emma02 Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Jeg bor per i dag sammen med barnefaren, vi er ikke sammen men kun saboere.. Vi har en sønn på 8 år. Ettere lenger tid med myekrangling osv, så har jeg søkt på en leilighet ca 20 min unna her vi bor nå. Influttningen er allerede 1 nov. Det er et veldig barnevennelig sted og det er der jeg er vokst opp, bor per i dag imidt i sentrum av byen. Men problemet ligger i det at min sønn må bytte skole.. Og barnefaren vil så gjerne at vi skal fortsaette å bo sammen, og han vil ha en ordning slik at når det er han sin helg til å ha sønnen , dra han bort men han, og omvent.. Men jeg tviler sterkt på at denne løsningen går i lengden.. Noen som har den samme erfaringen?? Eller noen råd, gjør jeg d riktige for sønnen vår? Håper virkelig noen kan komme med noen tipps.. Endret 23. oktober 2009 av emma02
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 har du forberedt sønnen din på dette? jeg tror du må flytte, men ikke så fort, hvis han ikke har tid å innstille seg på å miste alle vennenne sine og begynne på en ny skole. det går nok ikke å bo med bf når man ikke er sammen lenger særlig når dere har kranglet så mye. det må eksen din innse.
emma02 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har snakket med sønnen min om det, og han er positiv til det. Han har selv gått i barnehage på stedet der vi skal flytte , og kommer sikkert i klasse til noen han kjenner. Leilighetene rundt skolen han går på nå ligger meget høyt, og er umulig nesten å være alene om utgiftene på.. Så derfor valgte jeg å se etter en leilighet der hvor det er billigere og mere barnevennelig.. takk for svar:)
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Hvorfor i all verden ønsker far at dere skal bo sammen når dere ikke er kjærester? Vil han ha deg tilbake eller er han redd for å miste kontakt med ungen? Forstår godt at du vil bo for deg selv når du ikke lenger er sammen med mannen, og fint at du tar hensyn til ungen når du velger bosted
emma02 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2009 Tror han har en illusjon om at vi en dag skal få det til, men hvis vi begge er ærlige så skjer det nok neppe.. Vi er veldig forskjellige, så slitsomt for sønnen vår oxo å høre oss krangle.. Han sier hvis vi flytter så gidder han ikke å ha noen kontakt med dsønnen vår, for da ødeligger jeg kontakten de har, å at han aldri vil få et normalt far og sønn kontakt igjen hvis han er bare en helge pappa.. Trenger nok bare litt innputter på at jeg tat det riktige valget her for sønnen vår.. Men sjønner nok at det er nok best for oss å flytte, så får han heller møte sønnen sin når han vil
Gjest Hilde K S Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Jepp. Cut-slide. Det er ut-tværing av en vond situasjon å gjøre det slik han vil.
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Enig med hilde, her. Og det eneste du oppnår ved å trekke dette ut i tid; etterhvert vil han innse at det ikke er noen vei tilbake........og da kommer aggresjonen. Har du bestemt deg og føler deg trygg - så skjær igjennom og bli ferdig. Jeg lover det er til det beste for dere alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå