Gjest Reisefeber Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg regner med at jeg kommer til å dra innom en butikk etterhvert, men kan være kjekt å vite hva jeg bør se etter før jeg kommer så langt. Jeg og kjæresten min skal reise til Asia noen uker til sommeren, og siden vi skal reise litt rundt har jeg funnet ut at det passer best med ryggsekk. Har vært på interrail før og da brukte jeg trillekoffert, men i Europeiske storbyer er ikke det et veldig stort problem, men var utrolig irriterende inn og ut på tog og sånn, så jeg tenker at det er mye mer praktisk med ryggsekk. Kommer til å reise rundt med tog, buss og fly og er på sånn semi-budsjett-reise, ikke helt backpackere med andre ord. Hvor mange liter er passe til å få med seg forskjellige ting? Hva blir for tungt å bære? Har funnet en fin en som er 60 liter + 15 liters liten sekk i tillegg, kan det være passe eller er det for lite? Jeg er redd for at det blir for tungt hvis jeg har noe særlig mer, men 60 liter virker jo ikke så utrolig mye? Noen som har erfaring?
Gjest padawan Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 hvis du er jente er vel 60+ liter å anbefale. selv har jeg reist på 3 ukers backpacking med en 40 liters sekk men da hadde jeg ikke plass til å kjøpe noe. hvis du vil ha litt tips om hva du bør ha med vil jeg anbefale den denne siden.
Samantha Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Det kjeme jo litt an på om du har tenkt å shoppe masse når du er på tur. Eg shoppa veeeldig masse når eg reiste i Asia (så masse fint og billig!!), men eg sendte alt med post, sidan eg skulle reise lenge. Det er vel ikkje så aktuelt å gjere når det kun er snakk om 3 veker. Eg har hatt ein sekk som er 80 liter på alle turane mine (alt frå 1 mnd interrail til 4 mnd i Mellom/Sør-Amerika). Eg er 1.66m og ikkje spesielt sterk/stor, men syns likevel at den er perfekt. Kunne snøre inn både delen under og oppe, så sekken vart ganske liten. Så den vart nesten dobbelt så stor på sitt største og tungaste (då måtte eg ha hjelp til å få den på ryggen ). Eg trur uansett det viktigaste er at du finn ein sekk som passar ryggen din og som du syns er behagelig å ha på.
Twink Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Selv bruker jeg denne sekken. Det som er så praktisk med den, er at den åpnes som en koffert på en måte, det er glidelås rundt hele overdelen. Det er veldig praktisk når man skal "bo" i sekken, jeg finner alltid det jeg skal ha på 5 minutter, mens alle andre graver seg fra toppen og finner til slutt det de skal ha helt nederst... I tillegg er det et integrert trekk til å pakke inn stropper (ofte man må det på flyplasser) og en integrert dagstursekk. Når jeg reiser hjemmefra bruker jeg den som håndbagasje, men etterhvert som jeg har shoppet havner den tilbake på sekken og jeg kjøper bare en ny sekk eller stor veske til å ha ved siden av. Men som nevnt over her, så er det aller viktigste å finne en sekk som sitter godt på ryggen, og en du synes er behagelig å gå med! Prøv flere i butikken, og få de til å legge oppe i vekt, slik at du merker hvordan sekken er å gå med når den er tung. Hvis du aldri har brukt en sånn sekk før, så husk at hoftebåndet skal strammes slik at sekken sitter oppå hoftene, den skal ikke henge på skuldrene slik man bærer f.eks. en skolesekk. Jeg bar sekken min på skuldrene i en måneds tid før noen fortalte meg dette...
-Fisken- Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Kjæresten min og jeg reiste rundt i Afrika og Asia i 4 måneder. Jeg hadde en 65 liters sekk, kjæresten min 80. Det holdt i massevis for oss, vi trengte ikke en gang å sende noe hjem. Viktig at du finner en sekk som er god, du kommer nok til å gå en del med den, i alle fall hvis dere er opptatt av å bo billig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå