Gå til innhold

Han tuller hele tiden med at han er "utro"

Anbefalte innlegg

Gjest Lettere irritert
Skrevet

Jeg er så lei av at kjæresten min tuller med at han får meldinger fra damer etter han har vært på byen(meldingene er fra kompisene) og at når han kommer hjem så har han så vondt i hoftene fordi han har danset med damer hele kvelden. (han mener bestemt menn bare danser med damer på byen når de er ute etter sex) Når han egentlig har vondt fordi han vridde foten. Dette forteller han etter at jeg blir irritert.

Dette gjør han stadig vekk og jeg blir så irritert.

Hva er poenget? Er jeg humorløs? Hvordan kan jeg be han slutte på en måte som ikke får meg til å virke sykelig sjalu.

Jeg er ikke en sjalu type men jeg mener han fremprovoserer tvil fra min side.

Hva aksepterer dere kvinner?

Og menn; burde det gå opp en varsellampe for meg?

tusen takk for alle råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du er humorløs, ja. Den eneste grunnen til å bli sur er jo om du faktisk tror det er en reell fare for at det er sant det han sier. Om du VET han bare sier det på tøys, så er det jo bare en helt uskyldig morsomhet. Og det ar du blir sur kan faktisk være grunnen til at han fortsetter - han synes det er litt morsomt at du blir sur for noe så lite.

Skrevet

Ta deg en tur på by, og når du kommer hjem forteller du om alle de deilige mennene som klenget på deg, med et påfølgende " det var jo bare en spøk, kjære" og et smil.

Noen lærer best av å smake sin egen medisin.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg er så lei av at kjæresten min tuller med at han får meldinger fra damer etter han har vært på byen(meldingene er fra kompisene) og at når han kommer hjem så har han så vondt i hoftene fordi han har danset med damer hele kvelden. (han mener bestemt menn bare danser med damer på byen når de er ute etter sex) Når han egentlig har vondt fordi han vridde foten. Dette forteller han etter at jeg blir irritert.

Hva er poenget? Er jeg humorløs? Hvordan kan jeg be han slutte på en måte som ikke får meg til å virke sykelig sjalu.

tusen takk for alle råd.

jøøsss.. hva er dette her en ting å gjøre? og hva i alle dager vil han oppnå med å oppføre seg sånn?

hvis min kjæreste hadde sagt slike ting, så hadde jeg blitt lei meg og han hadde klart å fremprovosert en god del tvil fra min side..

jeg tror jeg ville bare sagt det rett ut jeg... at han ikke gjør seg selv noen tjenester ved å si slike ting, og at du ikke synes det er noe morsomt... evnt kan du vel starte med å gjøre slike ting du også.. så får han se hvor "morsomt" det er.. selv om jeg egentlig ikke synes det er greit å synke ned til dette nivået..

Skrevet

Kun en ting å si om denne karen din: Idiot. Som noen andre sa over her, gi tilbake med samme medisin, så får han se hvor morsomt det er.

Skrevet

Jeg ble også lei en jeg var sammen med. De samme idiotiske vitsene, gjerne på bekostning av meg. En trygdebil - når vi kjørte forbi en sånn - det kan du kjøpe deg! Sa han, fordi jeg ikke har førerkort.

Hilde er en så fin jente. Sagt til en kamerat mens jeg sitter der. Ja, de to er skikkelig fine. Sagt til en annen, og jeg vet de nettopp har vært der.

Jeg forstår jo at han mener de er fine mennesker, selv om de er unge og vakre? I alle fall tok jeg det på den måten.

Nei, leiligheten er ikke din så jeg gjør som jeg vil her, siden du bare leier av AS Bolig. (vi bodde ikke sammen, takk for det)

Hvorfor kaster du bort tia på å lese? Også lener han seg over meg og leser høyt fra boka mi, så jeg får lyst til å slå den i hodet på han!

Bli med, du får likevel ikke gjort noe hjemme. Som om jeg fikk gjort noe hos han, flere mil fra folk.

Og maten som jeg hadde kjøpt, borte! Ett glass oliven, en hel ost, juicen m.m. Melet fikk stå i fred da...

Poenget er at jeg ble så lei av humoren hans at jeg gjorde det slutt. Nå har han mistet førerkortet, så jeg var stygg og sendte en melding til han:

"Nå kan jo du kjøpe deg en trygdebil"

Jeg har vært sammen med mange, men ingen som kommer med de samme idiotiske kommentarene hele tiden. Det er greit at folk kan prate om ting som har vært vanskelige og ofte forteller om det samme, til det kjedsommelige. Men når den såkalte humoren er den samme, er det bare for meg å gå og bli singel igjen.

Ingen råd til deg ts. Svar at det var fint han ble så lenge borte, fordi internetdaten din er en interessant mann.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde blitt såret av det akkurat, men det er ikke spesielt god humor heller. Litt smakløst og i hvert fall ikke spesielt lattervekkende.

Syntes det var en god idé å gjøre det samme selv!

Bare ikke la det ende opp i en krig med mest mulig drøye "jeg var utro"-vitser

Skrevet

tusen takk for alle råd.

Kanskje det er nettop fordi han ønsker å gjøre deg litt sjalu?

Mange trenger den "bekreftelsen" av at partneren blir litt småsjalu om andre er interessert, og om du overhode ikke er typen som blir det, kan det jo hende han prøver å fremprovosere det fordi HAN tror han ønsker at du var det?

Bare en tanke, for jeg ville også sett på det som ett forsøk på å fremprovosere sjalusi, enten det eller testing av mine grenser. Begge er ting jeg synes er tåpelig, og jeg tror at de som virkelig har opplevd en sjalu kjæreste, skjønner at man skal være ganske glad når man har en partner som elsker en og som ikke er sjalu når man drar på byen og har det moro.

enten det, eller han har bare dårlig humor ja.

Var jeg i din situasjon, ville jeg spurt hvorfor han sa sånt, om han hadde ett ønske om å gjøre meg sjalu og om han i såtilfelle tenkte over at dersom han hadde lykkes, så ville han jo faktisk såret meg og gjort meg usikker på forholdet vårt. Om det var det han var ute etter.

Gjest Gjest_forundret_*
Skrevet

tusen takk for alle råd.

Snakk om å være hårsår da. Hadde min kjære kommet hjem og fortalt at han var sliten etter å ha danset med så mange damer, så hadde jeg lagt armene om halsen hans, kysset han i panna og sagt at jeg håper han behandlet dem bra. hehe.

Hadde han kommet hjem og fortalt at handde kink i ryggen fordi hun ene dama han hadde sex med var så sprellsk i senga, så hadde jeg smilt og sagt at jeg håper han husket å bruke kondom.

Hvis dere stoler på hverandre så skal det vel ikke være noe grunn til å begynne å tvile bare frodi man spøker litt med hverandre. Ikke vær kjip, kjære deg. Da ender du bare opp med at han forlater deg for å finne en som ikke er så kjip.

Skrevet
Tror ikke jeg hadde blitt såret av det akkurat, men det er ikke spesielt god humor heller. Litt smakløst og i hvert fall ikke spesielt lattervekkende.

Syntes det var en god idé å gjøre det samme selv!

Bare ikke la det ende opp i en krig med mest mulig drøye "jeg var utro"-vitser

Kjøp deg et utvalg av dildoer, og si at du elsker den svarte best, men at han ikke får se på. Men dere bruker kanskje det som sexleketøy sammen?

Enig med deg gjest. Det kan bli en rekke utro-vitser, som ts ikke fordrar.

Kanskje dere er forskjellige? Det beste du kan gjøre er å skru opp musikken, la være å svare, himle med øynene, og spør hvor gammel han er?

I grunnen synes jeg vitsene hans er uskyldige, men jeg har barndomsvenner som for meg virker så barnslige (menn) at jeg får gåshud når jeg tenker på damene deres.

Jeg føler at jeg er helt forskjellig, og oftest tar jeg ikke telefonen når de ringer en lørdagskveld, godt i farta. Det som sjokkerer mest, er at de er så mange.

Jeg har bodd i utlandet, leser mye, og snakker om andre ting enn sex og slimete vitser.

Jeg fordømmer dem ikke, men kunne aldri vært sammen med en av dem.

Skrevet

Min eks gikk hele tiden og sa at jeg måtte passe meg og ikke bli for husvarm. Han sa det bare var spøk men, og at det burde jeg forstå....Orket ikke den tvilen. Han var heller ikke god til å kommunisere og mente jeg burde forstått at taushet betydde slutt også. Dette var en mann i 40 årene.

Skrevet

Alle kvinner som er sammen med meg må godta ekstremt mye galgenhumor på deres bekostning, ofte om utseende, vekt, preferanser i musikk, klær, særegenheter de har lagt seg til, vaner osv. Og jeg forventer minst like mye "kjærlige spitord" tilbake! Å kødde med utroskap på den måten er noe jeg har gjort med damer før, noen ble dritsure mens andre lo og var med på leken. Faktisk ble JEG mer stressa av det enn dem, så de fikk hevnen sin ja. Men det sier seg selv at jeg generelt hadde det bedre med disse jentene enn de som ble sure.

Så lenge du er helt sikker på at det ikke er noen reell trussel her, så bør du lære deg å slappe av litt og ta en spøk. Det er bare..ikke sexy med jenter som går i forsvar på den måten når man prøver å tulle litt med dem.

Skrevet
Min eks gikk hele tiden og sa at jeg måtte passe meg og ikke bli for husvarm. Han sa det bare var spøk men, og at det burde jeg forstå....Orket ikke den tvilen. Han var heller ikke god til å kommunisere og mente jeg burde forstått at taushet betydde slutt også. Dette var en mann i 40 årene.

Joda, taushet er gull i grunn. Jeg forstår hva du mener med tvil, å så tvil i andre er barnslig. Alder uvesentlig. Mange jeg kjente som ok unge gutter, er i dag så barnslige at jeg ikke klarer å forholde meg til dem mer. Jeg fordømmer dem ikke, men når de ringer meg vil de gjerne prate sexprat. Forteller om de fine damene de møtte i xxxxxxxland da de var der i forbindelse med jobben.

Tror jeg skal trekke meg ut av denne tråden før jeg ...

Men jeg kan reagere på at en venn som skulle kjøre meg og par andre satte på den låta "nei så tjukk du har blitt". Jeg ble jo ikke sur, men hadde lagt på meg og følte meg ubekvem. Nå ler jeg av det.

Jeg skulle ønske jeg fant en mann som var mer lik meg, ikke på alle områder, men at vi hadde noe felles - en kjerne - utenfor kåthet og lidenskap.

Skrevet
Alle kvinner som er sammen med meg må godta ekstremt mye galgenhumor på deres bekostning, ofte om utseende, vekt, preferanser i musikk, klær, særegenheter de har lagt seg til, vaner osv. Og jeg forventer minst like mye "kjærlige spitord" tilbake! Å kødde med utroskap på den måten er noe jeg har gjort med damer før, noen ble dritsure mens andre lo og var med på leken. Faktisk ble JEG mer stressa av det enn dem, så de fikk hevnen sin ja. Men det sier seg selv at jeg generelt hadde det bedre med disse jentene enn de som ble sure.

Så lenge du er helt sikker på at det ikke er noen reell trussel her, så bør du lære deg å slappe av litt og ta en spøk. Det er bare..ikke sexy med jenter som går i forsvar på den måten når man prøver å tulle litt med dem.

Tulle litt? Det kan bli for mye. Jeg liker at menn tuller og er på kanten. Eksen min tuller enda med meg. "Det beste som har skjedd meg, er at vi ikke er sammen mer osv". Men, jeg ler bare da, siden vi er venner etter mange år sammen. Selv om jeg kanskje ville blitt sammen med han (ikke samboere), hvis han hadde tatt intiativet.

Vi tuller om det også, og ler det bort.

Humoristiske kommentarer er helt ok, men når det gjentas og gjentas? Er det morsomt mer da?

Man må ikke være morsom for enhver pris. Noen ganger er det bedre å være seg selv. Hadde du Lunis, syntes det var jævla gøy - hvis du ikke hadde førerkort - og hver gang dere så en mopedbil på veien - fått høre at en sånn en må du få deg?

Første gangen er det morsomt, andre gangen også - men ikke gang nr. xx.

Gjest Lettere irritert
Skrevet

Jeg spør han hver gang hvorfor han sier slike ting og får svar "Jeg prøver bare å være morsom - men jeg skal la være å si noe som helst til deg siden du er så hårsår".

Han sier ikke at han tulla med det første heller, han draaar det ut helt ut til jeg blir irritert OGSÅ sier han; du må jo skjønne at jeg tuller.

Værste av alt hvis jeg gjør noe som kan få han til å bli sjalu/frustrert så sier han ingen. Han bare venter til han kan gi samme mynt tilbake. "Du gjorde det og da gjør jeg det samme"

Selv om det var aldri så uskyldig ment fra min side så skal han hevne seg.. Skjønner ingenting.

Skal jeg la dette bli en ond sirkel? Jeg må vell bruke hans metode for å oppnå noe..

Han er vel og merke 36 år. Trodde man var ferdig med barnsligheten da................

Skrevet (endret)

hvorfor er det slik at den som IKKE liker utro-vitsing og forsøk på provokasjon når det kommer til utroskap og andre damer, er de som må skjerpe seg? ellers er man både kjedelig og humørløs?

JEg har altså ikke den humoren, det betyr ikke at jeg ikke har humor. Jeg ser ikke vitsen med å stadig spøke om at man liker andre damer eller andre ting som er ment å fremprovosere sjalusi eller irritasjon. Bare for å nevne det, jeg er heller ikke en utpreget sjalu person, så det er ikke usikkerhet som gjør at jeg ikke har den humoren, jeg skjønner bare ikke vitsen.

Dersom to personer i ett par har så forskjellig humor, må man ikke da finne ut om det er noe som man kan møtes på midten på? Jeg har ingen forståelse for at den som reagerer er den som må endre seg.

Endret av aline
Skrevet
Jeg spør han hver gang hvorfor han sier slike ting og får svar "Jeg prøver bare å være morsom - men jeg skal la være å si noe som helst til deg siden du er så hårsår".

Han sier ikke at han tulla med det første heller, han draaar det ut helt ut til jeg blir irritert OGSÅ sier han; du må jo skjønne at jeg tuller.

Værste av alt hvis jeg gjør noe som kan få han til å bli sjalu/frustrert så sier han ingen. Han bare venter til han kan gi samme mynt tilbake. "Du gjorde det og da gjør jeg det samme"

Selv om det var aldri så uskyldig ment fra min side så skal han hevne seg.. Skjønner ingenting.

Skal jeg la dette bli en ond sirkel? Jeg må vell bruke hans metode for å oppnå noe..

Han er vel og merke 36 år. Trodde man var ferdig med barnsligheten da................

Det er etter cirka den alderen menn blir barnslige, fortapt og knust fordi de aldri ble forfattere, kunstnere eller statsminister.

Ikke ta igjen. Bare vær deg selv og ignorer han. Ellers blir det en ond sirkel.

Spør om han ikke har annet å by på når han kommer med en vits. Si at du har hørt den før, og at du ikke forventer at han skal være morsom hele tiden. Hvem venter av sin samboer at alt skal være morsomt. Jeg regner med at han sier det når han har fått noe alk innabords?

Sier han noe - neste gang tar du frem ludo, kortstokken, sjakkbrettet, backgammon og ber han konsentrere seg. :)

Skrevet
hvorfor er det slik at den som IKKE liker utro-vitsing og forsøk på provokasjon når det kommer til utroskap og andre damer, er de som må skjerpe seg? ellers er man både kjedelig og humørløs?

JEg har altså ikke den humoren, det betyr ikke at jeg ikke har humor. Jeg ser ikke vitsen med å stadig spøke om at man liker andre damer eller andre ting som er ment å fremprovosere sjalusi eller irritasjon. Bare for å nevne det, jeg er heller ikke en utpreget sjalu person, så det er ikke usikkerhet som gjør at jeg ikke har den humoren, jeg skjønner bare ikke vitsen.

Dersom to personer i ett par har så forskjellig humor, må man ikke da finne ut om det er noe som man kan møtes på midten på? Jeg har ingen forståelse for at den som reagerer er den som må endre seg.

Jeg er enig med deg. Jeg liker heller ikke vitser som gjelder utsatte grupper i samfunnet, hvis de ikke er jævli gode da og så syke at de rett og slett ikke stemmer med virkeligheten...ja, jeg har litt humor, svart...

Men å fremprovosere sjalusi, viser usikkerhet? Jeg vet ikke hvorfor mine barndomsvenner skryter av de fine damene de har møtt på foretningsreiser. Jeg blir bare kvalm, og mister lysta til å holde kontakt. De var ikke sånn da de var yngre. Nå er de gamle griser på 35-40? Par av de var jeg litt sammen med da vi var ungdommer.

Jeg trives godt med en av dem, han vitser om alt og kan nesten aldri være alvorlig. Sier det som regel i en alvorlig tone, men tåler kritikk (ikke så mye fra samboeren egentlig, men det er noe annet). Men han vitser ikke om damer spesielt. Han har en selvironi, og retter som regel kritikken mot seg selv. Derfor liker jeg hans humor selv om den er drøy, kanskje derfor.

Men hva er ok å vitse med? At man har mange damer og sjans på damer, er jo ingen vits. Det er jo bare amøbeprat.

Skrevet

Akkurat det er jeg helt enig i. Det bir noe annet.

Skrevet

Jeg og mannen min tuller om slikt hele tiden. Når jeg skal ut og treffe venner spør han alltid "Ja, skal du treffe "per" også? Du får hilse da" (Per er den usynlige elskeren min). Når jeg er alene hjemme sier han ofte "ja, passa godt at jeg skulle ut i kveld da, så kan per komme". Samme kommentarer har vi om ham.

Vi tøyser om arbeidskollegaer og venner også. Vi tøyser om at vi skal skille oss og hvem vi skal gifte oss med neste gang.

Vi tøyser på denne måten fordi det forteller oss at dette er så langt fra sannheten at det kan tøyses med og at vi begge skjønner at det ikke er et snev av sannhet i det.

Jeg syntes du er hårsår. Han ønsker jo tydeligvis at du skal kaste deg rundt ham og si med et smil "kom og dans med meg heller, for du er min min og bare min". Det er jo nesten flørting han starter, for å vekke smil og en reaksjon i deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...