Gjest sint mamma Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 har et barn med en eks som har gjort mitt liv konstant miserabel. han fortsetter til dags dato med det tullet sitt. passer på at jeg ikke sier det foran barnet men jeg hater han. og blir aldri kvitt han mer.ARGHH
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Håper du får det bedre etter hvert. Slitsomt med folk som har det som livsoppgave å gjøre livet surt for andre.
Gjest sint mamma Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 livet mitt er blitt bedre og bedre og bedre etter at jeg flyttet ut fra han. han var voldelig mot meg og prøvde til slutt til og med å drepe meg. men jeg har fått livet mitt tilbake og bygd opp alt fra ingenting igjen. jeg er for det meste veldig lykkelig hvis det ikke hadde vært for han. han lager stadig STORE problemer med alt han kan og truer med alt mulig rart. han beholder klærne etter samværshelger, betaler ikke bidrag og er kronisk VELDIG forsinket. han er en svak d...sekk. sintsintsint
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 har et barn med en eks som har gjort mitt liv konstant miserabel. han fortsetter til dags dato med det tullet sitt. passer på at jeg ikke sier det foran barnet men jeg hater han. og blir aldri kvitt han mer.ARGHH Er i kanskje samme situasjon - en x som har kødda til i snart 11 år. Og konsekvensene sitter jeg med ennå i dag. Jeg har lært: Han kan jeg ikke gjøre noe med. Konsekvensene av hans handlinger kommer.........det eneste jeg kan gjøre er å passe på mitt liv. Skalke alle veggene mine (slik at jeg økonomisk ikke er så sårbar, slik at jeg ikke emosjonelt ikke er så sårbar) og prøve etter beste evne og leve upåvirket av det. Det eneste man kan gjøre noe med; en selv. Sørge for å ha det bra med seg selv. Bitre menn er og blir bitre menn. Fjern deg fra den aggresjonen så godt du kan - prøv å ikke la deg påvirke - styr unna. Det er bare du som taper på frustrasjoner og den aggresjon du føler. Prøv å holde fokus ett annet sted og la det gli forbi Det blir nemlig ikke bedre eller annerledes - du må takle det som best DU kan. Lykke til.
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Ett par gode ordtak som jeg bruker i mitt hode: Det kommer ikke an på hvordan du har det - men hvordan du tar det. Se deg ikke tilbake - du skal ikke den veien.
Gjest sint mamma Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 han truer stadig med alt mulig. nå vil han innkalle en ekstraordinær konferanse på skolen og vil gå til politiet fordi han sier at jeg prøver å holde han vekk fra skolen (tull)...
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Ta en prat med klasseforstander og forklar situasjonen rolig. Hold deg helt rolig - ikke gå i noe samtale om dette med din x. Så skal du se......ekstraordinær konferanse??? Hva er det? Kanskje han prater litt med klasseforstander. Ekstraordinær konferanse er bare noe han bruker som trussel mot deg. Det er ikke noe som finnes - det jeg vil tro han vil gjøre er å prate med lærer......og vips, det er ikke farlig Skolen involverer seg ikke i personlige relasjoner mellom dere. Bare underrett dem. La han gå til politiet (han gjør det helt sikkert ikke) Politiet gjør ikke noe. Hvis han skal gå til noen så må det være advokat. Men før det er det familievernkontoret og meklinger. Slapp helt av - ikke bruk energien din på disse tomme truslene.
Gjest sint mamma Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Ta en prat med klasseforstander og forklar situasjonen rolig. Hold deg helt rolig - ikke gå i noe samtale om dette med din x. Så skal du se......ekstraordinær konferanse??? Hva er det? Kanskje han prater litt med klasseforstander. Ekstraordinær konferanse er bare noe han bruker som trussel mot deg. Det er ikke noe som finnes - det jeg vil tro han vil gjøre er å prate med lærer......og vips, det er ikke farlig Skolen involverer seg ikke i personlige relasjoner mellom dere. Bare underrett dem. La han gå til politiet (han gjør det helt sikkert ikke) Politiet gjør ikke noe. Hvis han skal gå til noen så må det være advokat. Men før det er det familievernkontoret og meklinger. Slapp helt av - ikke bruk energien din på disse tomme truslene. tusen takk, jomfrue:) fint å ikke være helt alene om problemet med bitre menn. selv om jeg ikke ønsker det noen. jeg er ikke norsk og han studerer jus. derfor trur han vel at han kan skremme meg med disse tingene. dumt er at jeg har gitt barnet ørefikk engang og barnet fortalte det til han. jeg har snakket med en psykolog om det og ønsker ikke at det skal skje igjen. mine foreldre har også gitt meg ørefikk eller på baken. men nå truer han hele tiden med at han skal anmelde meg osv. vi har vært gjennom mekling og har meklingsattest. jeg har hatt et møte med en advokat i sommer.
