Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg er så forbannet!!!! For en måned siden ble jeg dumpet av min elskede. han vil ikke prate med meg, svarerr ikke på sms og mail og det gjør meg forbannet. I den tiden vi var sammen var jeg dum nok til å betale så og si alt, skulle få igjen av han da han fikk ferie penger. Dette dreier seg om ca 25 000. Jeg har kontaktet advokat for å kreve noe av pengene tilbake, Ikke pga pengene men han skal få svi for å oppføre seg slik han gjør, dette er en voksen mann på over 40 og det eneste jeg ønsker er at vi kunne få snakket ut..... Noen her med erfaring rundt dette?
ToveM Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg er så forbannet!!!! For en måned siden ble jeg dumpet av min elskede. han vil ikke prate med meg, svarerr ikke på sms og mail og det gjør meg forbannet. I den tiden vi var sammen var jeg dum nok til å betale så og si alt, skulle få igjen av han da han fikk ferie penger. Dette dreier seg om ca 25 000. Jeg har kontaktet advokat for å kreve noe av pengene tilbake, Ikke pga pengene men han skal få svi for å oppføre seg slik han gjør, dette er en voksen mann på over 40 og det eneste jeg ønsker er at vi kunne få snakket ut..... Noen her med erfaring rundt dette? Sier bare en ting..."judge Judy"
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 la han være, du tar jo helt av. trur du han forandrer seg lissom, han er 40! bryr han seg ikke før, bryr han seg ihvertfall ikke nå. drit i han da. hvis du pengene betyr noe for det så ikke lag et helvete med advokat, det er bare DU som sliter deg ut. han sitter hjemme å "slapper av" og gir beng lissom. gjør det samme du, finn deg en date, bedriv tida de med moe mer fornuftig
Gjest Marlo Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Har du kvitteringer for alt du har lagt ut som ble lovet tilbake? Har du en form for skriftlig avtale om tilbakebetaling? Har du noe form for bevis på at det du sier stemmer? Hvis ikke, så kan du nok få problemer med å vinne. Regner med at dere först skal i meklingsråd - om han ikke möter så tror jeg du vinner automatisk. Det gjorde iallefall vi når vi saksökte en fyr, vant fordi han ikke mötte til mekling.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Har du kvitteringer for alt du har lagt ut som ble lovet tilbake? Har du en form for skriftlig avtale om tilbakebetaling? Har du noe form for bevis på at det du sier stemmer? Hvis ikke, så kan du nok få problemer med å vinne. Regner med at dere först skal i meklingsråd - om han ikke möter så tror jeg du vinner automatisk. Det gjorde iallefall vi når vi saksökte en fyr, vant fordi han ikke mötte til mekling. Har en del kvitteringer, men ikke av alt dessverre,har ingen skriftlig avtale men om jeg så ikke får tilbake en krone er det blitt en prinsippsak.
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Har en del kvitteringer, men ikke av alt dessverre,har ingen skriftlig avtale men om jeg så ikke får tilbake en krone er det blitt en prinsippsak. Han vil ikke ha deg. Han vil ikke ha noe med deg å gjøre. Sånn er det noen ganger i livet. Velg dine kamper og dette er ikke en av de du skal velge. Gå videre - du dumma deg ut med å betale - betal ikke neste gang. Finnes ikke ett eneste prinsipp du kan legge på han her - du skulle ikke betalt. Du har ingen sak og det hele er bare nedbrytende. Løft nesa di - se fremover - det er den veien du skal og ta lærdom av din dumskap som var i denne situasjonen. Alle folk er ikke ærlige - og da hjelper det ikke med prinsipper - det er det DU som må lære deg å takle.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Han vil ikke ha deg. Han vil ikke ha noe med deg å gjøre. Sånn er det noen ganger i livet. Velg dine kamper og dette er ikke en av de du skal velge. Gå videre - du dumma deg ut med å betale - betal ikke neste gang. Finnes ikke ett eneste prinsipp du kan legge på han her - du skulle ikke betalt. Du har ingen sak og det hele er bare nedbrytende. Løft nesa di - se fremover - det er den veien du skal og ta lærdom av din dumskap som var i denne situasjonen. Alle folk er ikke ærlige - og da hjelper det ikke med prinsipper - det er det DU som må lære deg å takle. Hva?? "Alle folk er ikke ærlige" . Nei, det blir vel neste argumentasjon fra forbrytere...Ikke mange blitt dømt på et slikt grunnlag. Jeg synes man skal gjøre det man kan og har råd til. Man skal ikke tro det er så lett å slippe unna. Det finnes menn som bevisst utnytter kvinner og lopper de for penger. Noen overtrer også straffeloven.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Hva?? "Alle folk er ikke ærlige" . Nei, det blir vel neste argumentasjon fra forbrytere...Ikke mange blitt dømt på et slikt grunnlag. Jeg synes man skal gjøre det man kan og har råd til. Man skal ikke tro det er så lett å slippe unna. Det finnes menn som bevisst utnytter kvinner og lopper de for penger. Noen overtrer også straffeloven. Jeg har vært i kontakt med advokat, og det blir i første omgang sendt et brev til han fra de med oppfordring om å betale.
