Fantorangen Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Kanskje et dumt spørsmål, men jeg spørr alikevel Første dag av siste mens var: 26.sept Første positive EL-test var: 7.okt Neste mens periode startet: 23.okt Stemmer det da med 28 dagers syklus og hvor lang er egentlig LH fasen? Greit å vite at man har tenkt riktig når man skal regne ut til neste EL. Tror det da skal være positiv EL-test igjen 3.nov, men når skal jeg da regne med at EL er? 4. eller 5.nov?
Strix Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 27 dagers syklus. Din forrige syklus startet 26 september og endte 22 okt. 23 okt begynte den sklusen du er i nå. Testet du bare med EL-test 7 oktober? Jeg er ikke så aktiv bruker av disse, men flere tester positivt i flere dager og som jeg har forstått det er den den siste dagen med positiv test som er EL-dagen. La oss si at du hadde EL 7 oktober, da var lutealfasen din 14 dager. Sånn helt teoretisk, om denne syklusen din blir identisk som den forrige vil EL være ca. 4 november. Men syklusen kan bli kortere, lengre og EL kan komme før og senere. Anvbefaler deg å lese litt her.
Fantorangen Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2009 27 dagers syklus. Din forrige syklus startet 26 september og endte 22 okt. 23 okt begynte den sklusen du er i nå. Testet du bare med EL-test 7 oktober? Jeg er ikke så aktiv bruker av disse, men flere tester positivt i flere dager og som jeg har forstått det er den den siste dagen med positiv test som er EL-dagen. La oss si at du hadde EL 7 oktober, da var lutealfasen din 14 dager. Sånn helt teoretisk, om denne syklusen din blir identisk som den forrige vil EL være ca. 4 november. Men syklusen kan bli kortere, lengre og EL kan komme før og senere. Anvbefaler deg å lese litt her. Hvordan blir luteralfasen 14 dager hvis jeg hadde EL 7.okt? Det er jo 12dager fra 1. syklusdag til EL 7.okt og 17 dager fra evt. EL dag 7.okt til første dag i neste mens. Har prøvd å gå inn på denne siden, og det er en fin side, men dette med luteralfase synes jeg er vanskelig å forstå
Catgirl Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Tror din lutealfase er 15 dager lang, noe som er normalt:)
Catgirl Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Tror jeg misforstod. El skjer jo dagen etter siste positive EL test, så da vil den jo heller være 14 dager (også normalt).
Strix Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Ja, jeg har telt feil. Din lutealfase er på 15 dager, jeg skjønner ikke hvordan du kom til 17. Du teller from. 8oktober(dagen etter EL) og til og med 22.oktober(siste dagen før mens). Dette blir 15 dager og dermed din lutealfase. Sakset fra Pernille.info: "Lutealfasen er tiden fra eggløsning og fram til mens. Selve eggløsningsdagen og første mensdag skal IKKE regnes med i lutealfasen. "Standard" lutealfaselengde er 12-16 dager, gjennomsnittlig 14 dager, men alt fra 10-18 dager er normalt." Håper dette var mer forståelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå