Gå til innhold

Mange her som allerede var gravide på den store dagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Smaragd
Skrevet (endret)

Men jeg sitter å tenker på om det er lurt å begynne å prøve en mnd eller to før bryllupet, for ofte så tar det jo litt tid for at det skal klaffe...

Men om det da klaffer på første forsøk og en er nesten to måneder på vei i bryllupet så er det jo dumt viss man da blir trett og dårlig...

Kan noen her dele sine erfaringer på dette med meg?

Noen her som var "såvidt" gravide på bryllupsdagen sin?

Var du dårlig? ble det stress? Måtte du fortelle det til noen pga det?

Mistet dagen noe av glansen sin fordi du var dårlig/trett/kvalm/uvel?

Endret av Smaragd
Skrevet

Jeg har ikke giftet meg enda, men har 2 barn.. Og jeg var ikke det spor dårlig gjennom svangerskapet. fra dag 1 til fødsel følte jeg meg som før jeg ble gravid!

Men dette gjelder jo ikke alle.....

Men hva om dere begynner å prøve før da?? Da er du kanskje lengre på vei når dere gifter dere. Er jo som regel bare de 3 første måndene som kan være kvalme og uvelle. Uansett så er det umulig å planlegge så mye, for aldri godt å vite når spiren sitter!! Det kan en gang, eller det kan gå ett år... Jeg ville bare kjørt på jeg, så får man ta dagen som den kommer, gravid eller ei, dårlig eller frisk!! Fin dag får du uansett :)

Gjest Smaragd
Skrevet
Jeg har ikke giftet meg enda, men har 2 barn.. Og jeg var ikke det spor dårlig gjennom svangerskapet. fra dag 1 til fødsel følte jeg meg som før jeg ble gravid!

Men dette gjelder jo ikke alle.....

Men hva om dere begynner å prøve før da?? Da er du kanskje lengre på vei når dere gifter dere. Er jo som regel bare de 3 første måndene som kan være kvalme og uvelle. Uansett så er det umulig å planlegge så mye, for aldri godt å vite når spiren sitter!! Det kan en gang, eller det kan gå ett år... Jeg ville bare kjørt på jeg, så får man ta dagen som den kommer, gravid eller ei, dårlig eller frisk!! Fin dag får du uansett :)

Jo det er vel sant det, men så er det denne drømmen om den perfekte kjolen også da.... stor mage passer liksom ikke inn i det bildet. Selv om jeg syns det er kjempeflott med gravide mager altså!

Søsteren min også mente dette, men jeg tror vi holder oss til vår plan... så får vi tro det går fint ;)

Andre her som var dårlige heeelt i starten?

Skrevet

Jeg tror jeg ville blitt gravid etter bryllupet. Det er mye stress med bryllup, greit å være opplagt da. Jeg var ikke kvalm i starten, men fra fra 3 måned var jeg så sliten at det eneste jeg klarte var å ligge på sofaen, hele dagen.

Gjest Gjest_søtnos_*
Skrevet

Det kommer an på hvor bridezilla du er, egentlig. Hvis du klarer å kose deg med forberedelsene og den store dagen, selvom ikke alt går etter den perfekte planen inni hodet ditt, går dette fint:)

Jeg skjønte fort at alle mine planer om perfekt pynt, innbydelser, stæsj og detaljer ikke var realistiske siden jeg var sliten både før og på den store dagen. Men bryllupet var fantastisk uansett (det er faktisk ikke matching av servietter og blomster som gjør et godt bryllup). Og man får selvsagt litt ekstra krefter når man er i sentrum og ting er så moro:)

Lykke til!

Skrevet

bruk kondom fra du slutter med p-pillen til etter bryllupet, så slipper du tenke på å bli dårlig, og kroppen får komt i sin naturlig "rytme" og er klar for å bli gravid etter bryllupet. noen måneder fra eller til har lite betydning.

Gjest Gjest*cilla2010
Skrevet

Hei!

Jeg hadde absolutt anbefalt dere å vente til etter bryllupet! Jeg var kvalm og uvel fra uke 5 og raste ned 5 kg de første to mnd av graviditeten, så da hadde nok ikke kjolen passet særlig godt.. Selv om du kan slappe av uten matchende servietter er det en lang og spennende dag du har foran deg og jeg ville iallefall synes det var kjedelig hvis jeg var så sliten og kvalm at jeg egentlig bare lengtet etter sofaen... Men vi er heldigvis forskjellige, så det kan jo være du bare vil stråle! Vi venter iallefall med nr to til etterpå!

Lykke til med bryllup og prøving etterhvert!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...