Gjest gjestefrøken Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Prinsippsaken kan bli en dyr sak for deg.. Advokater er ikke gratis vet du.
Gjest Marlo Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Jaja, om man vil bruke penger på personlige prinsippsaker så er det vel opp til hver enkelt. Bare det at advokaten skriver ett brev blir fort minst 600 kr - om ikke advokaten er gratis eller dum da.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #11 Skrevet 23. oktober 2009 Here we go again. Det hjelper ikke å maskere historiem med å skrive han i stedet for henne.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #12 Skrevet 23. oktober 2009 Du bør tenke deg grundig om. Sjansen for at du vil sitte igjen med utgifter MYE høyere enn det han skylder deg nå, er formidable. Du må i retten dokumentere helt ned til siste bokstav hva det er han skylder deg. Kvitteringer er ikke nok, det må foreligge en avtale om at han skylder deg disse pengene. Og denne avtalen må være signert av to andre vitner i tillegg. Egen advokat, pluss hans advokat pluss det retten skal ha er hva du må betale om du taper. Greit, svi av et advokat brev nå som vil koste bortimot tusen kroner. betaler han ikke, bør du virkelig glemme hele greia når det TROSS alt ikke handler om mer penger.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #13 Skrevet 23. oktober 2009 vi er så dumme vi kvinner! Jeg lånte min daværende kjæreste 40000 til en motorsykkel. -Og så sier han i etterkant at han mente at han fikk dem. Han mente at det var en missforståelse hele greia.! Denne personen er over 40 år også! IKKE LÅN UT PENGER TIL FOLK!
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 23. oktober 2009 #14 Skrevet 23. oktober 2009 når beløpet ikke er større så tror jeg ikke du vil gå i pluss, når alt av advokater osv er betalt... helt ærlig så bør du svelge prinsippene dine, og bare glemme idioten og komme deg videre... ja det er kjedelig, han er teit... men thats life...
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 23. oktober 2009 #15 Skrevet 23. oktober 2009 Hva?? "Alle folk er ikke ærlige" . Nei, det blir vel neste argumentasjon fra forbrytere...Ikke mange blitt dømt på et slikt grunnlag. Jeg synes man skal gjøre det man kan og har råd til. Man skal ikke tro det er så lett å slippe unna. Det finnes menn som bevisst utnytter kvinner og lopper de for penger. Noen overtrer også straffeloven. Nei, alle folk er ikke ærlige. Her må enhver passe seg selv og sine handlinger. Relativt naivt å gå rundt og tro at alle er like ærlig som deg selv. Det handler ikke om å uskyldiggjøre uærlige -men å ta vare på seg selv og sine verdier. Enig - man kan hjelpe mennesker om man har råd til å miste det du hjelper med. Sats kun det du har råd til å miste er en god leveregel. Forøvrig så synes jeg TS handler overilt med advokat o.l. i denne saken - handling i affekt. Mye bedre og ta lærdommen og komme seg videre og ikke henge i ett håpløst snøre. Du møtte en drittsekk - du var dum nok til å ikke se det. Hjelper ingen og tvære ved det - kun din egen frustrasjon og aggresjon.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #16 Skrevet 23. oktober 2009 Her driter du deg rett og slett ut. Du fremstår som en hevnlysten furie, som ikke tåler avvisning. Det handler ikke om pengene, men om at han har dumpet deg. Det er slik det fremstår for andre, det er ikke han som ser ut som the bad guy. Det blir også fryktelig vanskelig for deg å vise at dere hadde en avtale om at han skulle betale tilbake ting, og hvor mye av det du har betalt for som han skylder deg for.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #17 Skrevet 23. oktober 2009 Trøst deg med at det er en ballanse i alt. Det gjør jeg. (Innbilt eier av motorsykkel)
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #18 Skrevet 23. oktober 2009 Her driter du deg rett og slett ut. Du fremstår som en hevnlysten furie, som ikke tåler avvisning. Det handler ikke om pengene, men om at han har dumpet deg. Det er slik det fremstår for andre, det er ikke han som ser ut som the bad guy. Det blir også fryktelig vanskelig for deg å vise at dere hadde en avtale om at han skulle betale tilbake ting, og hvor mye av det du har betalt for som han skylder deg for. Drit i hva omverden tenker, gjør det som er best for en selv. Det finnes manupulative folk med egne agendaer.
Gjest tenk deg om Skrevet 23. oktober 2009 #19 Skrevet 23. oktober 2009 Prinsippsaken kan bli en dyr sak for deg.. Advokater er ikke gratis vet du. Vet om folk som har brukt advokat i skilsmisseoppgjør for prinsippets skyld. Vedkommende fikk advokaten til å skrive en del brev fram og tilbake angående småting som redningsvester, juleduker, servise osv., pluss telefoner og et par møter. Dette holdt de på med i årevis. Sluttsummen til advokat ble 90 tusen.
Gjest gjestefrøken Skrevet 23. oktober 2009 #20 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg var selv nødt til å benytte advokat ifm samlivsbrudd for noen år siden. Ikke av prinsipp men fordi jeg kom ingen vei utenom. De få brevene han skrev kostet meg 9000,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå