Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo en stor 80-tallsslager, men jeg får litt negative assosiasjoner når jeg hører den. "Forever young" er jo et uttrykk som brukes når man snakker om personer som har dødd tidlig.

Refrenget går sånn:

"forever young, i want to be forever young

do you really want to live forever, forever forever "

Det får meg til å lure på om det handler om selvmord?

Versene sier meg ikke så mye, egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da leste jeg enten feil, eller du formulerte deg litt galt.

Jeg fikk inntrykk av at du lurte på hva låten handlet om, ikke hvordan vi andre tolket låta

Skrevet

Jeg har tolket sangen dithen at man ikke vil bli en kald, gammel mann/dame uten idealer. Uten å ha saker som brenner i hjertet, det å ikke ha en "passion". Kanskje linket opp mot den kalde krigen som noen sa her over. Altså: At man i i hjertet sitt alltid håper å være ung...

Skrevet
Da leste jeg enten feil, eller du formulerte deg litt galt.

Jeg fikk inntrykk av at du lurte på hva låten handlet om, ikke hvordan vi andre tolket låta

Sangteksters betydning er vel ikke noe som er fastslått, med mindre tekstforfatteren har forklart hva han tenkte da han skrev sangen, linje for linje. Men mulig at jeg ordla meg dumt. Jeg "henger" mye på et musikkforum, og der er det vanlig å diskutere hva sanger handler om. Dessverre er jeg ikke så flink til å tolke sanger selv.

Jeg har tolket sangen dithen at man ikke vil bli en kald, gammel mann/dame uten idealer. Uten å ha saker som brenner i hjertet, det å ikke ha en "passion". Kanskje linket opp mot den kalde krigen som noen sa her over. Altså: At man i i hjertet sitt alltid håper å være ung...

Dette var et godt innspill! Jeg tror absolutt du er inne på noe her.

Skrevet

vil bare si at jeg elsker Alphaville :) Big in Japan er den beste låta synes jeg, helt fantastisk! Jeg er en sucker for 80-tallet ;-)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg tror den handler den om at livet ikke har en mening uten døden, men likevel er den vankelig å askeptere.

Bare mine tanker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...