PiriPiri Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Åj, det hørtes ikke lett ut å ha det sånn! Ønsker deg lykke til, håper at du klarer å slappe av og ikke ta det han sier på alvor. Han har ikke en reell sak mot deg, men et sånt tragisk menneske er jo en stor trussel i seg selv. Så bra at han er en eks, at du brøt med han! Bare det er jo flott og viser at du er sterk! Det at du ga barnet ditt en ørefik en gang...det er ikke sånn at jeg støtter å slå barn, men en ørefik kan virkelig skje den beste...Hvis eksmannen vil bruke den episoden mot deg så tror jeg neppe han kommer særlig langt med det. Nei, behold roen så godt det går, og ta vare på deg selv! Som sagt lykke til:)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. oktober 2009 #10 Skrevet 24. oktober 2009 livet mitt er blitt bedre og bedre og bedre etter at jeg flyttet ut fra han. han var voldelig mot meg og prøvde til slutt til og med å drepe meg. men jeg har fått livet mitt tilbake og bygd opp alt fra ingenting igjen. jeg er for det meste veldig lykkelig hvis det ikke hadde vært for han. han lager stadig STORE problemer med alt han kan og truer med alt mulig rart. han beholder klærne etter samværshelger, betaler ikke bidrag og er kronisk VELDIG forsinket. han er en svak d...sekk. sintsintsint Lar du en kar som holdt på å drepe deg ha samvær med barnet ditt?? Hadde aldri i livet jeg gjort hvertfall!
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #11 Skrevet 24. oktober 2009 En som prøvde å drepe deg skal anmeldes- han skal besøksforbud og overhode ikke ha barn på besøk. Ganske alvorlig dette her, håper det er en misforståelse- hvis ikke er dette en barnevernsak.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #12 Skrevet 25. oktober 2009 Lar du en kar som holdt på å drepe deg ha samvær med barnet ditt?? Hadde aldri i livet jeg gjort hvertfall! Så du foretrekker å risikere at han vinner en rettssak om omsorgen fordi du saboterer samvær? Hvordan skal hun bevise at han har prøvd å drepe henne? Bedre at barna er der annenhver helg, enn at de er der hele tiden. Og TS - han skal gå til politiet fordi du hindrer ham i å snakke med skolen? Hvor i straffeloven står det at det er forbudt? Politiet håndhever straffeloven, ikke privatrett. Ikke la deg true og kue, han har ingenting å fare med så lenge du holder ditt på det tørre. Og når han ikke sender tøyet tilbake etter samvær, ville jeg sluttet med å sende det med.
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 26. oktober 2009 #13 Skrevet 26. oktober 2009 tusen takk, jomfrue:) fint å ikke være helt alene om problemet med bitre menn. selv om jeg ikke ønsker det noen. jeg er ikke norsk og han studerer jus. derfor trur han vel at han kan skremme meg med disse tingene. dumt er at jeg har gitt barnet ørefikk engang og barnet fortalte det til han. jeg har snakket med en psykolog om det og ønsker ikke at det skal skje igjen. mine foreldre har også gitt meg ørefikk eller på baken. men nå truer han hele tiden med at han skal anmelde meg osv. vi har vært gjennom mekling og har meklingsattest. jeg har hatt et møte med en advokat i sommer. Det forundrer meg at han som jus-student ikke er mer opplyst enn at han vet at politiet ikke går inn i slike saker med mindre det er vold. Politiet gidder nok ikke høre om at han ikke kan "nærme seg skolen" osv. Det er ikke en politisak i det hele tatt. Ang. ørefiken - det er ikke lov - så der har han rett i at det ikke er lov. Men du har skjønt poenget, gjort noe med saken. Vi er bare mennesker og du har prøvd å rette opp. Slapp av. Men gjør det ikke igjen. Jeg ser ikke noe annet enn en oppblåst mann som skremmer for å skremme. Prøv å ikke la deg berøre. Fokuser på å ha ett godt liv med barna. Ikke nekt han samvær. Det vil slå tilbake på deg selv. Vil du jobbe for at han ikke skal ha samvær - må du gjøre det gjennom advokat og forholde deg til hva advokaten gir av råd. Ikke start noe der selv. Kontakt heller advokat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå