Gå til innhold

Vinterstøvler til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på 17 mnd trenger vinterstøvler. Hva bør jeg se etter når jeg kjøper dem? Hva er en OK pris? Noen merker som jeg bør holde utkikk etter? Evt holde meg unna?

Jeg vil jo at gutten skal være varm og tørr, men vil ikke legge alt for mye penger i noe som bare varer noen få måneder. Etter det jeg har hørt kan ikke en gang småsøsken arve skoene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små føtter former skoene og seg selv etter hverandre. Derfor skal ikke sko som brukes daglig og mye arves siden dette påvirker annerledes føtter som de ikke skal. Ingen liten myk fot er lik.

Vi har hatt dyre og billige vinterstøvler og i år tenker vi at det holder med Friends fra coop. Det var reservestøvler i fjor ved siden av ponny og ble hovedstøvel fordi de var lette i vekt, lette å ta av og på og holdt ungen tørr og varm. Skulle vi bomme på en "billig variant" i år er det ikke verre enn at vi kan kjøpe et par til. De kostet 299,- for noen uker siden - i fjor ble de satt ned til 149,- utpå høsten.

Hva skal du se etter - 17 mndr - da sitter han kanskje mye stille, da må de holde seg varme på egen hånd mer enn en fireåring som springer rundt hele tiden.

Jeg synes også de skal være litt pene og det er ikke lett å finne noe til gutter som ikke er svart eller kamomønstret.

Kavat har hatt kjempegode sko, men de koster en del. det blir evt det vi sper på med hvis de vi har ikke holder.

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

Små barneføtter trenger gode sko.Sko som varmer,puster og som ikke er for tunge og ha på seg.Og i tillegg vanntette.Se etter sympatex,ecco eller goretex(mulig samme som sympatex) For gode sko må du belage deg på en pris fra 499-1000.Det er dyrt,men veldig lurt med tanke på små føtter. Går man i gode og dyre sko selv så unner man barna sine også det. Lykke til.

Skrevet

Det viktigste er at skoen er lett, myk og sitter godt på barnets fot.

Her bør du vite om barnet ditt har smal eller bred fot, og høy eller lav vrist.

For de med smal fot, er Ecco som regel det beste. De koster litt, men er veldig lette og myke. Men for en bred fot blir disse kjempekalde!

En bred fot passer gjerne bedre i Ponny Sympatex eller Viking sko. Disse koster litt mindre enn Ecco, men er også veldig gode sko.

Ta med ungen og prøv, så du får rett størrelse og vet at skoen er grei å få av og på. Vær obs selv på om foten ser bred eller smal ut i forhold til sålen i skoen.

Vi har veldig god erfaring med å kjøpe sko på tilbud. Som regel får vi tak i sko nesten når som helst på sesongen, bare vi er litt oppmerksomme på når det er tilbud forskjellige steder.

Ellers anbefales Elefanten sko. :) Det er det beste vi har hatt.

Men de selges ikke i Norge lenger. (Vet de finnes både i Danmark og i Sverige (Töckfors). Og i Sverige kostet et par vintersko 440SEK.)

Skrevet

Vekt og passform er mine viktigste kriterier. Vi har for andre år på rad endt opp med Kavat Defender. Rett og slett fordi han enda er for kort i beina til disse halvhøye goretex'ene fra Viking og Ecco. De når ham nesten opp til knærne, mens Kavat'en når ham til over ankelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...