. august 2003 Funnet og levert tilbake lommebok 3 ganger, 1 gang personlig og 2 ganger til info/politi. Fått tilbake mistet lommebok begge gangene jeg har mista selv. Måtte betale finnerlønn den ene gangen. 14 år og på ferie. Det førte til at jeg måtte snike på toget, mangla jo kr 40,- på billetten hjem! Hadde en interresant samtale med konduktøren da jeg ble oppdaget... :oops: Han trodde heldigvis på historien min, og jeg ble ikke kasta av toget.
Gjest lurven Skrevet 17. august 2003 #19 Skrevet 17. august 2003 Funnet og levert tilbake lommebok 3 ganger, 1 gang personlig og 2 ganger til info/politi. Fått tilbake mistet lommebok begge gangene jeg har mista selv. Måtte betale finnerlønn den ene gangen. 14 år og på ferie. Det førte til at jeg måtte snike på toget, mangla jo kr 40,- på billetten hjem! Hadde en interresant samtale med konduktøren da jeg ble oppdaget... :oops: Han trodde heldigvis på historien min, og jeg ble ikke kasta av toget. hæ måtte du betale finnerlønn? syns det er galt at man skal få penger bare fordi man tilfeldigvis finner en lommebok...og leverer den tilbake det skulle jo bare mangle
Bertha Skrevet 17. august 2003 #20 Skrevet 17. august 2003 Nei, jeg hadde selvfølgelig ikke beholdt den. Så sant ikke jeg var desperat, husløs og på sultedødens rand da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå