Gjest basilikum Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Har kjøpt kjøkken og det kommer mandag. Dette har gått litt fort i svingene og vi har ikke rukket og tenke på fargevalg Kan noen hjelpe? Vi har valnøtt benkeplate ellers står vi der med et strippet kjøkken helt inn til sponplatene. Begynner og haste litt :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 På veggen - gulvet - servise - tepper - glass - håndkær? Farge på hva da?
Gjest basilikum Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Ja egentlig trenger jeg inspirasjon til ALT Passer det og ha hvit tapet uten struktur og evt noe med farge over benken? Noen som vil dele bilder? Blir glad for alt
Grønt blad Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg vet ikke helt hvordan din stil er, og hvordan du har det/ønsker å ha det ellers i huset. Du kan jo kikke på inspirasjonsbilder hos kjøkkenleverandørene. Kvik, IKEA, HTH, Kvänum kök, Huseby, Marbodal, Aubo, Lidhults, Norform, Sigdal, Tibro kök, Uno form. Kommer ikke på noen flere i farta. Lykke til!
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har hvit høyglans-innredning fra HTH på mitt nye kjøkken Og jeg har valgt følgende farger på tilbehør: Kjøkkeninnredningen: Hvit høyglans Benkeplate: Granitt (Black Galaxy) Gulv: Parkett Ask Vegger: Eggehvit Beskyttelse over kjøkkenbenk, vask og kokeplater: Panel i Zebrano Her er et bilde hvor jeg hentet inspirasjon til mitt kjøkken: HTH Katalogen - se side 46.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Vi har hvitt høyglans kjøkken. Her er våre valg: Benkeplate: Sort stenplate m spill Vegg: Malt panel (MDF-plater), Eggehvit Gulv: Eik antikk Sorte møbler, sorte "lette" liftgardiner Hvitevarer: Sort og stål Blitt veldig fornøyd. Hvitt høyglans kan fort bli for kaldt og minimalistisk, men med rett tilbehør blir det bra. Fått mye skryt for at vi faktisk valgte malt panel til. Myker opp mye, men allikevel moderne. Lykke til!
Gjest Basilikum Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 TUSEN TAKK FOR MEGET FLOTTE INNSPILL Ja da har jeg blitt inspirert,men er fortsatt ikke helt sikkert ang.fargevalg. Dere som har valgt eggehvit, er det en varm eller kald hvitfarge? Dere kunne ikke tenke dere å dele noen bilder vel??
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 25. oktober 2009 #9 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har hvit høyglans-innredning fra HTH på mitt nye kjøkken Og jeg har valgt følgende farger på tilbehør: Kjøkkeninnredningen: Hvit høyglans Benkeplate: Granitt (Black Galaxy) Gulv: Parkett Ask Vegger: Eggehvit Beskyttelse over kjøkkenbenk, vask og kokeplater: Panel i Zebrano Her er et bilde hvor jeg hentet inspirasjon til mitt kjøkken: HTH Katalogen - se side 46. TUSEN TAKK FOR MEGET FLOTTE INNSPILL Ja da har jeg blitt inspirert,men er fortsatt ikke helt sikkert ang.fargevalg. Dere som har valgt eggehvit, er det en varm eller kald hvitfarge? Dere kunne ikke tenke dere å dele noen bilder vel?? Jeg tror nok at mine eggehvite vegger er en litt varm hvitfarge .. for jeg ser at den er veldig lik fargen på mine hvite lin-gardiner. Men om den er varm eller kald beror nok på omgivelsene og lyset. Ellers har jeg valgt brunt som tilbehør-farge hjemme. Benkeplaten som heter Black Galaxy er svart med brune og gyldne flekker inni. Zebrano-panelene over benken er også en blanding av brunt og svart .. Noe jeg synes er utrolig lekkert til hvitt. Jeg har spisestuestoler i brunt skinn, og har latt det brune gå igjen som tilbehør over hele huset. Jeg er utrolig glad for min kjøkkeninnredning i hvit høyglans, den er lekker, ren og gjør at kjøkkenet virker mye større.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 26. oktober 2009 #10 Skrevet 26. oktober 2009 TUSEN TAKK FOR MEGET FLOTTE INNSPILL Ja da har jeg blitt inspirert,men er fortsatt ikke helt sikkert ang.fargevalg. Dere som har valgt eggehvit, er det en varm eller kald hvitfarge? Dere kunne ikke tenke dere å dele noen bilder vel?? Eggehvitfargen er vel varm. Er veldig lik vinduslister etc (standard hos de fleste leverandører tipper jeg). Disse platene får du kjøpt overalt, Maxbo etc, så du kan jo dra og titte. De kommer ferdig malt i fargen Eggehvit, Caffe Latte. Over benken har vi fliser som går i matt og blanke (annenhver) i beige. Myker opp litt. Kjøpte en Furubenk på Finn. Denne er malt i høyglanssort, så limte jeg på sjablonger i hvit skrift kjøpt på nett. Så har vi et Furubord med sorte ruvende ben og hvit høyglans overflate (malt selv). Sorte detaljer mange steder: Rammer, tallerkenhylle malt i sort høyglans. En liten dæsj av lilla har vi også - planter og potter. Veldig fornøyd. Kunne delt bilder, men har ikke samlet meg til å lage noen profil her inne enda desverre.... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå